Hindbærsnitte alá far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.081 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

Manakauapo

Jeg har en far, der elsker hindbærsnitter, men som altid skraber hindbærfyldet ud, fordi han hader hindbærrene *fnis*

Så for en gangs skyld ville jeg lave nogle til ham, som han kan lide. "Hindbær"snitten lavet med ribssyltetøj i stedet for.

Og er du bare vimmer, hvor er de gode!! Jeg snupper ihvertfald nok et par stykker med til eksamen i morgen!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

Steph_Laurits

Du kan da ikke ligge billed ind uden opskrift

Anmeld

2. maj 2011

Manakauapo

StephanieJ skriver:

Du kan da ikke ligge billed ind uden opskrift

300 g hvedemel

200 g smør

90 g flormelis

1 æggeblomme

1 spsk vand

Mel, smør og flormelis smuldres og samles hurtigt med æggeblomme og vand. Dejen hviler i køleskab mindst 30 min.
Rul mørdejen ud i to lige store rektangler, prik dem med en gaffel og bag dem ved 200 grader C alm. ovn i ca. 12 min. Lad dem afkøle.
Smør den ene med ribsmarmeladen og dæk den anden med glasur rørt af flormelis og vand. Læg den med glasuren oven på den med marmelade og del stangen i snitter.

---

200 gr ribs

250 gr flormelis

Ribsene kommes i en gryde UDEN ekstra vand, og bringes i kog. Lad dem derefter koge godt et par minutters tid indtil bærrene er begyndt at smatte ud. Derefter tilsættes flormelissen lidt ad gangen, indtil det har konsistens som en lidt tynd gang marmelade. Lad det herefter små koge på halvt blus i et par minutter. Tages af og afkøles.

---

300 g flormelis

1 bæger past. Æggehvider

Frysetørrede hindbær

Flormelissen røres sammen med æggehviden med håndkraft (brug en spiseske). Følg resten af opskriften.

Anmeld

2. maj 2011

Steph_Laurits

Manakauapo skriver:

300 g hvedemel

200 g smør

90 g flormelis

1 æggeblomme

1 spsk vand

Mel, smør og flormelis smuldres og samles hurtigt med æggeblomme og vand. Dejen hviler i køleskab mindst 30 min.
Rul mørdejen ud i to lige store rektangler, prik dem med en gaffel og bag dem ved 200 grader C alm. ovn i ca. 12 min. Lad dem afkøle.
Smør den ene med ribsmarmeladen og dæk den anden med glasur rørt af flormelis og vand. Læg den med glasuren oven på den med marmelade og del stangen i snitter.

---

200 gr ribs

250 gr flormelis

Ribsene kommes i en gryde UDEN ekstra vand, og bringes i kog. Lad dem derefter koge godt et par minutters tid indtil bærrene er begyndt at smatte ud. Derefter tilsættes flormelissen lidt ad gangen, indtil det har konsistens som en lidt tynd gang marmelade. Lad det herefter små koge på halvt blus i et par minutter. Tages af og afkøles.

---

300 g flormelis

1 bæger past. Æggehvider

Frysetørrede hindbær

Flormelissen røres sammen med æggehviden med håndkraft (brug en spiseske). Følg resten af opskriften.

Mmmh, tak - den skal prøves

Har du stadig "en kop kage" opskriften?

Anmeld

2. maj 2011

Manakauapo

StephanieJ skriver:

Mmmh, tak - den skal prøves

Har du stadig "en kop kage" opskriften?

Jeg skal prøve at finde den frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.