underlag på "legeplads"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2011

Caroline86

<3 Mor-Til-Matilde <3 skriver:

Hej søde.. Du kan få noget speciel sand til sådan er formål, det bliver kaldt fald-sand i daglig tale, og hvis du kører i en grusgrav og siger du skal ha fald-sand, då ved de godt hvad det er..

Det lyder smart - og fuldstædnig oplagt - smukke

HVad kan det? forestiller mig noget med at det er lidt større korn og derfor ligger mere løst? bum bum? måske?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2011

rup

Hej...

Arbejder til dagligt på en landskabstegnestue og har erfaring med at udvikle lagepladser. Som en anden skriver så er det bedste og billigste materiale faldsand. Men kan godt bruge andre materialer, men det kræver at bunden (altså alt det man ikke kan se) også er i orden. Huske at sætte en kant, som ikke er tæt på legeredskabet. Hvis du vil vide den helt korekte opbygning med fladsand, vil jeg gerne finde den til dig.

Hilsen Rikke

Anmeld

30. april 2011

Caroline86

rup skriver:

Hej...

Arbejder til dagligt på en landskabstegnestue og har erfaring med at udvikle lagepladser. Som en anden skriver så er det bedste og billigste materiale faldsand. Men kan godt bruge andre materialer, men det kræver at bunden (altså alt det man ikke kan se) også er i orden. Huske at sætte en kant, som ikke er tæt på legeredskabet. Hvis du vil vide den helt korekte opbygning med fladsand, vil jeg gerne finde den til dig.

Hilsen Rikke

Hej Rikke...

1000 tak for dit svar

Daniel siger jeg skal spørge dig hvad du mener om træflis på en legeplads (han er MEGET hooked på det træflis )

Jeg tror jeg må undersøge noget med det faldsand... vidste ikke der var specialdesignet sand til den slags

knus

Anmeld

30. april 2011

rup

Jeg vil ALDRIG vælge træfils. Ikke fordi det kan give spilnter eller skader - man kan stå sig på alt..... Men der er lavet undersøgelser som viser at træfils udvikler svampe - det er et naturmateriale (hvilket jo er lækkert) som med det danske vejr, så med regn og kolde udvikler det det altså nogle knap så heldige sager. Der er også cacaoskalder, man det har også vist at det heller ikke er så godt.

I mit arbejde skal vi jo overholde alle regner (normer og standader), så derfor vel jeg helt sikkert vælge faldsand i dit tilfælde. Faldsand er mere brun/gul nd legekassesand.

Anmeld

30. april 2011

Caroline86

rup skriver:

Jeg vil ALDRIG vælge træfils. Ikke fordi det kan give spilnter eller skader - man kan stå sig på alt..... Men der er lavet undersøgelser som viser at træfils udvikler svampe - det er et naturmateriale (hvilket jo er lækkert) som med det danske vejr, så med regn og kolde udvikler det det altså nogle knap så heldige sager. Der er også cacaoskalder, man det har også vist at det heller ikke er så godt.

I mit arbejde skal vi jo overholde alle regner (normer og standader), så derfor vel jeg helt sikkert vælge faldsand i dit tilfælde. Faldsand er mere brun/gul nd legekassesand.

det med svampene havde jeg slet ikke overvejet det havde Daniel heller ikke, kan jeg se på ham

Faldsand it is!

Tak for hjælpen!

Anmeld

30. april 2011

rup

Nej men man kan heller ikke se dem

Men hvis du/i vil vide mere så skriv, så finder jeg mine bøger frem og finder den rigtige opbygning til jer.

Anmeld

30. april 2011

Siljes Mor

her i vores boligområde har de lagt sand, men det er ikke alm. sand, men noget der beregnet til at lande lidt blødt på.  måske du kunne ringe til et byggemarked og høre på det ?

Anmeld

30. april 2011

Bom

Caroline86 skriver:

Det lyder smart - og fuldstædnig oplagt - smukke

HVad kan det? forestiller mig noget med at det er lidt større korn og derfor ligger mere løst? bum bum? måske?

Nemlig, det er større korn og så kan man ikke kompremere det som alm sand og grus.. Spurgte lige min far som er anlægsgartner..

Anmeld

30. april 2011

Caroline86

rup skriver:

Nej men man kan heller ikke se dem

Men hvis du/i vil vide mere så skriv, så finder jeg mine bøger frem og finder den rigtige opbygning til jer.

1000 tak

Kan sagtens ske jeg pludselig skriver hvis ikke de kan give os ordentlig info i vores lokale byggemarked

Anmeld

30. april 2011

Mi

Der har været nogen snak om at man ikke skulle bruge flis til legepladser, fordi der kan udvilkle sig nogel svampe i som kan være sundhedsskadelige. Jeg ville vælge helt alm sand, men hvis i vil være helt korrekte så kan i jo købe faldsand som bruges til offentlige legepladser. Meeeeen mon ikke alm sand kan gøre det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.