Hej! Ja, som overskriften lyder, kan jeg blive så irriteret! Jeg kan selv huske hvordan det var, da jeg var gravid første gang - alle de venner man mistede kontakten til, dem som ingen børn havde.
Jeg har en veninde som fødte en pige i okt. sidste år, og jeg syns´ *****, jeg har gjort alt, hvad jeg kan nu for at bevare kontakten til hende. Skriver eller ringer hver/hveranden dag. Men konstant kommer hun med undskyldninger eller grunde til, hun ikke kan mødes til en kop kaffe eller andet 
Yderligere med en anden veninde som blev mor i marts i år - okay, hende bærer jeg lidt mere over med, da jeg selv kan huske "hvor meget", jeg havde tid til, da Stella var 3 mdr. gammel, men altså; er det for meget forlangt at man bare tager telefonen? hende ringer jeg også ofte til, og hører hvordan det går, spør´ om hun skal ha´ hjælp til noget, men enten svarer hun ikke eller også kommer hun også med lange søforklaringer om hvorfor jeg ikke lige kan kigge ud den og den dag?!
Jeg vil jo heller ikke stoppe kontakten, men hvorfor er det mig som altid skal ta´ initiativ?
Diana & Stella og julefisen 
Anmeld