Aftensmad - hvad skal jeg lave med hakket svinekød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.940 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

LLN

Nogle ideer, det skulle egentlig have været boller i karry, men det har jeg ikke rigtig lyst til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

Sunflower

I går lavede jeg frikadeller med et tvist af asien Jeg puttede karrypasta, citrongræs, citronsaft, ingefær og hvidløg i.

Anmeld

2. maj 2011

Worldwide

Deller?

Vi plejer at lave dem med rødløg, mel, æg, mælk, salt, peber - lækkert med et stykke godt rugbrød til Og forholdvis nemt

Eller kan du lave kødboller med tomat sauce og frisk pasta, forlore hare?

Anmeld

2. maj 2011

Kloster

Du kan også lave baconruller (kalder vi dem)

Det er alm delle-fars også bare bacon omkring. Så bliver de lidt aflange og ikke så mange som deller. Vi får salat og brød til. Smager virkelig godt og af sommer

Men i dag skal vi have alm deller.

Anmeld

2. maj 2011

LLN

Mileva skriver:

Deller?

Vi plejer at lave dem med rødløg, mel, æg, mælk, salt, peber - lækkert med et stykke godt rugbrød til Og forholdvis nemt

Eller kan du lave kødboller med tomat sauce og frisk pasta, forlore hare?

Kødbollerne med tomatsovs lyder lækkert, har du en opskrift?

Anmeld

2. maj 2011

Worldwide

LLN skriver:

Kødbollerne med tomatsovs lyder lækkert, har du en opskrift?

Mælk, mel, æg, løg, salt, peber, timian og oregano. Byt evt. basilikum med frisk persille.

Det skal kun en smule peber i, men du kan hurtigt fornemme hvor meget og hvor lidt Kog dem med lauerbærblad, basilikum, evt lidt salt og peber. Vandet skal koge før bollerne kommer i. Farsen laver du bare som når du vil lave dem til deller. Når bollerne er kogt plejer vi lige at stege dem af på panden så de bliver lidt ekstra lækre.

Tomatsause; hk. tomat, hvidløg, salt, hvid peber, basilikum, lidt mælk eller creme fraiche. Kog det op og hæld over pastaen.

Kog den friske pasta som anvist på pakken.

Serveres med lidt revet parmasan over og et godt groft brød til

Det er bare MUMS!

Anmeld

2. maj 2011

baby84

Nogle ideer, det skulle egentlig have været boller i karry, men det har jeg ikke rigtig lyst til.

Dette er ikke den store gastronomiske oplevelse, men det smagte godt

Sidst jeg stod i den situation lavede jeg farsbrød, bacon omkring og der til kartofler efter følgende fremgangsmåde:

Skræl kartofler, skær i stykker, kog let, lav knor bearnaise eller hollandaise sauce med lidt ex vand og en oksebouillonterning.

Kartoflerne kommes i et fad og saucen hældes over. Det gratineres derefter i ovnen i 20-30 min til de har fået en gyldenbrun overflade ala flødekartofler. 

Til fik vi gullerodssalat

Du kunne også lave en alm fars evt med hvidløg, kryderurter, bacon, fetaost, kapers, soltørredetomater el lign og  komme den i halve peperfrugter. Dissedrysses evt med ost eller der lægges et stylle bacon over. mener jeg plejer at give den en havl time i ovnen

Dertil evt. brød og  tzatziki

mmm bliver helt sulten

Anmeld

2. maj 2011

LLN

Mileva skriver:

Mælk, mel, æg, løg, salt, peber, timian og oregano. Byt evt. basilikum med frisk persille.

Det skal kun en smule peber i, men du kan hurtigt fornemme hvor meget og hvor lidt Kog dem med lauerbærblad, basilikum, evt lidt salt og peber. Vandet skal koge før bollerne kommer i. Farsen laver du bare som når du vil lave dem til deller. Når bollerne er kogt plejer vi lige at stege dem af på panden så de bliver lidt ekstra lækre.

Tomatsause; hk. tomat, hvidløg, salt, hvid peber, basilikum, lidt mælk eller creme fraiche. Kog det op og hæld over pastaen.

Kog den friske pasta som anvist på pakken.

Serveres med lidt revet parmasan over og et godt groft brød til

Det er bare MUMS!

Det bliver dem vi prøver i aften.

Tak for det hurtige svar.

Anmeld

2. maj 2011

LLN

Tak for alle jeres svar, det bliver til kødboller med tomatsovs og frisk pasta til aften.

Anmeld

2. maj 2011

Worldwide

LLN skriver:

Det bliver dem vi prøver i aften.

Tak for det hurtige svar.

Velbekommen Håber det smager jer Du kan evt flyde alm cherry tomater i til sidst for at give det lidt mere friskhed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.