han hopper ud af tremmesengen, tid til at skifte seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.272 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

Unalisa

Hej allesammen.

MIn søn på 16 mdr er begyndt at komme ud af tremmesengen helt alene. jeg er bange for at han lander forkert og slår sig. er det mon tid til at skifte tremmesengen ud med en juniorseng?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

aya-zia

Unalisa skriver:

Hej allesammen.

MIn søn på 16 mdr er begyndt at komme ud af tremmesengen helt alene. jeg er bange for at han lander forkert og slår sig. er det mon tid til at skifte tremmesengen ud med en juniorseng?

til at starte med kan du jo pille den ene tramme af (hvis det er en seng man kan det ved)

det kunne vi med vores og så sænkede vi bunden hel ned... men den var stadig hævet lidt over gulvet selvfølgelig.....

vi gjorte det fordi vi mente at det ville blive for overvældende med en anden seng i den alder og mine piger var også omkring den alder da de kravlede ud...

og det er bare gået SUPER godt... de faldt ud af senge et par gange men vi havde lagt nogle dyner og noget på gulvet så de ik slog sig

Anmeld

5. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Unalisa skriver:

Hej allesammen.

min datter er 2 år og jeg brugte hele påsken på at rende +100 gange om aftenen ind i hendes seng igen med hende.
Jeg kunne til sidst ikke overskue det og søgte hjælp hos min dp. Hun anbefalede mig at spænde hende fast i en barnevognssele nogle dage for at hun skulle forstå hun sku blive i sengen. Hun er på 3. natten i sele så er spændt på om det hjælper.
Den ene side på vores tremmeseng kan køres ned, så det er den nu, for at hun ikke skal falde voldsomt.
Ved ikke om en ny seng vil hjælpe. ?! Når først de ka kravle ud, så kravler de ud. :s

Anmeld

5. maj 2011

camilla28

min  kravlede også ud og  ja barnevognsele har ikke virket i nu efter 14 dage har hun den ikke på lægger je hende i seng 50 mindst hver aften har hun den på er der ro

Anmeld

5. maj 2011

LISBETH:-)

Min datter begyndte også på det i samme alder. Så vi savede 2 tremmer af i fodenden så der var et lille hul hun kunne komme ud af, men stadig tremmerne foran så hun ikke faldt ud om natten. Det virkede perfekt.

Sengen bruger vi stadig til barn nr.2 vi har bare vendt hullet ind mod væggen, og når den tid kommer så vender vi sengen så også barn nr. 2 har et hul og kravle ud af.

Jeg har en kollega hvis søn fik kraniebrud ved at kravle over tremmesengen og så falde på hovedet ned! Så jeg tager ingen chancer!!!!!!!!!!!

Anmeld

5. maj 2011

Unalisa

lisbeth2910 skriver:

Min datter begyndte også på det i samme alder. Så vi savede 2 tremmer af i fodenden så der var et lille hul hun kunne komme ud af, men stadig tremmerne foran så hun ikke faldt ud om natten. Det virkede perfekt.

Sengen bruger vi stadig til barn nr.2 vi har bare vendt hullet ind mod væggen, og når den tid kommer så vender vi sengen så også barn nr. 2 har et hul og kravle ud af.

Jeg har en kollega hvis søn fik kraniebrud ved at kravle over tremmesengen og så falde på hovedet ned! Så jeg tager ingen chancer!!!!!!!!!!!

Puha sikke en trist historie. Man kan ikke tage den ene tremme af hans seng og den er køret helt ned.. så jeg ved sgu ikke hvad vi skal gør her. men er det ikke bedre at han får en juniorseng og at han så bare kravle ud hvis han vil, end at han lander på hoved og komme til skade med den tremmeseng? Jeg vil nemlig heller ikke tage nogle chancer her

Anmeld

5. maj 2011

Unalisa skriver:

Puha sikke en trist historie. Man kan ikke tage den ene tremme af hans seng og den er køret helt ned.. så jeg ved sgu ikke hvad vi skal gør her. men er det ikke bedre at han får en juniorseng og at han så bare kravle ud hvis han vil, end at han lander på hoved og komme til skade med den tremmeseng? Jeg vil nemlig heller ikke tage nogle chancer her

Vi kunne heller ikke tage nogen tremmer af derfor vi savede 2 af pindene af - svært og forklarer men sådan så der bare er et lille hul i fodenden som hun kunne kravle ud af.

Kan udemærket forstå du ikke vil tage chancer

Anmeld

5. maj 2011

Unalisa

lisbeth2910 skriver:

Vi kunne heller ikke tage nogen tremmer af derfor vi savede 2 af pindene af - svært og forklarer men sådan så der bare er et lille hul i fodenden som hun kunne kravle ud af.

Kan udemærket forstå du ikke vil tage chancer

jeg forstår godt hvad du mener. måske skulle vi også saver nogle tremmer af i fodenden. og se hvordan det går.

Anmeld

5. maj 2011

Unalisa skriver:

jeg forstår godt hvad du mener. måske skulle vi også saver nogle tremmer af i fodenden. og se hvordan det går.

Ja og går det ikke kan i jo bare vende hullet ind mod væggen så er der ingen skade sket

Anmeld

5. maj 2011

eElak

Tremmesengens ene side kan pilles af her. Så det regner jeg med at gøre i den nærmeste fremtid. Knægten kan klatre op i sengen, men kan ikke komme ud endnu - af den simple grund at han ikke er lang nok ;-)
For teknikker har han på plads... :-S

Men hvis han kravler ud - så ryger siden med det samme... ellers kommer den nye seng i brug - den har jeg allerede stående..

overvejer den fantastiske ude med et hul i sengen... :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.