Sosu elever ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.033 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. maj 2011

Christina.78

Nogle herinde?

tænker lidt på hvilke spørgsmål I stillede og blev stillet til forventningssamtalen???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Kloster

Hej.

Jeg er elevvejleder for ssh elever.

"Min" kommune tilsendt eleverne en hel mappe med mål, vejledning til de 3 samtaler, ideer til opgaver osv.

I den her mappe er der også spørgsmål, som eleven skal besvare/skrive og fortælle om til sin forventningssamtale. Jeg har en gængse forventning til mine elever. Den er ikke personlig, da det er de samme krav/forventninger jeg har til alle de elever, jeg får.

De forventninger min elev skal skrive om, er en præsentation af sig selv og hvad hun forventer af sin vejleder (mig)

Hendes erfaringer, skolegang, hvordan er hun komet hertil. Hvad har hun arbejdet med på sosu-skolen. Er der specielle ting, jeg skal tage hensyn til? fx dansk, it, sygdom osv.

Hvordan lærer du bedst?  Samarbejdsevner? Er hun god til at møde nye mennesker? ansvar? Kan sige fra?

Hendes forventninger til sit praktiksted.

Og gennemgang af kommunens uddannelsesplan og hvad vi/jeg forventer af hende.

Håber du kunne bruge det til noget.

Anmeld

3. maj 2011

Christina.78

Kloster skriver:

Hej.

Jeg er elevvejleder for ssh elever.

"Min" kommune tilsendt eleverne en hel mappe med mål, vejledning til de 3 samtaler, ideer til opgaver osv.

I den her mappe er der også spørgsmål, som eleven skal besvare/skrive og fortælle om til sin forventningssamtale. Jeg har en gængse forventning til mine elever. Den er ikke personlig, da det er de samme krav/forventninger jeg har til alle de elever, jeg får.

De forventninger min elev skal skrive om, er en præsentation af sig selv og hvad hun forventer af sin vejleder (mig)

Hendes erfaringer, skolegang, hvordan er hun komet hertil. Hvad har hun arbejdet med på sosu-skolen. Er der specielle ting, jeg skal tage hensyn til? fx dansk, it, sygdom osv.

Hvordan lærer du bedst?  Samarbejdsevner? Er hun god til at møde nye mennesker? ansvar? Kan sige fra?

Hendes forventninger til sit praktiksted.

Og gennemgang af kommunens uddannelsesplan og hvad vi/jeg forventer af hende.

Håber du kunne bruge det til noget.

Kan jeg godt bruge - tusind tak !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.