Søde kagedamer - Hjælp ! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.010 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

SD21

Hej søde kagedamer !

Jeg står og skal lave to gange kager til konfirmation - til samme dag ! Puha, jeg er helt bange for hvordan jeg skal få det til at lade sig gøre. - Hvordan plejer i at gøre? Jeg er jo ikke så hurtig med alt det der endnu

Desuden, hvor meget fondant køber i ind til en stor kage til omkring 30-40 personer? Altså bare til overtræk Jeg er lidt i vildrede

Jeg skal også lige høre jer, hvordan i gør det med f.eks. fck logoer osv. Printer i bare logoet ud i passende str. og så skærer det i fondanten eller hvordan ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

SD21

Er der slet ikk nogen der gider hjælpe mig ?

Anmeld

5. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

SD21 skriver:

Hej søde kagedamer !

Jeg står og skal lave to gange kager til konfirmation - til samme dag ! Puha, jeg er helt bange for hvordan jeg skal få det til at lade sig gøre. - Hvordan plejer i at gøre? Jeg er jo ikke så hurtig med alt det der endnu

Desuden, hvor meget fondant køber i ind til en stor kage til omkring 30-40 personer? Altså bare til overtræk Jeg er lidt i vildrede

Jeg skal også lige høre jer, hvordan i gør det med f.eks. fck logoer osv. Printer i bare logoet ud i passende str. og så skærer det i fondanten eller hvordan ?

Lav fyldet dagen i forvejen så du er sikker på det er stift nok.

Mht. mængde fondant, kommer det lidt an på kagens form, højde osv. 

Anmeld

5. maj 2011

AndreasMor84

Det smarteste vil jo være, hvis der skal det samme fyld i kagerne Det er jo ikke mere krævende, end hvis du fx. skal lave en kage i 3-4 lag Mht fondant, så bruger jeg ca. 500 g. til en høj kage på 8 cm og 24 cm i diameter. God tommerfingerregel Så det kommer jo an på om det er en firkantet eller rund kage du skal lave..

Anmeld

9. maj 2011

SD21

Solstråle2011 skriver:

Det smarteste vil jo være, hvis der skal det samme fyld i kagerne Det er jo ikke mere krævende, end hvis du fx. skal lave en kage i 3-4 lag Mht fondant, så bruger jeg ca. 500 g. til en høj kage på 8 cm og 24 cm i diameter. God tommerfingerregel Så det kommer jo an på om det er en firkantet eller rund kage du skal lave..

Undskyld mit sene svar Jeg skal lave to bradepandekager, så det er vel omkring 30x36 cm eller sådan noget ?? Den ene er til 24 pers. og den anden er til omkring 40 pers. - hvor meget ville du bruge til dem ? Både af fyld og fondant

Anmeld

10. maj 2011

Bambii

Jeg opper lige da jeg også står og skal lave kage

Anmeld

10. maj 2011

Susan1978

hvad for noget køber du ?

hvis det er wilton fondant, ville jeg købe 2 af de store pakker..

så er der hvert fald til både kager og pynt.

Anmeld

10. maj 2011

SD21

Susan1978 skriver:

hvad for noget køber du ?

hvis det er wilton fondant, ville jeg købe 2 af de store pakker..

så er der hvert fald til både kager og pynt.

Jeg ved ikke hvad Wilton fondant er  - Det er bare det inde fra kagebutikken.dk

Anmeld

10. maj 2011

Susan1978

SD21 skriver:

Jeg ved ikke hvad Wilton fondant er  - Det er bare det inde fra kagebutikken.dk

Ja det kender jeg desværre ikke - men mængden jeg forslog var ca 4 kg

Anmeld

10. maj 2011

SD21

Susan1978 skriver:

Ja det kender jeg desværre ikke - men mængden jeg forslog var ca 4 kg

Okay, mange tak Er det overtræk til begge kager eller? Jeg skal nemlig have købt indfarvet fondant til pynten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.