Feber på 3 dag (38,5-39,6)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

924 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

M.O.A.R.

Hej tøser...

Årh hør mit råb og giv mig råd!
Simon har de sidste tre dage har feber mellem 38,5 og 39,6.
Han er i dag blevet noget mere sløj, har ikke rigtig ville begi sig rundt på egen hånd (ja, han kan snart gå ), vil ikke rigtig spise eller drikke og sover meget og er blevet mere sløj i dag end de sidste dage...

Hvad kan jeg gøre for ham?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Kageelsker

Sørg for at tilbyde ham væske meget ofte, det er rigtig vigtigt at han får noget at drikke når han har feber, da væskebehovet er øget.

Har du haft ham til lægen?

Anmeld

4. maj 2011

M.O.A.R.

Kageelsker skriver:

Sørg for at tilbyde ham væske meget ofte, det er rigtig vigtigt at han får noget at drikke når han har feber, da væskebehovet er øget.

Har du haft ham til lægen?

Vi prøver alt hvad vi kan med væske...
Vand, saftevand, iste, kamillethe you name it, han tager en lille tår to tre gange og så vil han ikke have mere.

Ja jeg havde ham til læge i går, og der kunne han ikke se noget videre symtomper (staves?)

Anmeld

4. maj 2011

Kageelsker

Stakkel lille pus, men bliv ved med at tilbyde ham væske, så får han da noget. Det er også rigtig godt med noget saft, da han gennem sukkeret får lidt energi.

Det er meget naturligt at de bliver sløve og trætte af feberen, for det tærer på energien når det hele kører på højtryk.

Det kan jo være noget virus, og så er der jo ikke så meget at gøre, end at vente på det går over af sig selv - desværre. Hvis tilstanden forværres eller du mener at hans væskeindtag ligger langt under normalen (og har gjort dette i nogle dag), ville jeg ringe til lægen igen.

Anmeld

4. maj 2011

M.O.A.R.

Kageelsker skriver:

Stakkel lille pus, men bliv ved med at tilbyde ham væske, så får han da noget. Det er også rigtig godt med noget saft, da han gennem sukkeret får lidt energi.

Det er meget naturligt at de bliver sløve og trætte af feberen, for det tærer på energien når det hele kører på højtryk.

Det kan jo være noget virus, og så er der jo ikke så meget at gøre, end at vente på det går over af sig selv - desværre. Hvis tilstanden forværres eller du mener at hans væskeindtag ligger langt under normalen (og har gjort dette i nogle dag), ville jeg ringe til lægen igen.

Tusind tak for svar!

Vi tager hans temperatur inden længe, lige for at holde lidt øje..
Guudskelov for at jeg stadig har mælk og han kan ammes endnu
Så får han lidt der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.