Børneksem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.833 visninger
18 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

blomst84

Min lille pige på 4 mdr har i dag fået konstateret børne eksem og jeg er lidt ked af det... Men må jeg ikke høre jeres erfaringer med børne eksem? Hvad smør i kroppen med? Har i husdyr ? Hudlægen mente at vores 2 hunde kunne være grunden til hendes eksem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Tip!

blomst84 skriver:

Min lille pige på 4 mdr har i dag fået konstateret børne eksem og jeg er lidt ked af det... Men må jeg ikke høre jeres erfaringer med børne eksem? Hvad smør i kroppen med? Har i husdyr ? Hudlægen mente at vores 2 hunde kunne være grunden til hendes eksem

Eksem kan komme af mange ting... jeg har det, og min søn har også været så heldig at arve det...

Han er blevet testet i alt hvad de nu kan teste ham med, men der er ikke noget han ikke kan tåle.. han har ekstrem sart hud, og vores hudlæge anbefalede bad kun én gang om ugen, da vand udtørre huden mere end det gavner for et eksem barn.

vi har kat herhjemme og det kan min søn sagtens tåle.

Det er fødevare vi ikke kan tåle  og slår ud af herhjemme. Tomat, appelsin og kiwi er bandlyst... alt med tomat ekstrakt er no go.

brug marselisborg creme, den er fantastisk.

Min søns eksem begyndte da han var to mdr gammel, og han er nu snart 3 år, og det er mindre og mindre han slår ud..

Anmeld

4. maj 2011

Mimic

vores datter har børneeksem og er nu 4½ år... hun er meget allergisk over for hund og kat, men mindre husdyr betyder ikke det store...

Vi smører hende hver dag med A-Derma Exomega cream fra apoteket, den er supereffektiv... desuden bliver hun smurt med Locoid (hormoncreme) de dage, hvor det er rigtigt slemt og hvor hun ikke kan finde ro...

desuden har vi fundet ud af at hendes eksem reagerer hvis hun får meget fed mad (fisk især) og æg...

Anmeld

4. maj 2011

blomst84

1000 tak for jeres svar men lægen sagde at det ikke var fødevare da jeg ammer hende, så tænker lidt i støv eller hundene men de kan ikke prik teste så små babyer sagde han...

Anmeld

4. maj 2011

Tip!

blomst84 skriver:

1000 tak for jeres svar men lægen sagde at det ikke var fødevare da jeg ammer hende, så tænker lidt i støv eller hundene men de kan ikke prik teste så små babyer sagde han...

Kan det være noget du spiser, som hun slår ud af?

Da min kusine ammede hendes pige fik hun meget ondt i maven, hvis hun drak et enkelt glas cola...

Ved ikke om det har noget at sige?

Nej de vil ikke prik teste børn før de er over skole alderen.. min søn fik taget en blodprøve.

Anmeld

4. maj 2011

blomst84

Bee skriver:

Kan det være noget du spiser, som hun slår ud af?

Da min kusine ammede hendes pige fik hun meget ondt i maven, hvis hun drak et enkelt glas cola...

Ved ikke om det har noget at sige?

Nej de vil ikke prik teste børn før de er over skole alderen.. min søn fik taget en blodprøve.

Jeg spurgte hudlægen om jeg skulle holde øje med min kost, men hun skal til kontrol på onsdag igen og se hvad de siger

Anmeld

4. maj 2011

Tip!

blomst84 skriver:

Jeg spurgte hudlægen om jeg skulle holde øje med min kost, men hun skal til kontrol på onsdag igen og se hvad de siger

God ide... Der er så mange forskellige former for børneeksem nu.. Har hun også døjet med astmatisk brontitis? Det hænger gerne lidt sammen..  

Anmeld

4. maj 2011

Lone Jakobsen

min mellemste søn har haft børneeksem i særlig svær grad, og selv om de testede ham for 43 ting (da han var knap 2 år) så fandt de ikke noget.

det er ikke usædvanligt at små børn i en periode har børneeksem, men allergi udvikler de ofte først lidt senere i livet. man kan lede sig vanvittig efter en grund til at eksemen opstår, uden nogensinde at finde en grund. men du kan få forskellige behandlinger der kan lindre eksemen og fjerne de forskellige gener og eftervirkninger der kan komme.

nu ved jeg ikke hvor slemt din datter har det, men jeg ville ikke skille mig af med hundende før hun vitterligt er allergi testet.

lone

Anmeld

4. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

blomst84 skriver:

Frederic har også børne eksem, mener de kloge ihvertfald...

Vi har kat og vasker tøj i alm vaskepulver. 

Anmeld

4. maj 2011

blomst84

Bee skriver:

God ide... Der er så mange forskellige former for børneeksem nu.. Har hun også døjet med astmatisk brontitis? Det hænger gerne lidt sammen..  

Nej det har hun 7-9-13 ikke haft noget af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.