Så kom kvalmen... (+ relateret spørgsmål)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

621 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

Wimmie

Ja, i går måtte jeg for første gang opleve graviditetskvalmen... dog ikke så slemt at jeg var ude at kaste op, men til gengæld var det hele dagen fra omkring kl. 10.00 til jeg gik i seng - og fortsætter i dag. Det er meget som at være køresyg. 

Så jeg slap ikke selvom jeg lige gik og håbede...

Det "sjove" er at jeg har masser af appetit - altså jeg kan sagtens spise masser af mad, men jeg kan bare slet ikke tænke på mad - bare jeg forestiller mig mad får jeg det skidt, men når jeg så har det foran mig og skal spise, så går det egl. fint 

Lige et spørgsmål til jer der har/har haft kvalmen... sygemelder I jer fra arbejde/skole når I har kvalme?

Altså hvis jeg begynder at kaste op i lårtykke stråler, så vil jeg uden tvivl sygemelde mig, da jeg ikke lige nødvendigvis har adgang til toilet i løbet af "NU!" på mit arbejde - men så længe jeg "bare" har kvalme, så ved jeg ikke om jeg kunne finde på at melde mig syg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Mor til prinsessen :-)

Wimmie skriver:

Ja, i går måtte jeg for første gang opleve graviditetskvalmen... dog ikke så slemt at jeg var ude at kaste op, men til gengæld var det hele dagen fra omkring kl. 10.00 til jeg gik i seng - og fortsætter i dag. Det er meget som at være køresyg. 

Det "sjove" er at jeg har masser af appetit - altså jeg kan sagtens spise masser af mad, men jeg kan bare slet ikke tænke på mad - bare jeg forestiller mig mad får jeg det skidt, men når jeg så har det foran mig og skal spise, så går det egl. fint 

Lige et spørgsmål til jer der har/har haft kvalmen... sygemelder I jer fra arbejde/skole når I har kvalme?

Altså hvis jeg begynder at kaste op i lårtykke stråler, så vil jeg uden tvivl sygemelde mig, da jeg ikke lige nødvendigvis har adgang til toilet i løbet af "NU!" på mit arbejde - men så længe jeg "bare" har kvalme, så ved jeg ikke om jeg kunne finde på at melde mig syg.

nogle dage kunne jeg ikke andet end at ligge på sofaen, så ja der meldte jeg mig syg..... men mit varede de første 12 uger, så ville da heller ikke melde mig syg på baggrund af jeg bare havde kvalme..... men måtte takke nej til en ferie i udlandet, det kunne jeg ikke helt overskue :-)

Anmeld

4. maj 2011

Wimmie

Puha, 12 uger... ja, jeg har godt nok også hørt om folk der har haft kvalme hele graviditeten og om folk der konstant kaster op. Og det er klart at man så er nødt til at lægge sig syg.

Men surt at du måtte melde fra til ferie... jeg skal selv til London i uge 26 og jeg håber virkelig ikke at det bliver så slemt at jeg ikke kommer afsted

Anmeld

4. maj 2011

Mira0911

I min første graviditet, havde jeg kvalme døgnet rundt, kastede op helt frem til fødslen... Jeg blev fuldtids sygemeldt... 

Nu er jeg gravid anden gang og er nu 20+2 og har samme gener... Og er også fuldtids sygemeldt.. 

Første graviditet prøvede jeg akupunktur - det havde desværre ikke nogen effekt... 

I denne graviditet, har jeg prøvet piller, stikpiller, seaband og akupunktur.. Det har hellere ikke hjulpet... 

Tilgengæld kan jeg kun spise om aften, sommetider først på eftermiddagen... Men mest om aften... Det kunne jeg ikke i sidste graviditet... 

Rigtig øv bøv at døje med det... Så her er vi enige om at det er det sidste barn vi skal have, orker ikke at skal være gravid igen, og så måske døje med det samme igen... 

