Hjælp, min hindbærmousse er for flydende!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.794 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. maj 2011

Angelspot

Til alle kagekloge hoveder

Står med det hele ude i køkkenet og er i fuld gang med at lave min allerførste kage!

Men den hindbærmousse der skal i er ret flyden de og vil ikke kunne kommes i kagen som den er nu. Hvor længe skal den stå i køleskabet før den er klar? Kan man evt piske den op igen når det er blandet, så det kan blive stift?

Og så kom jeg jo farve i og ikke det der farvepasta (det kom jeg lige til at læse nu, efter at have lavet mmf'en). Så nu er den lidt klistret og ikke helt nem at arbejde med. Er der noget jeg lige nu kan gøre for at redde det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

SD21

Angelspot skriver:

Står med det hele ude i køkkenet og er i fuld gang med at lave min allerførste kage!

Men den hindbærmousse der skal i er ret flyden de og vil ikke kunne kommes i kagen som den er nu. Hvor længe skal den stå i køleskabet før den er klar? Kan man evt piske den op igen når det er blandet, så det kan blive stift?

Og så kom jeg jo farve i og ikke det der farvepasta (det kom jeg lige til at læse nu, efter at have lavet mmf'en). Så nu er den lidt klistret og ikke helt nem at arbejde med. Er der noget jeg lige nu kan gøre for at redde det?

Altså, du kan jo smelte noget meget husblads og piske i, men ellers skal den nok bare stå på køl i et par timer mere.

Mht. MMF'en, er det bare med at putte noget mere flormelis i - det er det eneste du kan gøre når den klistrer.

Anmeld

1. maj 2011

Ida.

Angelspot skriver:

Hvor lang tid siden er det, du har lavet din hindbærmousse?

MMF'en kan sagtens reddes - du skal bare blande flormelis i indtil den ikke klistrer længere

Anmeld

1. maj 2011

Angelspot

Ida. skriver:

Hvor lang tid siden er det, du har lavet din hindbærmousse?

MMF'en kan sagtens reddes - du skal bare blande flormelis i indtil den ikke klistrer længere

Det er ca 2 timer siden den blev lavet, har stået i køleskab indtil nu.

Jeg kom bare lidt i tvivl om den, der står jo det hindbærmousse skal vendes i flødeskummet, hvilket jeg har gjort. Kan man komme til at smadre det for meget sammen?

Super med flourmelissen, jeg forsøger!

Anmeld

1. maj 2011

Angelspot

SD21 skriver:

Altså, du kan jo smelte noget meget husblads og piske i, men ellers skal den nok bare stå på køl i et par timer mere.

Mht. MMF'en, er det bare med at putte noget mere flormelis i - det er det eneste du kan gøre når den klistrer.

Okay, det kan være jeg har været for utålmodig

Er det ellers fint nok at komme mere husblas i hvis ikke det hjælper? Hvor længe vil du tro den skal stå i køleskabet?

Fedt med flourmelis, det prøver jeg

Anmeld

1. maj 2011

Ida.

Angelspot skriver:

Det er ca 2 timer siden den blev lavet, har stået i køleskab indtil nu.

Jeg kom bare lidt i tvivl om den, der står jo det hindbærmousse skal vendes i flødeskummet, hvilket jeg har gjort. Kan man komme til at smadre det for meget sammen?

Super med flourmelissen, jeg forsøger!

Den skal have noget længere tid til at stivne - og lad være med at blive ved at røre i den du skal i hvert fald slet ikke begynde at piske i den, så får du al luft slået ud af flødeskummet.

Giv den et par timers fred, kig til den igen, hvis den stadig ikke er stivnet, kan du prøve med lidt mere husblas....

Anmeld

1. maj 2011

Angelspot

Ida. skriver:

Den skal have noget længere tid til at stivne - og lad være med at blive ved at røre i den du skal i hvert fald slet ikke begynde at piske i den, så får du al luft slået ud af flødeskummet.

Giv den et par timers fred, kig til den igen, hvis den stadig ikke er stivnet, kan du prøve med lidt mere husblas....

Super, hvor fedt med noget hjælp midt i krisen, tusind tak til jer

Jeg væbner mig med lidt tålmodighed og så kigger jeg til det om et par timer igen

Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.