hvor meget må man egentlig når man ammer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.393 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

Mother-love

hej tøser.  hjælp mig lige her, synes det er ret forvirrende!!!

altså de fleste siger jo at man ikke må tage smertestillende når man ammer?? men dem der får kejsersnit gør jo... min læge har så også godkendt at jeg godt må tage smertestillende når jeg ammer. (når jeg har født selvfølgelig hehe) men der er vel præparater man skal holde sig fra, altså meget stærkt smertestillende.. Dem med røde trrekanter på, eller hvad?

og så er der jo alt det med at farve hår, alkohol og alle de ting man ikke må når man er gravid!!! kan ikke lige komme på alle de ting man ikke må på nuværende tidspunkt..

håber i kan hjælpe mig lidt og svare på om hvad i har gjort imens i ammede og hvad i ikke har gjort og i må gerne begrunde

hilsen michelle 34+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

Caroline86

jeg fik kejsersnit og tog kun panodil som smertestillende...

Jeg holdt mig til de samme anbefalinger som da jeg var gravid ift. hårfarve, kost osv osv osv...

Så jeg levede faktisk helt som da jeg var gravid, bare knapt så besværet

Anmeld

2. maj 2011

Ni-ko-li-ne

michelledam skriver:

hej tøser.  hjælp mig lige her, synes det er ret forvirrende!!!

altså de fleste siger jo at man ikke må tage smertestillende når man ammer?? men dem der får kejsersnit gør jo... min læge har så også godkendt at jeg godt må tage smertestillende når jeg ammer. (når jeg har født selvfølgelig hehe) men der er vel præparater man skal holde sig fra, altså meget stærkt smertestillende.. Dem med røde trrekanter på, eller hvad?

og så er der jo alt det med at farve hår, alkohol og alle de ting man ikke må når man er gravid!!! kan ikke lige komme på alle de ting man ikke må på nuværende tidspunkt..

håber i kan hjælpe mig lidt og svare på om hvad i har gjort imens i ammede og hvad i ikke har gjort og i må gerne begrunde

hilsen michelle 34+4

det står i indlægssedlerne om man må tage det... en panodil går nok... jeg måtte ikke tage mine ibumetin for ryggen...

det frarådes at farve hår... Og det er bedst at mindske brugen af parfume og parabener... rygning er heller ikke godt...

hvis man skal drikke alkohol skal man malke det næste ammemåltid ud, så er alkoholen væk igen (hvis det er een eller to genstande)

Anmeld

9. maj 2011

hilma

Du må gerne tage panodiler både som gravid og ammende, dog ikke kværne et helt glas på én gang

Men ellers lev som du gør i gravid tilstand ellers tage en snak med en SP eller en Jm..

Sprut er self. forbudt... Hvis du er ryger, er det "bedst" at ryge lige efter en amning, fordi så skiller det sig mindst ud ved amning 

Tja, kan ikke citere alt hvad man må og ikke må, men hårfarvning, så skal du vist malke ud et par gange, hvis du kan undgå at farve hår så gør helst det

Anmeld

9. maj 2011

AnneBJ

Det er vist lidt som med graviditeten, at det er op til en selv... Nogle babyer bliver meget påvirkede af fx cola, kaffe og lignende, jeg kan intet mærke på min, selvom jeg drikker cola.

Men ellers er der jo sundhedsstyrrelsens anbefalinger, og om man så vil leve efter det eller er, er en smagssag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.