Forhøjet værdig i blodprøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

575 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

Anonym trådstarter

Vidste ikke hvem jeg skulle skrive til/Snakke med.. Har lige brug for at komme ud med det.. manden havde kræft sidste år og blev erklæret rask samme år, han går til blodprøver og tjek hver månede..  Har lige snakket med syghuset fordi vi fik et brev fra syghuset om at vi skulle til lægetjek d. 5 maj og der skulle tages en blodprøve et par dage inden, hvilket jeg ikke helt kunne forstå da han lige har været inde og få taget.. Sekratæren sagde at hun kunne se at det var fordi der var lidt forhøjet værdig i den ene blodprøve For et par dage siden drømte jeg at han havde fået endnu en knude og skulle indlægges og opereres igen  

Er helt ude af mig selv har ondt i maven og kvalme er så bange for at få et negativt svar hvis den næste blodprøve også har forhøjet værdig på torsdag når vi skal til lægetjek  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

smølfine

Villwe ikke forlade din tråd uden at sende de bedste tanker til dig og din kæreste. Håber at der ikke er noget galt med hans prøver.

Held og lykke.

Anmeld

2. maj 2011

Faith

Hejsa.

Som kræftsygeplejerske ved jeg at når man tjekker kræftpatienter som er i bedring eller er erklæret rask, tager man alverdens blodprøver, simpelthen for at få det hele med. Så selvom sekretæren siger at der er en værdi der er forhøjet, behøver det ikke betyde at kræften er vendt tilbage. Det kan være mange ting. Det kan være hans væsketal eller infektionstal er skæve eller noget helt tredje. Prøv at slå koldt vand i blodet og tænk positivt. Det er ikke sikkert det er så slemt endda.

Under alle omstændigheder synes jeg det er meget uprofessionelt af en sekretær at udtale sig om blodprøvesvar! Det ved hun intet om. Det skal hun lade en læge eller en sygeplejerske tage stilling til.

Håber det bedste for dig og din mand.

Anmeld

2. maj 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar..

Anmeld

2. maj 2011

Anonym trådstarter

smillaluna skriver:

Hejsa.

Som kræftsygeplejerske ved jeg at når man tjekker kræftpatienter som er i bedring eller er erklæret rask, tager man alverdens blodprøver, simpelthen for at få det hele med. Så selvom sekretæren siger at der er en værdi der er forhøjet, behøver det ikke betyde at kræften er vendt tilbage. Det kan være mange ting. Det kan være hans væsketal eller infektionstal er skæve eller noget helt tredje. Prøv at slå koldt vand i blodet og tænk positivt. Det er ikke sikkert det er så slemt endda.

Under alle omstændigheder synes jeg det er meget uprofessionelt af en sekretær at udtale sig om blodprøvesvar! Det ved hun intet om. Det skal hun lade en læge eller en sygeplejerske tage stilling til.

Håber det bedste for dig og din mand.

Dit indlæg beroligere mig en del så har det lidt bedre nu, føler mig dog stadig lidt fortumlet og overrasket over hendes svar 

Blev bare lige taget tilbage til august igen da jeg snakkede med sekretæren + min drøm påvirker mig meget  Oveni er jeg gravid så er rimelig følsom for tiden  

Anmeld

2. maj 2011

Stiner

Kan sørme godt forstå, at du er nervøs - det er slet ikke sjovt at gå og vente på svar på sådan noget. Og en graviditet gør bare en ENDNU mere følsom!

Krydser fingre for Jer. Og som Smillaluna skriver, så PRØV at tænke positivt - ved godt, at det er lettere sagt end gjort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.