Spørgsmål angående barne-/klapvogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.291 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

modesty

Er der nogen der ved hvad de hedder, de der vogne som ikke er en decideret kombivogn, men en klapvogn man kan placere en lift i og bruge som barnevogn?

Nogle der har erfaringer med en sådan?

På forhånd tak for svar :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

morethanperfect

modesty skriver:

Er der nogen der ved hvad de hedder, de der vogne som ikke er en decideret kombivogn, men en klapvogn man kan placere en lift i og bruge som barnevogn?

Nogle der har erfaringer med en sådan?

På forhånd tak for svar :-)

Stokke ?

Anmeld

2. maj 2011

L.J.L

En klapvogn med tilhørende lift er såvidt jeg ved en kombivogn, ellers ved jeg ikke hvad der er en kombivogn... Jeg vil anbefale at du køber en barnevogn til det helt lille barn, så kan du skifte til en klapvogn når barnet er lidt større og kan sidde/gÅ. Jeg vil ikke anbefale en kombivogn da barnet hurtigt vokser ud af liften og klapvognen er ikke god at bruge når baby er helt lille

Anmeld

2. maj 2011

minbaby

Vi har en Teutonia Mastral klapvogn. I den kan vores barnevogns lift nemt være i.

Altså en helt alm klapvogn, med plads til en lift.

Anmeld

2. maj 2011

morethanperfect

linselouise skriver:

En klapvogn med tilhørende lift er såvidt jeg ved en kombivogn, ellers ved jeg ikke hvad der er en kombivogn... Jeg vil anbefale at du køber en barnevogn til det helt lille barn, så kan du skifte til en klapvogn når barnet er lidt større og kan sidde/gÅ. Jeg vil ikke anbefale en kombivogn da barnet hurtigt vokser ud af liften og klapvognen er ikke god at bruge når baby er helt lille

Enig . 

Vi har en stokke , og den kan barnet kun være i de første 6 mdr. Klapvognsdelen kan barnet først bruge fra tidligst 6 mdr. og så skal man ud og anskaffe sig en ny barnevogn , for den kan man jo ikke undvære . Men klapvognsdelen til stokke er udemærket Dejlig praktisk

Anmeld

2. maj 2011

modesty

Jeg har tænkt mig at købe en kombivogn, da vi bor i byen i lejlighed og det er mest praktisk med en lille, handy vogn. Derudover har vi en altanbarnevogn.

Men spørgsmålet gik ikke på en decideret kombivogn, hvor man skifter hele chassiset (for nu at bruge et bil-udtryk), men en klapvogn man kan lægge helt ned og have en lift på. 

minbaby - går ud fra at du mener Teutonia MIstral? Og ja - det var lige præcis den kombination jeg ledte efter :-) Har I klaret jer helt uden barnevognsdelen? Også da baby var helt lille? Og så kun købt klapvogn med lift?

Her er link til de forskellige tilhørsdele: Hvilken lift købte I?

http://www.teutonia.com/da/produkter/mistral-s/liggedele-lifte.html

EDIT: Hmm, jeg ser nu at den største lift til Teutonia vognen har liggemål på 77. Det er lidt for kort synes jeg, taget i betragtning at man kan komme op omkring de 90 med visse kombivogne.

Anmeld

2. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

Jeg har tænkt mig at købe en kombivogn, da vi bor i byen i lejlighed og det er mest praktisk med en lille, handy vogn. Derudover har vi en altanbarnevogn.

Men spørgsmålet gik ikke på en decideret kombivogn, hvor man skifter hele chassiset (for nu at bruge et bil-udtryk), men en klapvogn man kan lægge helt ned og have en lift på. 

minbaby - går ud fra at du mener Teutonia MIstral? Og ja - det var lige præcis den kombination jeg ledte efter :-) Har I klaret jer helt uden barnevognsdelen? Også da baby var helt lille? Og så kun købt klapvogn med lift?

Her er link til de forskellige tilhørsdele: Hvilken lift købte I?

http://www.teutonia.com/da/produkter/mistral-s/liggedele-lifte.html

EDIT: Hmm, jeg ser nu at den største lift til Teutonia vognen har liggemål på 77. Det er lidt for kort synes jeg, taget i betragtning at man kan komme op omkring de 90 med visse kombivogne.

Her havde vi ikke barnevogn til frederic.

Men købte en kanon klapvogn og så en voksi pose... Han har aldrig brugt lift. 

Først i sommer'n 10 købte vi en barnevogn, da han var blevet for lang til klapvogn og vi havde købte hus. Så der var plads til en ekstra vogn...

Han er fra sep '08

Det gode ved voksi er at den vokser med barnet og derved ikke bliver for lille. 

Vores klapvogn er lidt over 90 cm i længden når man ligger ryglæn helt ned.

Anmeld

2. maj 2011

modesty

Mor til Frederic - Aha, det vidste jeg slet ikke at man kunne. Interessant.

Hvordan med sikkerheden? Havde I tjekket at det var sikkerhedsmæssigt forsvarligt at babyen ikke lå i en lift?

Anmeld

2. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

modesty skriver:

Mor til Frederic - Aha, det vidste jeg slet ikke at man kunne. Interessant.

Hvordan med sikkerheden? Havde I tjekket at det var sikkerhedsmæssigt forsvarligt at babyen ikke lå i en lift?

ja...

Vi boed på det tidspunkt i lejlighed og fik det råd i kære børn at vi sagtens kunne undvære en tung og klummeret barnevogn op og ned fra kælder mm.

En voksi med bæreplade og du har en 'lift'... Herhjemme kaldte vi den putteposen, fordi der som regl kun var hovedet der stak op.

- Der er jo for syet der hvor man kan lave huller til barnevogns sele i sådan en voksi.

- når ryglænet bliver lagt helt ned går der automatisk en 'bøjle' op, så enten lift eller voksi bliver i vognen og ikke kan rutjse ud over kanterne.

- den fylder ikke meget slået sammen.

- har man fået en gylper, kan man med fordel lige løfte ryglænet 1 tand op. Derved bliver hovedet/overkrop hævet. Det brugte vi meget.

på billederne er han 16 dage gammel.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. maj 2011

morethanperfect

Mor til Frederic skriver:

ja...

Vi boed på det tidspunkt i lejlighed og fik det råd i kære børn at vi sagtens kunne undvære en tung og klummeret barnevogn op og ned fra kælder mm.

En voksi med bæreplade og du har en 'lift'... Herhjemme kaldte vi den putteposen, fordi der som regl kun var hovedet der stak op.

- Der er jo for syet der hvor man kan lave huller til barnevogns sele i sådan en voksi.

- når ryglænet bliver lagt helt ned går der automatisk en 'bøjle' op, så enten lift eller voksi bliver i vognen og ikke kan rutjse ud over kanterne.

- den fylder ikke meget slået sammen.

- har man fået en gylper, kan man med fordel lige løfte ryglænet 1 tand op. Derved bliver hovedet/overkrop hævet. Det brugte vi meget.

på billederne er han 16 dage gammel.

Det virkelig smart ! Det vil jeg huske til min den næste ! Tak for tippet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.