Til jer med 4 børn eller flere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.033 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. november 2008

Anonym trådstarter

Jeg vælger at være ano, da jeg gerne vil have mulige planer om barn nr. 4 for mig selv og man ved jo aldrig, hvem der læser med.

Vi har pt 3 børn og taler nu om at vi måske gerne vi have nr. 4. Der dukker bare mange forskellige problemer op, når man tænker på at have mere end 3 børn. Skal nogle af børnene dele værelse ?? Hvilken bil skal man så ud at have for at der kan være så mange børn i den på een gang ? Vil alt ende i kaos med så mange børn ??

Vi ønsker os nr. 4 men ved bare ikke om vi bør være praktiske og "nøjes" med de 3 vi allerede har.

Hvordan klarer jer med 4 børn eller flere hverdagen ? Hvordan har I indrettet jer i hjemmet eller bor I bare i kæmpe huse ?

Ja, fortæl fortæl. Jeg vil meget gerne motiveres til nr. 4, men vil også gerne tage beslutningen på et realistisk grundlag.

En lykkelig mor til 3 som måske gerne vil udvide børneflokken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2008

Plysbjørnen

Kan fortælle dig at flere bilmærker har 7 personers biler... til alm kørekort...

Men de andre spørgmål kan jeg ikke svare på.

Anmeld

5. november 2008

ekzunz

Herhjemme bor der 5 børn, og så har min mand endnu en datter som er flyttet hjemmefra. Vi bor i et helt alm. parcelhus på 240 m2 - 120 i 2 plan (fuld kælder) De 3 største har hver deres værelse og de 2 mindste på 2 1/2 og 4 deler værelse.
Vi har i mange år altid kørt i 2 biler, da min mand har firmabil og min den lille var betalt - så kunne vi godt undvære at køre sammen. Men i sommers skulle vi alle på ferie til Italien, og så købte vi en 10 pers. bus. Men vi var også 8 der skulle afsted, og så var vi jo oppe i en bus-størrelse.
Tidsmæssigt kan det godt være hektisk. Der er mange der skal tilgodeses, men man finder jo alligevel altid tiden til det hele. Der er oceaner af vasketøj, opvaskemaskinen kører min. 1 gang om dagen og ofte også 2. Vi har byttet vores alm. skraldestativ ud med en mindre container (nu har vi ikke blebørn mere, så nu hjælper det på det).
Men det er en gave!! Jeg føler mig utroligt priviligeret over at være en del af en stor familie. Vi er en sammenbragt familie og de 3 største er min mands og de 2 små er fælles. De elsker hinanden og jeg bliver sgu helt rørt når jeg ser en 12-14 årig der står og krammer sin lillesøster, som gider at tage dem med i brusebad, som spiller playstation og lader dem vinde osv. osv.
En gang imellem om fredagen henter vi mad på McD (det er så også skidedyrt med alle de børn - vi bruger min. 400-500...) så sidder alle 5 på gulvet og spiser og ser DisneySjov. Så sidder vi så der og bliver helt sentimentale og kan slet ikke forstå at familier kan være mindre. "tænk hvis der kun var 2?? Det ville da være underligt"
Og man tager sig selv i at sige underlige ting som "Skal vi ikke prøve det nye pizzaria idag - vi er ikke så mange hjemme og spise.....vi er kun 5"

Jeg kan kun anbefale det.

Og så fik jeg da vist skrevet mig varm der.....

Spørg endelig igen hvis der er mere du vil vide

Rikke

Anmeld

6. november 2008

Christinahr

Znuzke skriver:

