Hvornår fik i nr. 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

336 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

CA

Og hvorfor lige på det tidspunkt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Og hvorfor lige på det tidspunkt?

Uh, er i ved at planlægge nr 2?

Anmeld

2. maj 2011

CA

Mettemus skriver:

Uh, er i ved at planlægge nr 2?

Nej nej slet ikke! Jeg er bare sådan en der generelt planlægger og begynder at overveje hvornår nr. 2 skal komme i forhold til uddannelse osv. Og så var det bare jeg godt ku tænke mig at høre, hvornår det er smartest i forhold til Johannes at få nr. 2. Ligenu ku jeg ikke forestille mig at jeg ku ha overskud til Johannes når/hvis jeg blir lige så træt og kvalmeramt som sidst. OG tænk nu hvis jeg endnu engang fik bækkenløsning... På den anden side set, så vil jeg gerne, at mine børn kommer tæt og får glæde af hinanden ligesom vi havde derhjemme(4 børn på 4 år...) Så blir lige nødt til at høre andres erfaringer. Hvad jer? Planlægger I?

Anmeld

2. maj 2011

CA

Carina87 skriver:

Nej nej slet ikke! Jeg er bare sådan en der generelt planlægger og begynder at overveje hvornår nr. 2 skal komme i forhold til uddannelse osv. Og så var det bare jeg godt ku tænke mig at høre, hvornår det er smartest i forhold til Johannes at få nr. 2. Ligenu ku jeg ikke forestille mig at jeg ku ha overskud til Johannes når/hvis jeg blir lige så træt og kvalmeramt som sidst. OG tænk nu hvis jeg endnu engang fik bækkenløsning... På den anden side set, så vil jeg gerne, at mine børn kommer tæt og får glæde af hinanden ligesom vi havde derhjemme(4 børn på 4 år...) Så blir lige nødt til at høre andres erfaringer. Hvad jer? Planlægger I?

Men indtil videre er jeg utrolig dårlig til at planlægge graviditet - heldigvis for ellers var den guldklump, der skrivende stund er på vej IND i sofaryggen, ikke kommet verden

Anmeld

2. maj 2011

SaNiNa

Vi venter nr to til september og der vil Nicklas være 2 år og 3 måneder.

Det føltes bare rigtig

Anmeld

2. maj 2011

L-Mortil3

Lidt for tidligt Fordi han åbenbart selv ville bestemme

Der er godt 15 måneder mellem mine, og jeg håber da at de med tiden får rigtig meget glæde af hinanden, indtil videre er storebror specielt glad for lillebror, der kysses og krammes

Anmeld

2. maj 2011

Krussedulle

Jeg havde først termin en uge inden min dreng fyldte 3 år, men mistede i 14 uge..

så han nåede at blive 3 år og 7 måneder inden lillebror kom til verden..

og tjaa.. 3 år var bare fordi det føltes rigtigt!

knus fra Simone..

Anmeld

2. maj 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Men indtil videre er jeg utrolig dårlig til at planlægge graviditet - heldigvis for ellers var den guldklump, der skrivende stund er på vej IND i sofaryggen, ikke kommet verden

Nårh, tænkte lige at der måske allerede var en lille ny på vej - det kunne da være både vildt og dejligt. Altså jeg skal være færdig med min uddannelse - har nemlig ikke mere SU end til lige nøjagtig de tre semestre jeg mangler. Derefter er der nogle forskellige faktorer der spiller ind - er det til at få job, skal jeg have pædagogikum eller ej osv. Men umiddelbart vil jeg også gerne have de to første tæt på hinanden, så måske passer de lidt over to år der går til jeg har skrevet speciale (det skulle være ret nemt, har hørt at den slags stort set laver sig selv) rigtig fint. Jeg ved det godt nok ikke... lige nu har jeg også svært ved at forestille mig at have energi og tid til to + at jeg gerne vil nyde Laurits som enebarn et godt stykke tid.

Hvordan tænker du at det passer for jer?

Anmeld

2. maj 2011

CA

Mettemus skriver:

Nårh, tænkte lige at der måske allerede var en lille ny på vej - det kunne da være både vildt og dejligt. Altså jeg skal være færdig med min uddannelse - har nemlig ikke mere SU end til lige nøjagtig de tre semestre jeg mangler. Derefter er der nogle forskellige faktorer der spiller ind - er det til at få job, skal jeg have pædagogikum eller ej osv. Men umiddelbart vil jeg også gerne have de to første tæt på hinanden, så måske passer de lidt over to år der går til jeg har skrevet speciale (det skulle være ret nemt, har hørt at den slags stort set laver sig selv) rigtig fint. Jeg ved det godt nok ikke... lige nu har jeg også svært ved at forestille mig at have energi og tid til to + at jeg gerne vil nyde Laurits som enebarn et godt stykke tid.

Hvordan tænker du at det passer for jer?

Uh et er lige det jeg tænker også. Johannes skal da nydes! Og hvad hvis nu nr. 2 bare slet ikke er lige så dejlig, fordi Johannes jo er den bedste baby der findes, og det kan man jo ikke sige når der er en nr. 2. Ih altså Måske han bare skal være enebarn?? Nu man var så heldig første gang... 

Jeg vil også gerne nyde Marin når Johannes begynder at tillade det lidt mere OG så vil jeg gerne have flere i vores omgangskreds med på babyvognen inden vi blir dem der ALTID inviterer til børnefødselsdage og ALTID flytetr ind når vi kommer - som de eneste... 

Måske sådan noget bare ikke skal planlægges.... 

Anmeld

2. maj 2011

Sofia

Jeg tror der kommer til at gå nogle år.. Om lidt over et år skulle jeg gerne være færdig som jurist, og så skal jeg have fundet et job. Jeg vil ikke have barsel sådan lige med det samme på det nye job og min kæreste mangler ca. 2.5 år inden han er færdig med sin uddannelse og så skal han jo lige have et job.. Og vi vil gerne flytte i hus, når vi får råd til at købe. Umiddelbart kunne jeg forestille mig at der bliver i hvert fald 4 år mellem Alfred og den næste - og jeg kan bare slet slet ikke forestille mig at jeg skal føde igen... hmmm Måske får jeg lyst til det på et senere tidspunkt, for vil som udgangspunkt gerne have to børn! Tror sagtens de kan få glæde af hinanden selvom de ikke kommer helt tæt, jeg har det i hvert fald super godt med min søster selvom hun er 7 år yngre end mig. Og ligesom dig Carina, vil jeg gerne lige have nogle flere på vennefronten til at få børn også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.