Nye regler angående barsel????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

528 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

Chr-Hei

Hej Piger..

Er der nogle af Jer herinde som er inde i de nye regler angående barsel når man har været i fuldtidsarb inden man skulle på barsel..

HAr været sygemeldt optil min barsel men dette skulle efter sigende ikke have noget at sige.. Min chef har informeret mig om at der er kommet nye regler som gøre at jeg vil få fuld løn i de uger jeg skal MEN at hun kun skal betale halvdelen af det og jeg så skal have resten af min kommune er det rigtigt og hvad skal jeg gøre for at det går iorden?

HAr prøvet ringe til dagpenge her i kommunen idag men hende jeg snakkede med anede ikke hvordan med de nye regler og skulle ringe igen i eftermiddag men kunne være rart hvis nogle kunne guide mig lidt(:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

jette6500

Heidi-ra skriver:

Hej Piger..

Er der nogle af Jer herinde som er inde i de nye regler angående barsel når man har været i fuldtidsarb inden man skulle på barsel..

HAr været sygemeldt optil min barsel men dette skulle efter sigende ikke have noget at sige.. Min chef har informeret mig om at der er kommet nye regler som gøre at jeg vil få fuld løn i de uger jeg skal MEN at hun kun skal betale halvdelen af det og jeg så skal have resten af min kommune er det rigtigt og hvad skal jeg gøre for at det går iorden?

HAr prøvet ringe til dagpenge her i kommunen idag men hende jeg snakkede med anede ikke hvordan med de nye regler og skulle ringe igen i eftermiddag men kunne være rart hvis nogle kunne guide mig lidt(:

Er ikke sikker, men så vidt jeg ved får du løn under barsel. Du vil ikke få en halv løn fra kommunen og en halv fra dit job. Det er noget de selv skal finde ud af.

Anmeld

5. maj 2011

Chr-Hei

jette6500 skriver:

Er ikke sikker, men så vidt jeg ved får du løn under barsel. Du vil ikke få en halv løn fra kommunen og en halv fra dit job. Det er noget de selv skal finde ud af.

Jeg får fuld løn 4 uger før barsel og 14 uger efter mener jeg det er .. Men min chef påstår at hun kun skal betale halvdelen og at kommunen så skal supplere op.. Syntes bare det lyder meget inviklet

Anmeld

5. maj 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
hvad arbejder du med..?

Jeg tror(!) at din arbejdsgiver skal udbetale fuld løn til dig, som normalt, og så skal de søge refusion hos kommunen..
Hvis det forholder sig sådan, så er det en sag mellem din arbejdsgiver og kommunen..

Anmeld

5. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Det er ikke noget nyt... Hør din fagforening ad, de ved hvor mange uger du får løn... Din arb. giver udbetaler løn til dig og søger refusion hos kommunen... Og det er ikke noget du skal sørge for!

Anmeld

5. maj 2011

Ni-ko-li-ne

jette6500 skriver:

Det kommer an på hvilken overenskomst man er under! Det er de færreste mennesker der får fuld løn under hele barslen... Som regel er det 4 uger + 14 eller 26 ugers fuld løn... Resten barselsdagpenge

Anmeld

5. maj 2011

Chr-Hei

Har hele tiden været enig med min chef om at jeg skulle have fuld løn 4 uger før og 14 uger efter men hun har påstået at jeg skulle have halvdelen af hende og halvdelen af kommunen ..

Har netop snakket med min fagforening og de siger det er noget værre sludder hun skal betale mig hele lønnen og som i skriver sskal hun selv søge refusion af kommunen .. Blev bare not forvirret da jeg aldrig havde hørt om det andet (:

Anmeld

5. maj 2011

minbaby

Alle regler kan læses både for dig som medarbejder og hende som arbejdsgiver på barsel.dk

Der finder hun også svar på hvordan hun får barsels refusion.

Anmeld

5. maj 2011

Albatrossen

Hvordan er det med de der 32 ugers forældre orlov ?? hvordan får man penge der ?? er meget forvirret

Anmeld

5. maj 2011

Chr-Hei

sælen skriver:

Hvordan er det med de der 32 ugers forældre orlov ?? hvordan får man penge der ?? er meget forvirret

Dem skal de fleste have ved kommunen sm  barselsdagpenge (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.