Hejsa de damer.
Jeg plejer normalt at have godt tjek på SU reglerne - selvom de ikke har været aktuelle for mig i de seneste år..
Men jeg overvejer at starte på en uddannelse til september, men vil absolut ikke betale SU tilbage (det gør jeg rigeligt i nu)...
Såå... Der er nogle regler omkring fribeløb. Jeg ved også at disse regler blev lavet om i 2009.
Er der nogen som er inde i de regler?
Pointen med reglen er at der kun skal beregnes fribeløb i de måneder man er under uddannelse - og ikke hele året.. Så meget har jeg forstået... Men der kommer så pludselig nogle kriterier på, som gør det noget vanskeligt for mig at gennemskue reglerne.
Min situation:
På nuværende tidspunkt er jeg kontorelev, voksen. Dvs. jeg tjener mere end den sats de har sat som mellemste beløb når man er i lære.
Reglerne siger at man ikke må være i uddannelse i X antal måneder inden... Men det er jeg jo på sin vis, da jeg er elev, men afslutter denne uddannelse om 1,5 måned.
Jeg kan ikke bruge den smarte beregner på hjemmesiden, pga jeg begynder min uddannelse efter 2009.
Jeg kan desuden tilføje at jeg er alene med min søn - hvilket giver mig en forhøjelse af fribeløbet på ca 25000 årligt.
Er der nogen her, som har stået i en lign. situation, eller er godt nok inde i reglerne, til at sige hvordan jeg skal forholde mig?
Anmeld