Bange for at blive gravid efter abort :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

893 visninger
2 svar
0 synes godt om
5. november 2008

Anonym trådstarter

Hej allesammen.

Jeg plejer at færdes herinde, men i de her anledning håber jeg at det er okay jeg vælger at være anonym.

Jeg havde desværre for 3-4 uger siden en meget grim ufrivillig abort i uge 12 54.png

Både min mand og jeg vil meget gerne gøre vores 4 årge søn til storebror og helst så hurtigt som muligt.

MEN... Nu sidder jeg så her og er så bange for at der er noget galt med mig/mit underliv. Jeg er så bange for at blive gravid igen, for tænk nu hvis jeg mister igen??? Det vil jeg bare ikke kunne klare en gang til!!!!

I det hele taget er jeg bare rigtig bange for at der er noget galt med mig og at det er derfor jeg har mistet? Tænk hvis mit underliv er fyldt op med cyster eller andet som gør at bebsen ikke kan leve der?

Det er ikke fordi jeg døjer meget med stærke underlivs smerter, men jeg mærker da af og til noget til mit underliv iform af bobler, jag og niv ind imellem (det har jeg gjort siden jeg stoppede med p-piller, dvs altså før, under og efter min meget korte graviditet) Men min opmærksomhed er også rettet 110% mod mit underliv så måske er det derfor jeg ligger ekstra meget mærke til diveres "smerter" dernede fra.

Er bare så bange for at der er noget galt med mig så jeg aldrig mere vil kunne få børn og vil miste igen og igen.

Det skal måske lige tilføjes at det er min første abort, jeg fik foretaget en udskrabning og jeg har aldrig tidligere haft problemer med underlivet.

Min mand prøver at berolige mig med at hvis mit underliv virkelig var fyldt op med cyster eller andet, så ville jeg nok slet ikke være blevet gravid!!

Er der ikke nogle af jer kloge kvinder som kan berolige mig lidt!!! For jeg er SÅ bange for at miste igen!!!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2008

MorCamilla

Først vil jeg lige starte med at skrive at self. er det okay at du er ano i dette indlæg... Det har vi alle brug for en gang i mellem..

Jeg vil ikke sige at jeg kan forstå hvad du tænker da jeg aldrig har oplevet en abort, på min egen krop..
Men jeg tror at de tanker du har omkring det at blive gravid igen er meget normale..
Hvis man har mistet en gang ønkser man self. ikke at skulle igennem den smerte, uforståelighed og frygt det føre med sig.. Det er meget normalt at man er ked af det, det er da klare, især når det som i jeres tilfælde er et ønskebarn, man mister...

Måske du skulle prøve at tage en tur til gynækolog. Ikke fordi jeg tror at der er noget galt med dig. Men fordi hun/han kan tjekke dig og konstatere at du forhåbelig ikke fejler noget, og at det "bare" var uheldigt at du tabte barnet...

Håber mine ord kunne hjælpe lidt...

Knus fra Camilla.

Anmeld

5. november 2008

quar20

Hej.
Som MorCamilla har skrevet er det selvfølgelig helt ok at være ano..
Jeg har selv været gravid 2 gange for denne.
Første gang var med tvillinger jeg mistede i uge 23.
Meget kort tid efter blev jeg gravid igen, og skulle have foretaget en kirugisk abort da hjernen ikke voksede sammen på vores så inderligt ønskebarn.
Det er hel normalt de følelser og tanker du har omkring at være gravid igen. Tro mig har gennemgået de fleste tanke og følelser, og de er så mega ubehagelige.

Jeg har selv døjet for ca. 4 år siden en cyste som desværre viste sig at være ondartet, men de kloge og dygtige læger kunne få opereret den væk og jeg gik i kemo for at være sikkert på at der ikke var mere..

Du spørger om der er nogle der kan berolige dig og ikke for at være negativ, men tror simpelt ikke de hjælper at læse hvad vi skriver. Det eneste der kan berolige dig er at kontakte en Gyn. og derefter blive henvist til sygehuset hvor de så kan skanne dig indefra, og se om det er nogle cyster, noget der er unormalt..

I det store hele handler det om at accepterer man ikke er herre over sin egen krop og hvad kroppen end vælger der skal ske. Det kan lyde enorm negativt men det er det ikke... Håber ikke du misforstår mig, eller andre.

I har mistet for meget kort tid siden og man kommer ikke videre på så kort tid.. Det er hel sikkert normalt at sidde med følelsen om at der er noget i vejen med ens krop, og hvorfor netop dette skal ske for jer. Du/I skal bare huske i ikke er de eneste i verden der har gennengået det, og du/i er ikke de eneste der er bange og utryg hvis endnu en graviditet skulle dukke op..

Mit eneste råd til dig er at opsøge din egen læge som kan sende dig til dyn. som derefter kan sende dig til en skanning af underlivet for at se om der skulle være noget unormalt. Efter en sådan hændelse i har været igennem hjælper lægen gerne, både for at berolige dig, men også for at familien kan hjælpe hinanden med at komme et skridt videre.

Mange gange held og lykke fremover

Knus fra Maria

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.