Hjælp til nem fødselsdagsfejring!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

926 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. maj 2011

Frøken J.

Åh holy moly. Mandag d. 9 maj fylder jeg 22, og søndag d. 8 fejrer jeg fødselsdag for familien. Vi bliver 11.. I hele mit liv har det altid bare været mine forældre der har holdt fødselsdagen for mig (de er skilt, så de har holdt hver for sig), og jeg skulle bare møde op. Nu er jeg jo så vidst blevet voksen! Haha. Så nu skal jeg holde den selv, og jeg er MEGA stresset, hvilket er tåbeligt, for det er jo bare til boller og kage!

Men har brug for opskrifter! Har først og fremmest brug for en god opskrift på boller, som smager godt med fx ost, syltetøj, nutella og leverpostej. De skal være nemme og ikke have for mange ingredienser, hvis det er muligt. De må gerne være grove.

Og så noget kageværk! Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal tage med. Det skal ikke være indviklet, for jeg er dårlig til at bage, men jeg havde tænkt på nogle simple muffins, som jeg pynter med det der børnepynt fra dr. Oetker Nogle gode lækre opskrifter?

Hilsen hende, der panikker over pludselig at skulle være voksen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

Noahmor

Køb dog en af de der færdigpakker grovboller, hvor der bare skal vand og gær i. (Nogle af dem er der endda gær med) 

De smager ligeså got som hvis du havde lavet det fra bunden. 

Så kan du lave makronmuffins. Smager supergodt:

550 gr sukker

6 æg

220 gr smeltet margarine

250 gr mel

250 gr knuste makroner

6 spsk mandelessens

Blandes sammen og kommes i forme. Bages ca. 15 min. ved 200 grader.

Makroner knuser du nemmest ved at beholde dem i den pose de kommer i, så kommer du en lidt større pose udenpå og så giver du dem nogle ordentlige dask med en kagerulle eller lignende. 

God fødselsdag. 

Anmeld

1. maj 2011

Frøken J.

Noahmor skriver:

Køb dog en af de der færdigpakker grovboller, hvor der bare skal vand og gær i. (Nogle af dem er der endda gær med) 

De smager ligeså got som hvis du havde lavet det fra bunden. 

Så kan du lave makronmuffins. Smager supergodt:

550 gr sukker

6 æg

220 gr smeltet margarine

250 gr mel

250 gr knuste makroner

6 spsk mandelessens

Blandes sammen og kommes i forme. Bages ca. 15 min. ved 200 grader.

Makroner knuser du nemmest ved at beholde dem i den pose de kommer i, så kommer du en lidt større pose udenpå og så giver du dem nogle ordentlige dask med en kagerulle eller lignende. 

God fødselsdag. 

Tak for opskriften! Vil ikke købe de der færdigpakker, fordi jeg ikke synes det kan betale sig prismæssigt i forhold til at lave dem selv

Anmeld

1. maj 2011

Noahmor

Det var også mere, hvis du panikkede over at skulle lave flere ting. 

Anmeld

1. maj 2011

Frøken J.

Noahmor skriver:

Det var også mere, hvis du panikkede over at skulle lave flere ting. 

nÅårh Hehe, jamen jeg tænker det er på tide at udfordre mig selv lidt

Anmeld

1. maj 2011

Aagaard

Hihihi den opskrift der er dem jeg kalder "Bedste-muffins" det er dem min Bedstemor altid laver og jeg elsker dem!

Mht til boller, så er det svært at lave dårlige boller. Sålænge du har mel, mælk, salt og gær i og så er tricket at lade dem hæve længe nok.

Jeg plejer ikke at måle andet af end mælken, alt under 1 litter får 1lille teske salt og alt over får 2 og så en pakke gær.

Det er vigtigt at der er lidt hvedemel i, så hæver de bedst har jeg opdaget. Ellers kan man jo bare blande forskellige meltyper som man nu lyster :-)

15 min ved 200 grader for boller og 30 min ved 200 grader for brød

Jeg ved ikke om det blev for rodet og uoverskueligt 
Du lyder som om du godt kunne bruge noget lidt mere konkret, det kan jeg vidst desværre ikke så godt klare

Anmeld

1. maj 2011

Worldwide

De her boller er super gode!

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=22461&De%20nemmeste%20boller

De kan spise med ALT og du kan lave dem med gulerod, rosin, 5kornsblanding, græskarfrø osv osv osv.. De er hurtige at lave, dog plejer jeg ikke at bruge helt den mængde sukker der står der skal i..

Af muffins ELSKER vi dem her

http://www.sarahskager.dk/amerikanske-blab%C3%A6rmuffins-med-k%C3%A6rnem%C3%A6lk/

Kan også laves som alm. kage, smager godt lige meget hvordan de bliver lavet.. Har selv lavet det som en lagkage

Og god fødselsdag

Anmeld

1. maj 2011

Kløver

Secrets skriver:

Åh holy moly. Mandag d. 9 maj fylder jeg 22, og søndag d. 8 fejrer jeg fødselsdag for familien. Vi bliver 11.. I hele mit liv har det altid bare været mine forældre der har holdt fødselsdagen for mig (de er skilt, så de har holdt hver for sig), og jeg skulle bare møde op. Nu er jeg jo så vidst blevet voksen! Haha. Så nu skal jeg holde den selv, og jeg er MEGA stresset, hvilket er tåbeligt, for det er jo bare til boller og kage!

Men har brug for opskrifter! Har først og fremmest brug for en god opskrift på boller, som smager godt med fx ost, syltetøj, nutella og leverpostej. De skal være nemme og ikke have for mange ingredienser, hvis det er muligt. De må gerne være grove.

Og så noget kageværk! Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal tage med. Det skal ikke være indviklet, for jeg er dårlig til at bage, men jeg havde tænkt på nogle simple muffins, som jeg pynter med det der børnepynt fra dr. Oetker Nogle gode lækre opskrifter?

Hilsen hende, der panikker over pludselig at skulle være voksen 

nu er jeg selv en nød til at bage brød, men hvis det skal være nemt så kan jeg anbefale de færdige pakker med grovboller, både fra amo og maizena, det er nemmere at gå til, og du kan jo enten lave en alm lagkage, ellers kan jeg anbefale guf guf kagen (kageblanding) den er simpelthen så lækker, jeg plejer at købe 2 pakker, og så passer det med en bradepande/ildfast fad

håber du får en rigtig dejlig dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.