Herhjemme bor der 5 børn, og så har min mand endnu en datter som er flyttet hjemmefra. Vi bor i et helt alm. parcelhus på 240 m2 - 120 i 2 plan (fuld kælder) De 3 største har hver deres værelse og de 2 mindste på 2 1/2 og 4 deler værelse.
Vi har i mange år altid kørt i 2 biler, da min mand har firmabil og min den lille var betalt - så kunne vi godt undvære at køre sammen. Men i sommers skulle vi alle på ferie til Italien, og så købte vi en 10 pers. bus. Men vi var også 8 der skulle afsted, og så var vi jo oppe i en bus-størrelse.
Tidsmæssigt kan det godt være hektisk. Der er mange der skal tilgodeses, men man finder jo alligevel altid tiden til det hele. Der er oceaner af vasketøj, opvaskemaskinen kører min. 1 gang om dagen og ofte også 2. Vi har byttet vores alm. skraldestativ ud med en mindre container (nu har vi ikke blebørn mere, så nu hjælper det på det).
Men det er en gave!! Jeg føler mig utroligt priviligeret over at være en del af en stor familie. Vi er en sammenbragt familie og de 3 største er min mands og de 2 små er fælles. De elsker hinanden og jeg bliver sgu helt rørt når jeg ser en 12-14 årig der står og krammer sin lillesøster, som gider at tage dem med i brusebad, som spiller playstation og lader dem vinde osv. osv.
En gang imellem om fredagen henter vi mad på McD (det er så også skidedyrt med alle de børn - vi bruger min. 400-500...) så sidder alle 5 på gulvet og spiser og ser DisneySjov. Så sidder vi så der og bliver helt sentimentale og kan slet ikke forstå at familier kan være mindre. "tænk hvis der kun var 2?? Det ville da være underligt"
Og man tager sig selv i at sige underlige ting som "Skal vi ikke prøve det nye pizzaria idag - vi er ikke så mange hjemme og spise.....vi er kun 5"

Rikke

Ja det lyder godt nok bare hyggeligt. HVis ikke ejg havde en i maven ville jeg da blive helt skruk efter at udvide børnflokken fra hele 1 til 2

Men hvordan hænger det sammen økonomisk?

Det bliver vel ikke bligere med alderen og man vil gerne give dem alle det de ønsker og har brug for?

Anmeld

6. november 2008

Anonym trådstarter

Znuzke skriver:

Rikke

Det lyder godt nok også hyggeligt

Noget af det, som tiltaler mig ved at få en mere er også at jeg synes det er en stor gave at give sine børn søskende. Det er så fantastisk at se, hvor meget glæde de har af hinanden.

Men jeg synes det er en svær beslutning. Min mand har også firmabil og vi har da også talt om, at man jo bare kunne køre i 2 biler, når alle mand skal med. Det er ikke ret ofte vi ville behøve at tage afsted alle sammen så de par gange om mdr kunne vi nok overleve. Eneste minus vil bare være, at de alle er små. Hvis vi får en mere om inden for to år vil vi have 4 børn under 6 år så alle skal jo hentes og bringes og det kan man jo ikke rigtigt gøre alene, så er man afhængig af at begge forældre har fri til at gøre det omend på forskellige tidspunkter ....

Ja, tankerne er mange ....

Anmeld

6. november 2008

Zuzet

Hejsa

Jeg skal nok lige skrive en længere svar senere når jeg har mere tid :-)

Hilsen

Lotte med 5 skønne børn

Anmeld

6. november 2008

ekzunz

Christinahr skriver:

Ja det lyder godt nok bare hyggeligt. HVis ikke ejg havde en i maven ville jeg da blive helt skruk efter at udvide børnflokken fra hele 1 til 2

Men hvordan hænger det sammen økonomisk?

Det bliver vel ikke bligere med alderen og man vil gerne give dem alle det de ønsker og har brug for?

De 3 største er 12,14 og 16 (næsten) og hvis de skulle have opfyldt deres ønsker, så tror jeg at selv Hr. Møller ville komme til kort
Men de får mærketøj til jul og fødselsdag, og så er der dyre underbukser i adventsgave osv. De mangler ikke noget, men de ville da helt sikkert gerne have mere. I øjeblikket fryser de da jeg nægter at bruge flere tusinde kroner på en G-star eller Burberry jakke, som de alligevel glemmer på skolen eller bruger til fodbold. Men de vil ikke have andet - og så må de undvære BASTA!

Det er helt vildt dyrt, jeg tror vi bruger ca. 8-9000 pr. md. til mad. Og så er der også fritidsinteresser, tøj, gaver osv.
Min mand tjener heldigvis pænt, men jeg får så til gengæld INTET pt., sååå......
Jeg ville da ønske at vi kunne give dem mere mht. ferier og lign., i år var første gang de var på ferie - det kostede os 30.000. Så springer vi næste år over og så må der være penge nok igen.....

Og så må jeg hellere lige indskyde at det bestemt ikke er lutter lagkage det hele. De kan jo skændes så det brager, og støjniveauet kan være udlideligt højt (men når de så ikke er her, er der for stille...) Det er surt at man skal skrælle 4 kg. kartofler for at der er nok osv. osv....

