badetid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.174 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. november 2008

moniquesmor

hej skønne damer og mænd..

min kære datter elsker af bade og sidde og hygge i badekaret.
men lige så snart det kommer til af vi skal vaske hår,
så er den helt gald, min datter har altid fået vaske hår for hun have meget hår allered fra helt lille.
og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre hun bliver fuldkommen panisk lige så snart brusen bliver tændt.

også når vi har fået vaske hår og lille pigen kommer op skal hun jo så have redt håret også er den helt gald igen..

gode råd er dyre nu er der nogen der kan hjælp med råd og vejledning.

mvh michelle med datter på 1½ som ikke kan li´af få vaske hår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2008

lonemus

Det har begge mine også gjort, de har begge fået vasket hår siden fødslen, da de begge havde meget hår. Men lige pludselig en dag kunne de bare ikke lide det mere!!
Vi gør bare det, at vi holder en hånd på panden af dem og siger til dem de skal kigge op i loftet - så kan vi skylle håret uden problemet

Vi har så ingen problemer med at rede deres hår bagefter, men til gengæld har vi det problem, at ingen af dem vil op af badet...
Vi har et stort badekar, hvor de bader sammen. De skiftes så til at komme først op - den ene dag min datter, den næste dag min søn osv. Men de bliver gale, når de skal op. De er nogle rigtig vandhunde 60.png

Lone

Anmeld

5. november 2008

MorCamilla

Mikkel har også altid været glad for at sidde i badekaret men gad heller ikke det der hårvask, hver gang jeg tændte bruseren gik han helt i panik lige som din datter gør..

Så jeg putter noget vand i en skål ved siden af badekaret, og vasker hans hår med en svamp fra det vand (i tilfælde af at han har tisset i vandet han sidder i - så synes jeg ikke det er så lækkert at hans akl vaskes i det) Og jeg passer meget på at det ikke drypper ned i hovedet af ham.. Han får en tør vaskeklus at sidde med, så han selv kan tørre hans øjne hvis det skulle komme til at dryppe... Når han så er færdig i bad får han lov til selv at skylle sig med bruseren.. Han bliver bange hver gang jeg tænder den, sadigvæk, mne så snart jeg siger til ham at han selv skal skylle sig, er der ingenting.. Så når han har skyllet sig, får jeg lov til at gøre det også..
Sådan kommer vi over det her hjemme..
Håber du kan bruge det til lidt...

Knus fra Camilla.

Anmeld

5. november 2008

moniquesmor

lonemus skriver:

Det har begge mine også gjort, de har begge fået vasket hår siden fødslen, da de begge havde meget hår. Men lige pludselig en dag kunne de bare ikke lide det mere!!
Vi gør bare det, at vi holder en hånd på panden af dem og siger til dem de skal kigge op i loftet - så kan vi skylle håret uden problemet

Vi har så ingen problemer med at rede deres hår bagefter, men til gengæld har vi det problem, at ingen af dem vil op af badet...
Vi har et stort badekar, hvor de bader sammen. De skiftes så til at komme først op - den ene dag min datter, den næste dag min søn osv. Men de bliver gale, når de skal op. De er nogle rigtig vandhunde 60.png

Lone

jaah min datter vil heller ikke op af bade..

Anmeld

5. november 2008

moniquesmor

MorCamilla skriver:

Mikkel har også altid været glad for at sidde i badekaret men gad heller ikke det der hårvask, hver gang jeg tændte bruseren gik han helt i panik lige som din datter gør..

Så jeg putter noget vand i en skål ved siden af badekaret, og vasker hans hår med en svamp fra det vand (i tilfælde af at han har tisset i vandet han sidder i - så synes jeg ikke det er så lækkert at hans akl vaskes i det) Og jeg passer meget på at det ikke drypper ned i hovedet af ham.. Han får en tør vaskeklus at sidde med, så han selv kan tørre hans øjne hvis det skulle komme til at dryppe... Når han så er færdig i bad får han lov til selv at skylle sig med bruseren.. Han bliver bange hver gang jeg tænder den, sadigvæk, mne så snart jeg siger til ham at han selv skal skylle sig, er der ingenting.. Så når han har skyllet sig, får jeg lov til at gøre det også..
Sådan kommer vi over det her hjemme..
Håber du kan bruge det til lidt...

Knus fra Camilla.

det kunne hver jeg skulle prøve det..

Anmeld

5. november 2008

Christinahr

Aia elsker også sit bad men er ikke glad for hårvasken. Jeg har bare gjort det jeg ikke har vasket det. Hun får matas badeolie i vandet og sådan som hun hopper rundt får håret lidt af det også.

Jeg var lidt betænkelig det første stykke tid - altså om det blev fedtet eller sådan, men tror slet ikke børn har behov for at få det vakset så tit som vi voksne gør.

Nu kan der godt gå flere uger imellem det får en decideret hårvask.

Anmeld

6. november 2008

fam.4xc

Synes Camillas råd er rigtige gode - og så tænker jeg også lidt hvad med hun fik en dukke med i bad hun selv ku vaske hår på... ja eller hun fik lov på dig....

Anmeld

6. november 2008

Balderson

Hvad med at lave en aftale med hende om at hun først selv reder sit hår og så gør du det bagefter... Måske det vil hjælpe...

Og igen, gør hårvasken sjovt... Som en har skrevet, lade hende prøve på dig først...

Anmeld

6. november 2008

twinboys

Pyhhh her har vi aldrig haft problemer...
Vi har et stort spa bad...
De får lov til at lege og derefter tager jeg og gør deres hår vådt med en beholder med vand i... Så putter jeg deres hårskum i og vi vasker håret, derefter vasker jeg deres krop og så sætter de sig i vandet igen og svømmer rundt som fisk og så kommer sæben af... Så tager jeg beholderen med vand og hælder det i deres hår, hvor de sidder med deres hoved bagover og jeg holder min hånd på deres pande, så vandet ikke løber i deres øjne...

Når drengene er i brusser ja så bruger vi bare brussehovedet...

Majbritt

Anmeld

6. november 2008

charlottekri

man kan faktisk få såan en krans man kan sæøtte omkring hovedet på de små så de undgår at få vand / sæbe i øjnene. jeg har set den i babysam.. måske det var en mulighed??
knuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.