Vægtscanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.341 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. maj 2011

AndreasMor84

Jeg har læst om flere der har været til vægtscanning i uge 33-35 - er det noget alle bliver tilbudt? Jeg har nemlig intet hørt om dette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

otlitrom

Det er det nogen steder, andre er det ikke. Jeg er ikke blevet det tilbudt, så jeg har været til MD, og det var den sidste scanning.....

Anmeld

1. maj 2011

twinny

de er vidst kun hvis bebs er undervægtig, så bebs ligger udefor normalen eller der er to....

Anmeld

1. maj 2011

SHERO

Solstråle2011 skriver:

Jeg har læst om flere der har været til vægtscanning i uge 33-35 - er det noget alle bliver tilbudt? Jeg har nemlig intet hørt om dette

Jeg blev tilbudt det fordi JM mente bebs var meget stor, så det skulle lige tjekkes om det var rigtigt... :-)

Anmeld

1. maj 2011

Stiner

Nej, vægtscanning er IKKE noget alle bliver tilbudt!

Jeg har lige været til vægtscanning fordi min mave ikke var vokset fra et jordemoderbesøg til det næste. Så bliver man nervøs for, at barnet ikke er vokset og at der er noget galt. For at tjekke dette kan man vægtscanne, hvor man med større sikkerhed kan vurdere, om barnet har den størrelse, som det bør have på det pågældende tidspunkt i graviditeten. Ellers kan det jo betyde, at barnet af en eller anden grund ikke får næring nok.

Så vær du bare glad for, at du ikke har hørt noget om vægtscanning.

Anmeld

1. maj 2011

Sitrani

Jeg er heller ikke blevet tilbudt det, men får ekstra scanninger hver eneste måned, fordi jeg er på blodfortyndende medicin grundet en blodprop i benet i starten af min graviditet.... Og der vurderer de jo også bebsens størrelse.... Tror kun man får det tilbudt, hvis der er andre omstændigheder, der gør, at man skal holde øje med baby...

Anmeld

1. maj 2011

Kit

Jeg blev sendt til vægtscanning, da de frygtede min bebs var for lille. For mig var det ved et jordemoder besøg, hvor 2 forskellige JM ikke kunne få fat til et ordentligt skøn.

Kit

Anmeld

1. maj 2011

miss freja

Solstråle2011 skriver:

Jeg er blevet tilbudt en vægtscanning i næste uge (uge 33), og det er jeg fordi at jeg er overvægtig. Det får alle overvægtige med en hvis bmi. Ud fra hvad den scanning så viser, så bliver det vurderet, om jeg skal tilbudes endnu en i uge 37.

Det er vist noget med, at det kan være svært for JM at vurdere barnet størrelse og nogle gange om hvordan barnet ligger. Det er vist derfor at overvægtige får denne ekstra scanning som jeg har forstået det

Anmeld

1. maj 2011

AndreasMor84

Tak for jeres svar

Anmeld

1. maj 2011

Mus1985

vi får det da lille pigen er lavet ved reagensglas.. så vi skal have to vækstsscanninger..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.