Overvægt forringer børns livskvalitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

756 visninger
1 svar
0 synes godt om
2. november 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Jyllandsposten

Op mod hvert femte danske barn vejer for meget, og de overflødige kilo har både fysiske og psykiske konsekvenser.

Overvægt i barneårene øger risikoen for alvorlige sygdomme senere i livet, og overvægtige børn slås ofte med lavt selvværd og er ekstra udsatte for drilleri og mobning.

Derfor lancerer Sundhedsstyrelsen nu kampagnen "En lettere barndom", som sætter fokus på, hvordan forældre kan støtte deres barn i en sundere livsstil, som gør det i stand til at holde vægten.

Det er vigtigt at sætte ind tidligt. Erfaringen viser, at 70 procent af dem, der vejer for meget som unge, også bliver overvægtige som voksne.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2008

camillawp1982

Hej

Det er en god ide. Jeg er selv overvægtig, og det bliver nok ikke meget bedre med det, men jeg vil i hvert fald gøre alt hvad jeg overhovedet kan for at det ikke også skal ramme mine børn. Tror også at det vil gå bedre med min egen vægt så, for på det tidspunkt har man jo dem at skulle være et godt eksempel for, det nytter jo ikke noget at mor går rundt og guffer slik hele tiden, vel? Hvis man vil have at ens børn skal kunne lide grønsager, så skal man også selv spise dem osv.

Med venlig hilsen
Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.