Jeg håber virkelig kun det er for en kort stund du har det... 

Anmeld

4. maj 2011

SussieThyssen

Wimmie skriver:

Nej selvfølgelig gør man ikke det
Noget andet er, hvis man render og brækker sig hele tiden.
Jeg har da arbejdet fuldtime med kvalme til op over begge ører, men det er jo kun en overgang.
Selvfølgelig er man led ved det og man er dødtræt, men så må man bare sætte tempoet lidt ned.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. maj 2011

chael

Wimmie skriver:

Jeg havde mega kvalme, med daglig opkast og også op til flere gange dagligt

Jeg sygemeldte mig ikke. Det kunne jeg ikke, da jeg studere og eksamen jo er lige om hjørnet, så var nød til at bide i det sure æble og komme afsted, men det holdt hårdt. Jeg var tæt på mange gange at give op og jeg har også haft flere sygedage end ellers.

Men de vidste det og har givet mig "lovligt" fraværd

Men det er sgi ikke sjovt og vand og let mad var det eneste der kunne holde det nede.

Har ikke kastet op i skolen, men lige inden jeg skulle ud af døren og også når jeg er kommet hjem

Mit sluttede først rigtigt af denne gang i uge 15 Og kan stadig få det indimellem Ikke sådan rigtig, men hvis jeg har fået lidt for fed mad, så kan mine hormoner ikke rigig tåle det

God bedring.

*Camilla 19+0, med nummer 3

Anmeld

4. maj 2011

MaybeBaby

Jeg sygemeldte mig heller ikke under kvalmeperioden også selvom lægen faktisk havde sagt til mig, at jeg ikke skulle spise min kvalme væk, men sove den væk.

Så nej, vil helt klart ikke sygemelde mig pga kvalme. Men konstante opkasteture er noget andet. Så  for at det bliver ved kvalmen og at det snart er ovre

Anmeld

4. maj 2011

Wimmie

MoarJ> Puha, det lyder rigtig slemt...kan godt forstå du synes det er hårdt at få børn så

Jeg er kun i 8. uge så jeg ved at der kan nå at ske mange ting, men lige præcis kvalmen er næsten den jeg frygter mest - i hvert fald hvis den bliver lige så slem.

Sussie> Nej, det er jo dét - jeg sygemelder mig meget nødigt og det har ikke været nødvendigt endnu trods kvalme og smerter efter ægudtagning og hormonbehandling. Jeg er typen der nærmest skal være døende før jeg melder mig syg, men så snart det har med mave-halløg eller opkast at gøre, så vil jeg nødigt sidde derude

Men så længe jeg endnu ikke har ofret til den store porcelænsgud, så tager jeg afsted.

Chael> Ja, det er jo ikke let når man studerer og ikke bare lige kan blive hjemme pga. eksamenstid og forberedelser, så hatten af fordi du holdt ud

Men rart for dig at det værste gik over igen - jeg håber også mit "bare" er en fase - hverken min mor eller søster døjede med graviditetskvalme, så jeg håbede lige at det blev i familien

Anmeld

4. maj 2011

Wimmie

MaybeBaby skriver:

Jeg sygemeldte mig heller ikke under kvalmeperioden også selvom lægen faktisk havde sagt til mig, at jeg ikke skulle spise min kvalme væk, men sove den væk.

Så nej, vil helt klart ikke sygemelde mig pga kvalme. Men konstante opkasteture er noget andet. Så  for at det bliver ved kvalmen og at det snart er ovre

Nemlig - sådan har jeg det også. Min læge sagde også i går at jeg bare skulle "føle mig frem" og mærke efter om jeg synes jeg kunne arbejde. Der er naturligvis megen forskel på folks grænser for hvornår man tager på arbejde eller bliver hjemme.

Jeg sidder ved en computer i et rum med ca. 15-20 andre, og det ville bestemt være træls og ret pinligt at sidde og kaste op dér

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.