Anonym skriver:
Hej tøserFor lidt over et år siden mødte jeg to skønne piger. To af os var lige begyndt at arbejde sammen og den tredje pige var i praktik på vores arbejde. Vi begyndte at mødes privat og har haft nogle rigtig dejlige timer sammen. Jeg var i starten af min graviditet da vi startede med at snakke sammen, og de blev begge en stor del af dette. Vi blev så sener forældre og alt fortsatte som det heletiden havde gjort. Vi mødtes tit og spiste og hyggede os. Vores kærester blev også en del af det. Da jeg bor 75km fra dem var det klart jeg ikke deltog i alt de gjorde sammen. De var bl.a. Begyndt at gå en del i skoven sammen med deres hunde. Jeg følte da helt klart jeg gik glip af noget, men sådan var det jo med afstanden. Men for nylig så jeg så denne besked på FB : Oh my god, en FED tur til Heide-park
takker * og * det var fucking skægt....Det var så de 4 der havde været afsted sammen..Blev rigtig ked af vi ikke engang havde fået tilbuddet om at tage med.... Et par dage efter mødtes vi så igen og der blev der så rigtig snakket om den fantastiske tur de havde
Igår skriver den ene af pigerne så at de to tager på telttur sammen i denne månede, og jeg skulle da være velkommen til at komme og inspicere deres telt. Men kører nu ikke til Silkeborg og kigger i deres telt for at køre hjem igen.. Jeg blev rigtig ked af det da jeg hørte det. Igen er jeg ikke inviteret med og føler mig helt vildt som det tredje hjul. Jeg er helt vildt frustreret og ved ik om jeg skal sige det var det... Lad os droppe kontakten. Men på den anden side betyder de begge utrolig meget for mig og jeg har delt ting med dem, jeg ikke har delt med andre. Nu ligger jeg her kl 6 om morgene og kan ikke sove, har ondt i maven og er utrolig ked af det
Hvad synes i?? Overreagerer jeg?? TAK fordi i læste med :*
Ja, det synes jeg, for de ved jo at du ikke har lige så let ved at deltage i de små daglige ting.
Du må lige vende det om. Hvis nu den ene boede tæt på dig og I kunne ses mere eller mindre dagligt, og I så havde en 3. veninde i jeres "klub", og denne veninde boede en del længere væk, så ville I to, der ofte var sammen hurtigt tage det som en selvfølge, at det ikke kan nytte at spørge om de små ting, man kan ses til.
Derfor glemmer man også at spørge om de større planer uden at mene noget ondt med det.
Hvis jeg var dig, så ville jeg sige til pigerne, at du er ked af, at du ikke blev inviteret med på teltturen. for det var trods alt noget, som du godt kunne have deltaget i.
Fornærmede følelser eller stødte fornemmelser nytter det ikke at gå med, for folk er ikke tankelæsere.
Så meld ud, at du synes det er øv, at du ikke er inviteret med på turen, og sig så, at du da godt ved, at alle de små dagligdags ting kan du ikke deltage i, selvom du gerne vil, men derfor kan du vel godt være med til de større.
Skrotte gode venskaber skal man ikke, bare fordi man ikke kan ses i tide og utide, så må man bevare dem, som tingene nu bedst kan lade sig gøre.

Kærligst
Sussie
Anmeld