Luftdæk kontra gummidæk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

682 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

modesty

Hej, som overskriften hentyder til, leder jeg efter erfaringer med luftdæk kontra massive gummidæk til barne/klapvogne.

Det kræver måske at man har prøvet både det ene og det andet før man rigtig kan sammenligne, men al input modtages med kyshånd :-)

Jeg tænker umiddelbart at luftdækkene må have ekstra god affjedring? Men til gengæld kan punktere? Virker de massive gummihjul hårde for barnet - altså kommer der hårde stød hvis man kører over ujævnheder?

På forhånd tak for svar :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

AndreasMor84

Lufthjulene er klart at foretrække hvis du spørger mig. Især hvis du går meget på fortov, inde i byen osv. mht. affjedring og køreglæde. Lufthjul er også klart bedst i fx. sand. Bor du til gengæld hvor der er mange grusveje osv. er det bedst med gummi, da lufthjulene ellers nemt punkterer..

Men igen, se på det som en cykel. Den kører man jo også med MANGE steder og det er jo meget individuelt, hvor ofte/sjældent de punkterer - det samme med en barnevogn

Anmeld

2. maj 2011

modesty

Argh, den vogn jeg har set mig lun på er med gummidæk... Men bor i byen... Hmm.

Andre inputs fra byboere er meget velkomne

Anmeld

2. maj 2011

AndreasMor84

modesty skriver:

Argh, den vogn jeg har set mig lun på er med gummidæk... Men bor i byen... Hmm.

Andre inputs fra byboere er meget velkomne

Man kan da til de fleste vogne købe et sæt af de andre hjul

Anmeld

2. maj 2011

merle2010

har en barnevogn med lufthjul, og en klapvogn med gummidæk.. synes faktisk at lufthjulene er de bedste... der er mere affjedring, men de kan jo punktere.. vores har været punkteret 2 gange, og det er ret irreterende.. synes at gummihjulene er gode osse, især hvis man går i skoven eller på grusveje og sådan.. ja de er gode hver især.. hmmm... vælg hvad du selv føler for

Anmeld

2. maj 2011

Lisbeth85

Jeg har luftdæk på barnevognen og gummidæk på klapvognen. Jeg synes det er RIGTIG skønt med luftdæk, men som de andre skriver, så kan de jo punktere. Men hvis man sørger for, at holde dem godt pumpet, så skal der meget til før de punkterer 

Anmeld

2. maj 2011

Lunae

Jeg har haft klapvogne med både lufthjul og gummihjul og jeg er klart mest fan af gummihjul - det er så meget mere praktisk og fungerer bare! Held og lykke med valget -

Anmeld

2. maj 2011

modesty

OK, tak for svar folkens :-)

Anmeld

2. maj 2011

modesty

Solstråle2011 skriver:

Man kan da til de fleste vogne købe et sæt af de andre hjul

OK, det må jeg lige tjekke ud. Tak :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.