Det blev lidt rodet, men jeg håber det gav mening alligvel.

Rikke

Anmeld

6. november 2008

Zuzet

Anonym skriver:

Jeg vælger at være ano, da jeg gerne vil have mulige planer om barn nr. 4 for mig selv og man ved jo aldrig, hvem der læser med.

Vi har pt 3 børn og taler nu om at vi måske gerne vi have nr. 4. Der dukker bare mange forskellige problemer op, når man tænker på at have mere end 3 børn. Skal nogle af børnene dele værelse ?? Hvilken bil skal man så ud at have for at der kan være så mange børn i den på een gang ? Vil alt ende i kaos med så mange børn ??

Vi ønsker os nr. 4 men ved bare ikke om vi bør være praktiske og "nøjes" med de 3 vi allerede har.

Hvordan klarer jer med 4 børn eller flere hverdagen ? Hvordan har I indrettet jer i hjemmet eller bor I bare i kæmpe huse ?

Ja, fortæl fortæl. Jeg vil meget gerne motiveres til nr. 4, men vil også gerne tage beslutningen på et realistisk grundlag.

En lykkelig mor til 3 som måske gerne vil udvide børneflokken

Hej igen

Så får du lige et længere svar fra mig

Jeg syntes man skal tænke sig god om inden man lader være med at få de børn man drømmer om, husk det IKKE kan laves om senere (kommer self. an på ens alder osv.)

Jeg er super glad for jeg har fået 5 børn og syntes ikke ærdringen fra 3 til 4 børn var den store, de ter mere da jeg gik fra 4 til 5 børn.

Maden køber man alligevel, jeg har købt en større bil og pladsen er lidt mindre men har ikke noget kæææmpe hus kun en lille lejlighed. Vi har det hyggeligt tros vi godt kunne bruge mere plads, unger elsker virkelig hinanden men self tager de også ture hvor mor her lige må minde dem om de alle har lige meget ret til at være her osv.

Det sørste udgift ved et barn mere er nok når der skal betales til VG, BH osv......tøjet kan de jo arve noget af, legetøjet har man jo i bunkevis, det samme med barnevogn og alt det andet dyre udstyr....så alle mine 5 børn har jeg stadig råd til at forkæle og råd til at tage på udflugter med osv.

Ferie bliver det ikke til så meget af, men vi tager dog afsted ca hvert 2-3 år....men kun i DK (sparer dog op til en tur til Island)

Mine børn deler værelse og ELSKER DET

Og så til det dårlige.....man skal altid forsvare hvorfor man er "mærkelig" og har flere børn end gennemsnittet, har altid dårlig samvittighed når jeg ikke har overskud til alt det jeg gerne vil lave med hvert af mine børn, ALT for meget vasketøj og også dårlig samvittighed over der dog ER ting/Uferier jeg ikke har mulighed for at give mine børn + jeg virkelig ville ønske jeg havde råd til et lille hus til os.

Så sådan ser det ud hos mig og mine 5 børn (jeg er enlig mor)

Hilsen

Lotte

Anmeld

7. november 2008

Miamaja

jeg vil bare sige :GO FOR IT! og the more the merrier

Anmeld

7. november 2008

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres indlæg

Vi fik talt mere om barn nr.4 i går. Min mand fik lavet lidt opmålinger og tegninger over, hvordan vi ville kunne lave en tilbygning med 2 værelser. Vi har såmen rimeligt meget plads i vores knap 200 kvm2 hus, men har jo kun 3 børneværelse og er enige om, at når børn nærmer sig teenagealderen, så vil vi gerne kunne tilbyde dem eget værelse. Nu har vi talt om, hvordan vi kunne tænke os tilbygningen og så har min mand fået til opgave at indhente et par tilbud, så vi har en ide om, hvad det vil koste. Det skal dog først være om 6-8 vi vil lave det, men hvis vi skal have en ide om hvorvidt vi har råd, så skal vi jo vide det inden en evt beslutning og graviditet. Jeg håber at det ikke koster helt vildt. Vi er enige om, at vores økonomi godt kan klare at det koster henved ½ mill. og at vi så vil kunne nå at spare i hvert fald halvdelen op inden.

Alle andre tanker om ikke at få det 4. barn er væk - vi vil det begge gerne, hvis vi altså kan tilbyde den plads vi ønsker.

Håber meget at vi beslutter os for en mere - hvis det bliver, så bliver projektet søsat om 7-8 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.