Brystpumping -hvor meget melk??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

MorEllen

Nu har jeg endelig fået en brystpumpe i hus! En Avent manuel brystpumpe som fungerer aldeles udmerkt Men efter 1. pumping er jeg godt nok overrasket over hvor lidt melk der kom ud.. der kom 60 ml på ca 20 min. Jeg trodde lille tøsen fik mer end 60 ml på ett måltid   Hennes faster skal være barnepige i morgen, og jeg er da lidt bekymret for om jeg klarer at malke  nok ud, så hun bliver mæt... Har I nogle erfaringer på området?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

StineW

Ellen-mor skriver:

Nu har jeg endelig fået en brystpumpe i hus! En Avent manuel brystpumpe som fungerer aldeles udmerkt Men efter 1. pumping er jeg godt nok overrasket over hvor lidt melk der kom ud.. der kom 60 ml på ca 20 min. Jeg trodde lille tøsen fik mer end 60 ml på ett måltid   Hennes faster skal være barnepige i morgen, og jeg er da lidt bekymret for om jeg klarer at malke  nok ud, så hun bliver mæt... Har I nogle erfaringer på området?

Hejsa.

Jeg malker ud til en anden pige + jeg ammer min datter. Jeg har derfor en lidt større mælkeproduktion end andre (vil jeg tro ). Jeg malker ud om morgenen, det taget ca 10 minutter for 150 ml.

Hvis du skal sætte lidt skub i produktionen, så drik en nisseøl i aften og malk ud i morgen.

Knus Stine

Anmeld

3. maj 2011

Mikkel's mor <3

Hejsa.

Jeg malker ud til en anden pige + jeg ammer min datter. Jeg har derfor en lidt større mælkeproduktion end andre (vil jeg tro ). Jeg malker ud om morgenen, det taget ca 10 minutter for 150 ml.

Hvis du skal sætte lidt skub i produktionen, så drik en nisseøl i aften og malk ud i morgen.

Knus Stine

til nisseøllen, prøvede selv med et glas vin, måtte op to gange den nat, da jeg var ved at springe.. av av..

Anmeld

3. maj 2011

Mumto3

Jeg vil bare lige fortælle at jeg havde VILDT meget mælk, men de første par gange jeg malkede ud kunne jeg ikke få mere 10-15ml ud og jeg var dybt frusteret.

Jeg kan ikke sige hvad det var der gjorde forskellen, men efterhånden lærte jeg at malke meget ud på kort tid, men bestemt ikke i starten!!!

-og husk så at det er sidst på dagen at de fleste har mindst mælk, så det er ihvertfald ikke et godt tidspunkt at malke ud på. Så hellere lige før man skal amme. For barnet kan jo tømme brystet, det kan man ikke med en brystpumpe.

Anmeld

4. maj 2011

Anirak

Du kan ikke regne med, at din pige 'kun' får samme mængde som du malker ud. Deres sutterefleks gør, at det går noget stærkere ved en amning.

Da jeg malkede ud, mener jeg at have læst, at det bedste er at gøre det efter endt amning, så babyen får det, som den har brug. Man kan alternativt malke ud fra det bryst man ikke ammer ved.

Anmeld

4. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Ellen-mor skriver:

min SP sagde at bebs fik mere end man kunne malke ud, da de suger på en anden måde og stimulrere lidt anderledes... men bare klø på....

men ellers så køb da en brik NAN1 til nødstilfælde....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.