Hejsa.
Jeg tillader mig lige at komme med en bemærkning, da det er mig, der står bag det nystartede koncept 52nemme. Det blev offentliggjort den 8. april i år efter 1,5 års forberedelser, så det har nøjagtig 1 måned på bagen idag, og derfor er der ikke så mange, der har erfaringer med det endnu, selvom jeg har lagt ud med ret pæne salgstal i den første måned.
Det er fair nok, du synes opskrifterne er til den dyre side, men forklaringen er, at det er temmelig bekosteligt at få trykt spillekort med forskellig tekst på hver enkelt kort. Desuden har jeg som start kun fået trykt 500 spil kort, og det er rivedyrt at få sat en stor trykkeriskabelon op til så lille en ordre. Jeg tænker, at de billige kogebøger bliver trykt i mange tusinde eksemplarer for at få prisen ned. Min avance er ihvertfald forsvindende lille - jeg gør ligeså meget det her for at hjælpe andre, der ligesom mig selv også har brug for en genvej til nemmere og billligere madlavning i hverdagen. For hvert spil kort til 199 kr. betaler jeg bare i moms 40 kr. og i porto 25 kr. Derudover er der udgifter til kuverter, betalingskortaftale, web-shop osv. foruden trykning af selve kortene, som er den største post. Så avancen er meget lille, og bliver jo iøvrigt beskattet, så der stort set intet er tilbage.
Jeg kan derfor desværre ikke tilbyde kortene billigere, omend jeg gerne ville
, men mine tilbagemeldinger indtil videre går generelt på, at mange familier hurtigt tjener beløbet ind igen, ved at deres udgifter til indkøb bliver billigere, da opskrifterne er tilpasset supermarkedernes portionsstørrelser.
Jeg kan altså ikke tilbyde rabat, hvor gerne jeg end ville, men jeg kan istedet tilbyde dig, at du må pakke kortene ud, kigge dem rigtig godt igennem og også meget gerne prøve nogle af opskrifterne. Skulle de vise sig ikke at leve op til dine eller din families forventninger, er du mere end velkommen til at returnere dem til mig, og jeg giver dig dine penge retur. Det koster dig kun 25 kr. i returporto, så det er jo ikke det store, du risikerer. Det eneste jeg forlanger, er at du returnerer kortene indenfor 14 dage, og at du har behandlet dem fornuftigt og ikke spildt mad eller lign. på dem. Jeg har KUN et ønske om at hjælpe andre med nem aftensmad, og jeg gør det som sagt for sjov og ikke for pengene (så skulle jeg vist finde på noget andet
), og derfor må man hellere end gerne teste produktet hjemme i køkkenet, inden man beslutter sig endeligt. Det sjove ved at gøre det her, er jo at samle på positive tilbagemeldinger - det er det, der driver værket. Til gengæld er det næppe sjovt at have utilfredse kunder, og derfor giver jeg hellere end gerne penge tilbage, hvis man vurderer det er et fejlkøb.
Nu nyder det til, at mine børn så småt er ved at vågne fra middagssøvnen, så jeg vil ud i haven og nyde dette helt vidunderlige forårsvejr.
Med ønsket om en rigtig dejlig søndag og mors dag også til alle jer andre.
De bedste hilsner fra
Benedikte.