Hun spiser os ud af huset, og er sulten efter puttetid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.685 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

Henri84

Nu skriver jeg lige i denne 'gruppe' selvom hun først bliver 1 år i morgen
Alberte spiser ikke for tiden, hun ÆDER!! Eksempel fra i dag: 2 1/2 dl havregrød med revet æble til morgenmad, i dp 2 boller + diverse frugt og grønt til formiddag, 2 skiver rugbrød + lidt grøntsager til middag, 2 skiver groft fransbrød + frugt til eftermiddag (formiddag, middag og eftermiddag alt i dp), 1 kiks da hun kom hjem ved 16-tiden, 1 1/2 stk. rugbrød + 2 frikadeller til aftensmad kl. 18, og her for en times ti siden måtte jeg tage en skrigende og brokkende unge op efter godt 2 timers kamp for at få hende til at sove! Der spiste hun lige 2 pølser!! I går vågnede hun 20.30 og var sulten og spiste en hel tallerken frugt + et stykke brownie (vi var til fødselsdag, så hun vågnede midt i kaffen!)...
Kan jeg gøre et eller andet for at hun ikke skal være så sulten efter puttetid?? Jeg synes jo hun spiser mere end rigeligt i løbet af dagen!!
Mon ikke hun snart vokser godt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

millesofie

tinke begyndte også at være sulten om aftenen på et tidspunkt, passer meget godt det var omkring de 11 mdr

jeg lavede noget hjemmelavet havre vælling til hende som hun fik sammen med godnat sangen

altså havregryn og vand og vaniliesukker og så skal det bare koges

det skal være tyndt nok til at kunne si's med ikke for tyndt  

det hjalp os helt vildt hun er nu 17 mdr og vi er begyndt at trappe ned nu

hvis det er så kan jeg lige måle af næste gang jeg laver det, hvis du vil have præcise mål og evt billeder

Anmeld

4. maj 2011

Henri84

Fisenberg skriver:

tinke begyndte også at være sulten om aftenen på et tidspunkt, passer meget godt det var omkring de 11 mdr

jeg lavede noget hjemmelavet havre vælling til hende som hun fik sammen med godnat sangen

altså havregryn og vand og vaniliesukker og så skal det bare koges

det skal være tyndt nok til at kunne si's med ikke for tyndt  

det hjalp os helt vildt hun er nu 17 mdr og vi er begyndt at trappe ned nu

hvis det er så kan jeg lige måle af næste gang jeg laver det, hvis du vil have præcise mål og evt billeder

Hun tager bare ikke flaske

Anmeld

4. maj 2011

millesofie

Henri84 skriver:

Hun tager bare ikke flaske

hvad så med havregød lige inden sengetid

det har jeg også prøvet men min pige er meget glad for sin flaske og blev lidt sur over at være for mæt til den

Anmeld

4. maj 2011

Henri84

Fisenberg skriver:

hvad så med havregød lige inden sengetid

det har jeg også prøvet men min pige er meget glad for sin flaske og blev lidt sur over at være for mæt til den

Haha jeg prøvede at amme hende, men det var i hvert fald ikke nok til damen
Jeg har også overvejet grød, problemet er bare hun bliver puttet lige efter aftensmaden! Og det er først efter et par timer hun begynder at virke sulten, altså når hun ER puttet og har lagt der..
Men kunne måske prøve at spise en time tidligere, og så tilbyde grød lige inden sengetid..

Anmeld

4. maj 2011

millesofie

Henri84 skriver:

Haha jeg prøvede at amme hende, men det var i hvert fald ikke nok til damen
Jeg har også overvejet grød, problemet er bare hun bliver puttet lige efter aftensmaden! Og det er først efter et par timer hun begynder at virke sulten, altså når hun ER puttet og har lagt der..
Men kunne måske prøve at spise en time tidligere, og så tilbyde grød lige inden sengetid..

nu ved jeg jo intet om jeres rutiner men herhjemme spiser vi aftensmad kl ca 17 og så er der natflaske/mad kl 19 og det ligger en så tung bund af hun næsten falder i søvn i mens hun sover ca kl 19

men prøv det med grøden, grød udviger sig jo yderligere nede i maven så man er mæt længere tid

i kan jo også give hende lidt mad kl 17 og så kan hun spise sin grød sammen med jer til aftensmad

Anmeld

4. maj 2011

LISBETH:-)

Samme problem her! Så vi spiser aftensmad kl. 17 og så får Elina havregrød eller øllebrød til natmad kl. 19 - det hjælper.

Anmeld

4. maj 2011

Henri84

lisbeth2910 skriver:

Samme problem her! Så vi spiser aftensmad kl. 17 og så får Elina havregrød eller øllebrød til natmad kl. 19 - det hjælper.

Det må forsøges Dejligt jeg ikke er den eneste med en meget sulten pige *g*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.