Panisk angst.. lægeerklæring.. SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.599 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej herinde!

Jeg ville bare høre jer om I ved/har erfaring med at få diagnosen panisk angst MENS i er under uddannelse?

Jeg har ingen børn så er på alm. SU, men bor sammen med min kæreste der arbejder fultid.

Ville mine uddannelsesforhold ændre sig - eller ville SU'en? 

Please hjælp hvis I kan...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Hej herinde!

Jeg ville bare høre jer om I ved/har erfaring med at få diagnosen panisk angst MENS i er under uddannelse?

Jeg har ingen børn så er på alm. SU, men bor sammen med min kæreste der arbejder fultid.

Ville mine uddannelsesforhold ændre sig - eller ville SU'en? 

Please hjælp hvis I kan...

Måske du kan søge om og få handicaptillæg, det er vidst brutto 6000kr mere end du får nu...

Anmeld

2. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Måske du kan søge om og få handicaptillæg, det er vidst brutto 6000kr mere end du får nu...

Okay... Men ville det mon også ændre på andre ting i min uddannelse - eller rettigheder?

Anmeld

2. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Okay... Men ville det mon også ændre på andre ting i min uddannelse - eller rettigheder?

Det ved jeg ikke...men skynd dig at ringe til din studievejleder...kom jo meget an på hvilken udd, du er i gang med osv..

Anmeld

2. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Det ved jeg ikke...men skynd dig at ringe til din studievejleder...kom jo meget an på hvilken udd, du er i gang med osv..

Ja det gør jeg også snarest...

Har ikke fået stillet diagnosen, men jeg har tidligere været ved psykiater og panisk angst "florerer" på den ene side af familien. Så det ene med det andet (og selvfølgelig dét at jeg oplever angst) gør at jeg har en mistanke om at jeg kunne få stillet diagnosen. Det kunne være en stor hjælp.

Anmeld

2. maj 2011

N&J

Jeg har angst, og fik angstanfald, desværre betød det for mig at jeg blev lidt halvt tvunget ud i ½ års pause, da det sted jeg skulle i praktik ved ikke havde mulighed for at tilgodese mig, og det mente de heller ikke andre steder kunne, men det viste sig at være forkert, holdte et halvt år pause, hvor jeg arbejde (kunne jo ikke få SU) og så kom jeg tilbage og begyndte i en praktik, så for mig personligt var det bare svært, men ikke umuligt, prøv dog at få det dignosteret. 

Anmeld

2. maj 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Jeg har angst, og fik angstanfald, desværre betød det for mig at jeg blev lidt halvt tvunget ud i ½ års pause, da det sted jeg skulle i praktik ved ikke havde mulighed for at tilgodese mig, og det mente de heller ikke andre steder kunne, men det viste sig at være forkert, holdte et halvt år pause, hvor jeg arbejde (kunne jo ikke få SU) og så kom jeg tilbage og begyndte i en praktik, så for mig personligt var det bare svært, men ikke umuligt, prøv dog at få det dignosteret. 

Okay. Hm det er jeg da ked af at høre. Jeg har lige haft en times samtale med psykinfo.. Det var RIGTIG rart, og forhbenligt første skridt mod en diagnose. Skal til lægen i denne uge og snakke med ham.

Håber jeg får hjælp.

Anmeld

2. maj 2011

N&J

Anonym skriver:

Okay. Hm det er jeg da ked af at høre. Jeg har lige haft en times samtale med psykinfo.. Det var RIGTIG rart, og forhbenligt første skridt mod en diagnose. Skal til lægen i denne uge og snakke med ham.

Håber jeg får hjælp.

Det håber jeg også og selvfølgelig kan det lade sig gøre med uddannelsen, det handler mere om at være bevidst om det og kunne forebygge så meget så muligt.

Held og lykke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.