Celleforandringer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.088 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. maj 2011

Anonym trådstarter

Hjælp mig piger..

Har fået brev fra lægen om der er lette celleforandringer i min prøve.

Hvad betyder det? Hvad skal der ske?

Vi skal i IUI her i juni/juli - kan det have nogen betydning?????

Jeg magter ikke at vi skal vente og vente mere..

Jeg er 23 og manden 35... HJÆLP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

Mutti2B

Når du kun har lette celleforandringer skal du bare til tjek lidt oftere end nu. Du bliver sikkert anbefalet at få lavet et celleskrab om 3-6 måneder. Og der kan de være normale igen :-). Hilsen hende der har fået foretaget 2 keglesnit ;-)

Anmeld

1. maj 2011

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Når du kun har lette celleforandringer skal du bare til tjek lidt oftere end nu. Du bliver sikkert anbefalet at få lavet et celleskrab om 3-6 måneder. Og der kan de være normale igen :-). Hilsen hende der har fået foretaget 2 keglesnit ;-)

Hvor er det godt at høre

Men, jeg var mere interesseret i at vide om det har betydning for om vi må starte i fertelitetsbehandling nu her? Om de vil det?

Kan man stadig blive gravid normalt osv osv?

Anmeld

1. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hvor er det godt at høre

Men, jeg var mere interesseret i at vide om det har betydning for om vi må starte i fertelitetsbehandling nu her? Om de vil det?

Det har ingen betydning..og slet ikke når det er lette celleforandringer.
Jeg har selv fået keglesnit for mange år siden og blev efterfølgende gravid med den sidste.

Det man gør ved et keglesnit er ikke noget dramatisk som sådan. Man lægger en lille slynge af metal op omkring livmodermunden og brænder/skraber det yderste lag af slimhinden på livmodermunden af, så der kan vokse nye og sunde celler frem...mere er der ikke til det.
Der er ikke noget, der bliver fjernet som sådan.

Og som Mutti siger, så bliver der bare holdt lidt eksta øje med dig, hvor du vil blive indkaldt til en celleprøve igen om nogle måneder, og dem tager de udvendigt på livmodermunden, så det er ikke meget anderledes end en almindelig GU.

For nogle kvinder er det normalt at have celleforandringer i perioder, hvor det går og kommer.
Det er jo kun for at holde øje med at du ikke skal udvikle det til livmoderhalskræft med årene.
Så tag du den bare med ro.
Det har som sagt ingen indflydelse hverken på jeres baby-projekter eller senere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. maj 2011

Mutti2B

Anonym skriver:

Hvor er det godt at høre

Celleforandringerne har intet at gøre med om du kan blive gravid eller ej. Der er skam kvinder der i graviditeten finder ud af at de har lette, moderate eller svære celleforandringer. Så længe det er lette celleforandringer tror jeg bestemt ikke at klinikken vil afvise jer. Men prøv at ringe til dem og spørg dem ad :-). Der hvor jeg var i behandling anbefalede de at man fik lavet et celleskrab inden, men som sagt var det kun en anbefaling og ikke et krav :-)

Anmeld

1. maj 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det har ingen betydning..og slet ikke når det er lette celleforandringer.
Jeg har selv fået keglesnit for mange år siden og blev efterfølgende gravid med den sidste.

Det man gør ved et keglesnit er ikke noget dramatisk som sådan. Man lægger en lille slynge af metal op omkring livmodermunden og brænder/skraber det yderste lag af slimhinden på livmodermunden af, så der kan vokse nye og sunde celler frem...mere er der ikke til det.
Der er ikke noget, der bliver fjernet som sådan.

Og som Mutti siger, så bliver der bare holdt lidt eksta øje med dig, hvor du vil blive indkaldt til en celleprøve igen om nogle måneder, og dem tager de udvendigt på livmodermunden, så det er ikke meget anderledes end en almindelig GU.

For nogle kvinder er det normalt at have celleforandringer i perioder, hvor det går og kommer.
Det er jo kun for at holde øje med at du ikke skal udvikle det til livmoderhalskræft med årene.
Så tag du den bare med ro.
Det har som sagt ingen indflydelse hverken på jeres baby-projekter eller senere.

Kærligst
Sussie

Tak Sussie - hvor er du sød.

Vil det så sige, vi sagtens kan komme i IUI (insiminationsforsøg) selvom jeg har lette celleforandringer?

Ved du det? Altså om klinikken godt må smide os igang..

Anmeld

1. maj 2011

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Celleforandringerne har intet at gøre med om du kan blive gravid eller ej. Der er skam kvinder der i graviditeten finder ud af at de har lette, moderate eller svære celleforandringer. Så længe det er lette celleforandringer tror jeg bestemt ikke at klinikken vil afvise jer. Men prøv at ringe til dem og spørg dem ad :-). Der hvor jeg var i behandling anbefalede de at man fik lavet et celleskrab inden, men som sagt var det kun en anbefaling og ikke et krav :-)

TAK

Det beroligede mig da lidt

Jeg troede det var et krav, men der kan man bare se Så  burde de da ikke kunne sige vi ikke må komme igang med det samme

Anmeld

1. maj 2011

Anonym trådstarter

Ingen andre??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.