hestemælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.342 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

Caroline86

Hej tøser...

Tv'et står og kører i baggrunden (ved ikke helt hvilket program det er) og pludselig fanger det min opmærksomhed...

De taler om at det i Belgien er blevet utroligt populært med HESTEMÆLK!?

Jeg har aldrig hørt om det før, men googlede lige og kan se det skulle være super godt for folk med hudlidelser!

Det skulle indeholde halvt så meget fedt som komælk og meget lavt kolesterol... Folk sammenligner smagen med modermælk - altså sødere end komælk.

Hvad mener I om det?

Jeg selv tænkte "AD HVOR KLAMT" da jeg hørte det først, men hvorfor egentlig? hvorfor er det anderledes end en ko? hmm.. jeg ved ikke hvad jeg mener.. synes det er smart at det kan hjælpe bl.a. psoriasis patienter og jeg kan godt se fordelen i den lave fedtprocent (så slipper man for arbejdet med at fjerne fedtet som vi gør med komælk)...

men ja... hmm... ved ikke helt! Tanken ligger mig ret fjernt...

hvad tænker du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

Dinna88

FY FOR SATAN.............

jeg synes det er lige så klamt som komælk. Ej, føj. Aldrig om jeg skulle "nyde godt af det".  Og så synes jeg det er noget fis, rent ud sagt.

Anmeld

2. maj 2011

Aves.

For mig er det det samme..jeg ville aldrig kunne drikke mælk om det var fra det ene eller andet dyr...jeg synes det er klamt..

Anmeld

2. maj 2011

Nemesis

Tænker at det virkelig ligger mig fjernt for at prøve det.

Selvom jeg har 2 børn som er mælkeallergikere og vi stadig prøver div. mælkeerstatninger af så er jeg ret sikker på at hestemælk ikke bliver et af dem.

Heldigvis har Sverige et ret godt sortiment af alternativer.

:-d Sisse

Anmeld

2. maj 2011

Ni-ko-li-ne

hmmm jeg drikker minimalt af ko mælk! det er jo koens modermælk, tæker jeg hver gang.... AD!

Anmeld

2. maj 2011

BinaMor

aaaltså.. så er næsten alt jo ad?

vi kan ikke få en hotdog for det er et stykke tarm med affaldskød. vi kan ikke spise sushi for det er råt. dvs en utilberedt ny dødt lig hårdt sagt.

frugter og grøntsager har været opsværmet af larver, orme og andre jorddyr der giver næring til jorden som det lever af.

og hvad med medister og flæskesvær (har en gris hudorme)

æg? en moderkage og livmoder kan man sige?

rugbrød og yougurt er baktiekulturer?

altså jeg kan komme i tanke om værre ting vi dagligt spiser end dyrs modermælk.

Anmeld

2. maj 2011

D-Micka

Jeg ELSKER mælk .. og kan sagtens drikke 1 liter om dagen .. 

Men fra en hest kunne det aldrig falde mig ind at drikke mælk fra ..

En hest er mere et kæledyr for mig end én ko

Anmeld

2. maj 2011

Lærke90

BinaMor skriver:

vi kan ikke få en hotdog for det er et stykke tarm med affaldskød. vi kan ikke spise sushi for det er råt. dvs en utilberedt ny dødt lig hårdt sagt.

frugter og grøntsager har været opsværmet af larver, orme og andre jorddyr der giver næring til jorden som det lever af.

Nu er jeg ikke en af dem som kan nyde et glas mælk,men jeg er nødttil at ty til mælken når jeg skal have havregryn - ellers bliver det en tør omgang

Men det var sku godt sagt  sådan har jeg ikke tænkt på det.

Anmeld

2. maj 2011

Laulund87

Puha jeg bliver helt dårlig

Jeg har ALDRIG kunne lide mælk, og drikker det ikke!

Men jo om det kommer fra en ko eller en hest, er vel ligemeget (Lige klamt)

Anmeld

2. maj 2011

Dinna88

BinaMor skriver:

Jeg vil gerne lige svare dig, selvom jeg ikke ved hvem den er henvendt til

Jeg ser ikke mælk som ulækkert grundet bakterier, som du skriver. Men fordi det er... mælk... fra et dyr. Mælk som er til dyrets afkom. Og ja, pølse er ulækre, sushi, æg, youghurt... osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.