Er det her kl. 12.00 Sirenen lyder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Louisiana

Her står der lidt om hvor de har opsat sirener, og hvad man gør, hvis der skulle opstå et reelt angreb, og hvordan de 20 % af befolkningen, som ikke kan hører sirenen, får besked:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39348815:sirenevarsling-onsdag-den-4-maj.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Louisiana

sismofutten skriver:

Det er ikke den første onsdag i maj måned, men den 4. maj hvert år - Danmarks befrielses dag :-)

De har begge lige været her i Brøndby :-)

Meddelelsen om, at tyskerne havde overgivet sig kom den 4. maj 1945 om aftenen. Men den tyske kapitulation trådte først i kraft den 5. maj klokken otte om morgenen. Så på en måde har Danmark derfor to befrielsesdage.

Anmeld

4. maj 2011

Isabella_mor

jeg ville skide en grøn gris hvis den kom hvilken som helst anden dag end i dag... 

Anmeld

4. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Secrets skriver:

Lad mig omformulere: Jeg hader det VIRKELIG! Jeg ved godt det er rart at vide de virker, men for mig kommer jeg bare til at tænke på krig og katastrofer, og tænk nu hvis de en dag lød for alvor. Så jeg får altid lidt mavepine af at høre dem Husker tydeligt en gang jeg ventede på bussen LIGE under en sirene den dag de testede dem. Puha.

Det jo dagen for Danmarks befrielse. Så vend det til en frihedslyd 

Anmeld

4. maj 2011

Her i byen (KBH V) kan man sagtens høre sirenernes sang. Jeg synes det er en skøn lyd som minder om DK´s befrielse.

Husk lys i vinduet i aften!! 

Anmeld

4. maj 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

så godt at det var idag de skulle lyde sirenerne men har intet hørt her hvor vi bor...

synes det er fjollet at man har det på samme dato og samme klokkeslæt hvert år..

specielt i tider med terroisme osv..

hvilken dag ville du lave et angreb mod Danmark? en dag hvor der er risiko for alarmen lyder eller dagen hvor alle alligevel ved den er der og derfor ikke reagerer på den ???

måske meget pessimistisk men har længe syntes det var fjollet at det var samme dag og klokkeslæt hvert år...

det svarer lidt til da politistationen i Ringsted indrykkede en annonce i det lokale dagblad med at politistationen ville være ubemandet fra kl. 16 fredag og indtil mandag kl. 9.. gæt selv hvornår der var mest ballade i Ringsted???

Anmeld

4. maj 2011

Benjamins'mor

Honnie's Wife:) skriver:

Av, der var den Bor inde midt i København, kan IKKE LIDE DEN HØJE LYD!!!!!!!!!!

Jeg bor godtnok ikke lige i KBH. Men jeg bor også i en, jeg ved ikke om man kan kalde det en halvstor by. Benjamin begyndte at skrige.

Anmeld

4. maj 2011

Wampires skriver:

så godt at det var idag de skulle lyde sirenerne men har intet hørt her hvor vi bor...

synes det er fjollet at man har det på samme dato og samme klokkeslæt hvert år..

specielt i tider med terroisme osv..

hvilken dag ville du lave et angreb mod Danmark? en dag hvor der er risiko for alarmen lyder eller dagen hvor alle alligevel ved den er der og derfor ikke reagerer på den ???

måske meget pessimistisk men har længe syntes det var fjollet at det var samme dag og klokkeslæt hvert år...

det svarer lidt til da politistationen i Ringsted indrykkede en annonce i det lokale dagblad med at politistationen ville være ubemandet fra kl. 16 fredag og indtil mandag kl. 9.. gæt selv hvornår der var mest ballade i Ringsted???

Kan godt se hvad du mener. Men tror nu nok folk skulle finde ud af det ved alvor. Så fortsætter den jo mere end de par gange den bliver testet nu. Dagen er jo også valgt ud fra et historisk perspektiv, og det kan jeg personligt godt lide  

Men ja, man kan da håbe der ikke sker noget lige på denne dag, og hvis der gør, at de så har deres metoder 

Anmeld

4. maj 2011

Manakauapo

Har heller intet hørt her...så meget for de sirener
men jeg vil da tro at sønneke har hørt det i skolen.

Vi blev forstyrret midt i vores eksamen af den. Pokkers sirene!!

Så i Nyborg kunne vi sagtens høre den.. Og da jeg gik i skole i Refsvindinge var den der også.. Men selvfølgelig - nu ved jeg ikke lige hvor langt ude du bor..

Anmeld

4. maj 2011

SussieThyssen

Manakauapo skriver:

Vi blev forstyrret midt i vores eksamen af den. Pokkers sirene!!

Så i Nyborg kunne vi sagtens høre den.. Og da jeg gik i skole i Refsvindinge var den der også.. Men selvfølgelig - nu ved jeg ikke lige hvor langt ude du bor..

Jeg bor lige ved siden af bryggeriet imellem Refsvindinge og Nyborg

Så nej...vi kunne ikke høre den her.
Jo hvis jeg havde lettet måsen og var gået ud måske..men indenfor kunne jeg ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.