Tricotillomani

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

997 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg har én gang før skrevet om mit problem hvilket gør mig dybt ked af det, men har nu mod på at skrive igen, i håb om at en eller anden vil/kan hjælpe..

(Jeg beklager jeg ikke kan tillade folk at svare anonymt, hvis i har gode råd og i ikke vil give dem offentligt til kende så skriv det, og jeg skriver privat)

Jeg lider VOLDSOMT at tricotillomani. Dvs jeg river hår af, og det er psykisk betinget. Jeg har bestemt ikke lyst til at uddybe mit eget nærmere, men det er en sygdom der ikke er 100% ens for alle.

Jeg har snart brug for hjælp og har også mod på at få hjælp.

Er der nogle herinde som har haft denne sygdom og som evt. er blevet "kureret", og hvordan. Eller er der nogle der kender en psykolog som også arbejder med det problem på Sydsjælland.??

Eller nogle som bare har nogle opløftende ord. Det går mig så meget på, specielt hvis jeg ikke når at få det kureret inden min datter bliver så stor at hun "ser noget"...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Lisbeth1985

Jeg kender desværre ikke noget til det,men vi bare lige sende dig en kæmpe krammer Jeg håber, at du finder en, der kan hjælpe dig!

Anmeld

3. maj 2011

Rosa

Jeg vil hvertfald gerne give dig alverdens opmuntrende ord! Jo før du opsøger hjælp, jo bedre, for prognosen er optimistisk og det er ikke noget der behøver at tage længe før du mærker en væsentlig forbedring! 

Desuden skal du absolut ikke skamme dig over det - det er en stressbetinget sygdom, og stress er ikke hverken pinligt eller flovt! Du skal bare have hjælp til at finde måder at komme af med din uro på i stedet for at pille hår af. 

STORT knus til dig - og kom så afsted til lægen så du kan få en henvisning!!! 

Mvh

Rosa

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

Jeg vil hvertfald gerne give dig alverdens opmuntrende ord! Jo før du opsøger hjælp, jo bedre, for prognosen er optimistisk og det er ikke noget der behøver at tage længe før du mærker en væsentlig forbedring! 

Desuden skal du absolut ikke skamme dig over det - det er en stressbetinget sygdom, og stress er ikke hverken pinligt eller flovt! Du skal bare have hjælp til at finde måder at komme af med din uro på i stedet for at pille hår af. 

STORT knus til dig - og kom så afsted til lægen så du kan få en henvisning!!! 

Mvh

Rosa

Men det gør man. Skammer sig over den... Men at bede om hjælp koster en hulens masse penge..  Og de hænger bare ikke på træerne for tiden, da vi har gang i et kæmpe byggeprojekt...

Anmeld

3. maj 2011

Rosa

Anonym skriver:

Men det gør man. Skammer sig over den... Men at bede om hjælp koster en hulens masse penge..  Og de hænger bare ikke på træerne for tiden, da vi har gang i et kæmpe byggeprojekt...

Ikke hvis du får en henvisning fra din læge, så koster det ikke noget! 

Anmeld

3. maj 2011

Caroline86

jeg ville ikke forlade tråden uden at sende dig et stort kram og en masse tanker.

Er der ingen offentlig støtte at få til behandling? jeg mener... Ved mange andre behandlinglrævende sygdomme kan du få betalt store dele af behandlingen/terapien?

jeg har ikke forstand på det men jeg ønsker dig alt det bedste og håber du kan få den hjælp du har brug for, for at komme ud af din sygdom

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

Ikke hvis du får en henvisning fra din læge, så koster det ikke noget! 

Men det er netop det, at man skal igennem én person for at komme til en anden.. Men du har ret..... DEN DAG DAGEN KOMMER hvor jeg føler mig klar springer jeg op til lægen

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

jeg ville ikke forlade tråden uden at sende dig et stort kram og en masse tanker.

Er der ingen offentlig støtte at få til behandling? jeg mener... Ved mange andre behandlinglrævende sygdomme kan du få betalt store dele af behandlingen/terapien?

jeg har ikke forstand på det men jeg ønsker dig alt det bedste og håber du kan få den hjælp du har brug for, for at komme ud af din sygdom

Årr tusind tak. Det er ikke noget jeg har undersøgt og ved egentlig heller ikke hvor jeg kan gøre det....

Men har aldrig hørt at psykolog behandling kunne betales af det offentlige....

Anmeld

3. maj 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Årr tusind tak. Det er ikke noget jeg har undersøgt og ved egentlig heller ikke hvor jeg kan gøre det....

Men har aldrig hørt at psykolog behandling kunne betales af det offentlige....

så vidt jeg husker fik jeg betalt hele eller i hvert fald en meget stor del af den behandling jeg fik dengang jeg gik i terapi (jeg fik samtaleterapi for at kunne forholde mig til den kroniske sygdom jeg fik konstateret)... Jeg kan desværre ikke huske ret meget fra den periode (fortrængning ) men jeg husker det altså sådan.. at behandling gennem egen læge - altså med henvisning - betales gennem sygesikringen

og Danmark betaler vist ellers også noget hvis du er medlem der...

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

så vidt jeg husker fik jeg betalt hele eller i hvert fald en meget stor del af den behandling jeg fik dengang jeg gik i terapi (jeg fik samtaleterapi for at kunne forholde mig til den kroniske sygdom jeg fik konstateret)... Jeg kan desværre ikke huske ret meget fra den periode (fortrængning ) men jeg husker det altså sådan.. at behandling gennem egen læge - altså med henvisning - betales gennem sygesikringen

og Danmark betaler vist ellers også noget hvis du er medlem der...

Danmark er jeg desværre ikke medlem af. Men nu blev jeg da lidt optimistisk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.