spørge jørgen her ;-) Ang madpakker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

513 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. november 2008

fam.4xc

fik lige inspiration af tråden om hvornår man smøre madpakkerne...

Hvad gir I jeres poder med??

Flere skriver det ik tager mange minutter men jeg synes da nemt jeg bruger 15-20 min på Carolines madpakke...

Caroline har feks i dag dette med; 1 1/2 skrive rygbrød delt i 6 små firkanter.... 2 med pålægschoko, 1 med leverpostej, 1 med fiskedelle, 1 med skinke og 1 med kødpølse. Samt et lille stykke hj. pizza fra aftensmaden i går. Der udover lidt grønt... agurk og peberfrugter.. og en fin serviet.
Til frugt har hun en pose med et æble og en hj. bagt bolle og en anden fin serviet
Andre dage er der måske en yougurt, ostehaps, pølsehorn, pizzasnegl, knækbrød, riskiks eller frugtspyd med i madpakken/frugtposen...

Men lad mig da lige få lidt inspiration til madpakken af jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2008

Honningblomst

Ja, her tager det altså også tid...de har altid rugbrød med. Forskelligt pålæg, en lille frikadelle, et stykke ost, agurk, tomat, peberfrugt, rosiner og mandler, tørrede græskarkerner, æble, pære, banan stykker...eller andet frugt. Evt en hjemmebagt grovbolle, et kogt æg.
Så her er der en masse små ting med...
De har alrig slikmad med...
Knus Eva..

Anmeld

5. november 2008

Marie;-)

Minder om din madpakke. Rugbrødsmadder, grøntsager og evt. en rest fra aftensmaden. Og frugtposen er der frugt, et stykke brød m.m.

Når jeg smører den kan det også godt tage noget tid, men min kæreste er altså meget hurtigere til det. Måske mit resultat er lidt finere, men ikke 10 min finere!! ;-) Tror kvinder (i hvert fald mig) nusser lidt mere rundt i det. Så kæresten laver madpakken herhjemme. Vi har kun en madpakke, da den lille går i VS.

Hilsen Marie

Anmeld

5. november 2008

Honningblomst

Forresten ingen frugt med her, heldigvis...vi skal bare købe noget engang imellem og det er goggerne der bestemmer hvad og hvornår...super nemt og dejlig varieret..
Knus..

Anmeld

5. november 2008

Anja

Vi smører om morgen, synes ikke det tager ret lang tid, men vi har også kun en enkelt der skal have madpakke med

I dag fik han:
1 skrive rugbrød delt i kvarte - en kvart med leverpostej, en med spegepølse, en med figenpålæg og en med kyllingepølse.
1 pølsehorn
1 gulerod
2 hjemmelavede grahamskiks
Et par skiver agurk

Anmeld

5. november 2008

Anja

Nåh, ja - et æble til frugt. I hans børnehave har hvert barn et stykke frugt med til et fælles frugtfad om eftermiddagen.

Anmeld

5. november 2008

Nemesis

jonas får 1½ skive rugbrød med. Det kan være leverpostej, ost, kødpølse, laks, kamsteg, frikadelle. Så har han cherrytomater med..bare et par stykker eller 3. Skiver af agurk og et par små snackpølser.

til 2xfrugt har han en rugbolle/grovbolle/rugbrød og forskelligt med. Banan, æble, pære, blomme, peberfrugt, ananas, kiwi, melon og vindruer er det oftest.
Det får han med i stykker (ja jeg står og skærer det hver morgen)
Ikke så det er små firkanter men så det er spiseklart.

Han får gerne 3-4 forskellige frugt/grønt med hver dag.

i dag fx. er hans madpakke: ½ laks, ½ kødpølse, ½ kyllingepålæg, 3 cherrytomater, 3 skiver agurk, 2 snackpølser.

Frugten: rugbolle med smøreost, ½ blomme, 1 banan, 1 peberfrugt, 1 kiwi.
Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.