Børnehave, madpakke - gode ideer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.789 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. maj 2011

LotteN

Min pige er lige startet i børnehave igår og jeg kan virkelig godt bruge en masse gode ideer til madpakken.

Hvad får jeres børn med på madpakken?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

LotteN skriver:

Min pige er lige startet i børnehave igår og jeg kan virkelig godt bruge en masse gode ideer til madpakken.

Hvad får jeres børn med på madpakken?

Her skal han godt nok først starte 1 aug, men har luret en del på www.altomkost.dk og under 'madpakker' 

- At det skal være en madkasse der er nem at åbne med barnefingre og ikke de der metal kuffert'er - da de er rene bakterie bomber.

- At frugt/grønt helst skal være i små bøtter end i træls folie eller sølvpapir - som de små fingre har svært ved.

Anmeld

3. maj 2011

A.

Mor til Frederic skriver:

Her skal han godt nok først starte 1 aug, men har luret en del på www.altomkost.dk og under 'madpakker' 

- At det skal være en madkasse der er nem at åbne med barnefingre og ikke de der metal kuffert'er - da de er rene bakterie bomber.

- At frugt/grønt helst skal være i små bøtter end i træls folie eller sølvpapir - som de små fingre har svært ved.

ja men de bakterie bomber er eneste madkasser  hvor der er plads til alt fra mad til grønt og alt andet

Anmeld

3. maj 2011

carinabj

Nu har jeg godt nok ikke selv børn endnu, men jeg arbejder i en børnehave, og det er meget forskellige madpakker jeg oplever til daglig.

Men grundlæggende er det vigtigt at der er noget som mætter i form af rugbrød eller groft med med mange fibre, derudover forskellige grøntsager /frugter til at gnave i dag agurk, tomater, gulerødder, brocoli, æble, pære -alt hvad der lige passer til årstiden!!! En lille rest fra aftenen før, kan også være et hit. Det kan også være en god idé med en lille pakke med lidt sødt, til at give lidt ekstra energi til eftermiddagen -dette kan være frugt, rosiner, en halv figenstang eller lignende.

Jeg havde en gang en dreng, som elskede sin madpakke og størstedelen af denne glæde skyldtes "dagens overraskelse". Dette var en lille bøtte med en overraskelse i-og lige meget hvad der var i den, var det bare et hit, han elskede bare dette lille overraskelses moment. Det var alt lige fra 10 pastaskruer, til rosiner, peanuts, gulerodsstave osv. Synes bare lige det var en sød historie, om hvad der kan få et barn til at elske sin madpakke

Anmeld

3. maj 2011

maj2011

Min dreng syntes også bare at hans madpakke er et hit.

Jeg har købt en super go en hos tupperware, som er opdelt i 4 rum, så der er et stort, et mellem og 2 små.

jeg har også købt nogle små bøtter ved tw, som jeg putter makrel, nødder, rosiner m.m. makrellen er fordi det hurtig bliver smattet hvis jeg putter det på brødet, syntes jeg.

disse små bøtter kan være nede i de små rum.

så får han rugbrød, eller rugbrøds sandwich, grov brøds sandwich, pølsehorn.

evt. en ostehaps, gulerødder, agurk, snack ærter, tomater, majs i lille bøtte.

fredag får han så en rugbrødsmad med pålægschokolade, eller en cheese dippers, lidt forskelligt.

Prøver at varierer det, for når det kommer hjem i madpakken igen, er det fordi han er ved at være træt af det jeg giver ham med :-)

held og lykke med det :-)

Anmeld

3. maj 2011

Aves.

MIne har altid rugbrød med, og så er der ellers forskelligt alt efter hvad jeg har og de har lyst til...men et hårdkogt æg, gulerødder, agurk, tomat,æble, banan, mandler, rosiner, boller, en lille drikke yoghurt eller almindelig yoghurt, frugtstang, mælkesnitte, en pandekage, lidt mad fra dagen i forvejen, ostehaps, muslibar, riskiks, knækbrød, en frikadelle, en pølse, tørret frugt...og sikkert en masse andet jeg ikke kan huske...

Anmeld

3. maj 2011

LotteN

A. skriver:

ja men de bakterie bomber er eneste madkasser  hvor der er plads til alt fra mad til grønt og alt andet

hvor henne finder jeg "madpakker" ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.