Hunde mennsker ??? Hjælp ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. maj 2011

Anonym trådstarter

Min kæreste har fået sig en hund som han skal bruge til vagt hund. Men det viser sig at han desværre aldrig har boet eller været sammen med kvinder før han flyttede ind her. Han er en et årig han hund og vi fik ham i starten af ugen. Jeg har et problem, jeg hverken må røre ham, kigge på ham eller snakke til ham uden at han begynder og knurrer og gøre klar til angreb. Så nu er det så at jeg næsten er blevet bange for ham fordi jeg intet må, jeg ved slet, slet ikke hvad jeg skal gøre nu andet end se tiden an. Men er der nogen som kan komme med gode råd til mig så jeg nogen Lunde kan få et finere forhold til ham, ved selvfølgelig godt at det tager sin tid. Men for et hjælpe det lidt på vej. Har prøvet med gode godbidder i form af pølser men han vil slet ikke have det fra mig af. Håber i kan hjælpe mig med gode råd??? Ellers ender det med at han bliver en gård hund , og det ønsker jeg på mange punkter ikke at han bliver. Men man må sige at han lever op til forventningerne som vagt hund. Bare på de forkerte mennesker. Beklager hvis der er stavefejl, øver mig på min nye telefon

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

twinny

du skal vise du er højere i hiarkiet end den.... Den tror din kæreste er først, så den også dig... ring til en hundetræner...

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Baby-støv skriver:

du skal vise du er højere i hiarkiet end den.... Den tror din kæreste er først, så den også dig... ring til en hundetræner...

Jeg har bare prøvet en del gange at sætte mig i respekt hvis man siger det sådan. Men gang på gang bliver det bare ikke bedre. Har muligvis svært ved at vise det, for ved ikke om man nærest skal lægge ham i gulvet på den hårde måde, uden at du misforstår mig ??

Anmeld

3. maj 2011

twinny

Anonym skriver:

Jeg har bare prøvet en del gange at sætte mig i respekt hvis man siger det sådan. Men gang på gang bliver det bare ikke bedre. Har muligvis svært ved at vise det, for ved ikke om man nærest skal lægge ham i gulvet på den hårde måde, uden at du misforstår mig ??

Jeg forstår helt.... Alt vi har en schæfer tæve herhjemme på 10 måneder.. vi har magt kamp med hende tit, da hun vil lede "flokken"... Jeg ville ringe til en hundetræner. De kan hjælpe...

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Baby-støv skriver:

Jeg forstår helt.... Alt vi har en schæfer tæve herhjemme på 10 måneder.. vi har magt kamp med hende tit, da hun vil lede "flokken"... Jeg ville ringe til en hundetræner. De kan hjælpe...

Ja jeg tager fat i ham imorgen. Selvom det er mandens hund 

Anmeld

3. maj 2011

twinny

Anonym skriver:

Ja jeg tager fat i ham imorgen. Selvom det er mandens hund 

jaaah.... Måske skal du begynde og gå til hundetræning med hunden, så hunden kan se det er også dig der giver ordre...

Anmeld

3. maj 2011

Pia.

Det kan blive et rigtig stort problem for jer - men det er rigtig vigtigt at du står for en stor del af hundens "træning" - jeg vil råde jer til at det er dig der er "mad-mor" altså at det er dig der fodre ham lige meget hvad - godbider og andet godt skal også komme fra din hånd - knurre han af dig eller virker på anden måde faretruende skal du vende ham ryggen - imens du med bestemt stemme får ham til at forstå at det er IKKE okay ... Han skal have 110 % respekt for jer begge to - men det tyder på at det kun er dig der har problemer med ham, derfor syntes jeg du skal prøve det jeg har forslået dig - udstråler du bare en gang angst så vinder han - han kan se det på dine øjne og du bør derfor heller aldrig se ham i øjnene ...

Håber det lykkes jer...

Knus Pia.

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Baby-støv skriver:

jaaah.... Måske skal du begynde og gå til hundetræning med hunden, så hunden kan se det er også dig der giver ordre...

Jaaaa jeg må ihvertfald prøve mig frem 

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Det kan blive et rigtig stort problem for jer - men det er rigtig vigtigt at du står for en stor del af hundens "træning" - jeg vil råde jer til at det er dig der er "mad-mor" altså at det er dig der fodre ham lige meget hvad - godbider og andet godt skal også komme fra din hånd - knurre han af dig eller virker på anden måde faretruende skal du vende ham ryggen - imens du med bestemt stemme får ham til at forstå at det er IKKE okay ... Han skal have 110 % respekt for jer begge to - men det tyder på at det kun er dig der har problemer med ham, derfor syntes jeg du skal prøve det jeg har forslået dig - udstråler du bare en gang angst så vinder han - han kan se det på dine øjne og du bør derfor heller aldrig se ham i øjnene ...

Håber det lykkes jer...

Knus Pia.

Mange tak for svar. Det vil jeg prøver, jeg har aldrig kigget ham i øjnene da jeg ved at de fleste hunde reagere aggressivt på det;(

Anmeld

3. maj 2011

twinny

Anonym skriver:

Jaaaa jeg må ihvertfald prøve mig frem 

held og lykke med det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.