Mangler jer med erfaringer med graviditetog SA!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

452 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2011

PiaRW

Ja, vi vil gerne ha en lille  Jeg stoppede på p-piller for 6 mdr siden, og vi desideret "prøvede" først i marts 2011. Min mens har altid været regelmæssig. Men så i marts gik min mens en uge over tid, (jeg er ikke stresset), jeg kunne slet ikke forstå det for jeg havde alle tegn på graviditet. Snakkede med lægen og hun mente det kunne have været en SA, på trods af negative tests, da jeg havde meget klumpet blod og svære underlivssmerter.. Nå men så var man da underettet  Men nu, er jeg igen gået en 1 uge + to dage over forventet fra sidste mens. Dvs. 2 uger + to dage fra min normale cyklus. Tog test i lørdags, negativ. Mine bryster er tunge og vorter ømme (plejer aldrig at mærke mine bryster op til mens), og små opstød hænder, og jeg har haft smerter/krampetrækninger de sidste 3 uger, noglegange ulidelige.

Kan der stadig sidde rester fra min SA, nogle som har nogle symptomerne på dette?

Kan det passe jeg kan være blevet gravid lige efter SA?

Er der nogle som har drukket alkohol, under graviditet fordi de ikke vidste de var gravide, var der konsekvenser?

Jeg håber jer erfarne mødre har tid til at besvare, jeg er ved at gå ud af mit gode skind i frygt for at jeg skal arbotere igen, eller ved glæden af om jeg er gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Mig med maven

Jeg vil prøve at besvare et par af dine spørgsmål.

Jeg blev gravid måneden efter SA - Og har også drukket alkohol  Da jeg ikke vidste at jeg var gravid. INGEN komplikationer. Jeg drak dog til én fest, og da jeg fandt ud af at jeg avr gravid, gjorde jeg ikke, indtil jeg var færdig med at amme.

Anmeld

3. maj 2011

Kofoed.

Du kan godt være gravid igen, men det kan desværre også bare være, at din krop tager lidt tid før din mems bliver reglmæssig igen. Prosonligt havde jeg en MA (en gradbøjning af SA) sidste marts, blev gravid med det samme igen, den tabte jeg så inden jeg kunne teste positiv, derefter kom min første reglmæssige mens til december altså 9 måneder efter første SA.

^Håber det var til og forstå

Ægget sætter sig først fast en uges tid før forventet mens, så ægget bør ikke have taget skade når det kun er en uge du måske har drukket en gang i eller såden, så bare rolig, så længe du stopper når testen er positiv, sker der ikke det store (dog kan ægget tage skade, hvis du drikker meget i den periode ægget modnes inden det løsner sig fra æggestokken).

håber det hjalp lidt.

Anmeld

3. maj 2011

PiaRW

Tak for jeres svar begge to, det var dejligt at høre lidt om jeres erfaringer. Sidst jeg havde SA nåede min test heller ikke vise positiv. Men gæt nu her, jeg tog en test i morges, og den var positiv. Juhuu for første gang i mit liv har jeg fået 2 streger!!! Vi håber sådan alt forløber som det skal! Så nu er der bestilt tid ved lægen  

Anmeld

3. maj 2011

Kaufie

Stort tillykke med stregerne!

Efter min MA fik jeg at vide, at det faktisk var endnu nemmere at blive gravid lige efter en abort, da kroppen stadig er i "gravid-mode".....

At det så bliver noget sværere at beregne termin er så en bi-ting, der jo kan afhjælpes med en tidlig scanning....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.