Bilforsikring hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.367 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. april 2011

ZamanogDania

Nu skal I får historien og måske I kan svar på det.

Min mand kørte min bil(bilen er på mit navn). Da han skulle bakke tilbage gik han ind i en bil. Modpartens bil kom der ridser osv. Vi får så brev fra vores forsikring at det har kostet 6000 kr at ordne modpartens bil og hvis de betaler den, så røger jeg fra trin 4 til 0. Dvs. Min forsikring bliver 5 tusind kr dyrer. Vi valger så at betale selv, selvom vi er nødt til at låne de penge.

Men er det rigtig At vi skal os betale for selvrisikoen? De har jo ikke betalt for noget, hvorfor skal vi betale selvrisiko?

Har I nogensinde været ud for det? Synes det er en mærkelig situation vi er i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2011

Siljesmor

Nej, hvis I vælger at betale skaden selv så skal forsikringen ikke have betaling af selvrisiko.... Så klarer I jo faktisk sagen udenom forsikringen.... Har de sendt jer opkrævning på selvrisikoen?

Anmeld

30. april 2011

ZamanogDania

Siljesmor skriver:

Nej, hvis I vælger at betale skaden selv så skal forsikringen ikke have betaling af selvrisiko.... Så klarer I jo faktisk sagen udenom forsikringen.... Har de sendt jer opkrævning på selvrisikoen?

Ja det har de jeg mente os at hvis vi betale selv hvorfor kræver de selvrisiko?

Der står hvis I vil betale selv så skal I indbetale på dette konto nr osv. plus selvrisikoen.

Anmeld

30. april 2011

Siljesmor

Hmmm. Det lyder godt nok mærkeligt.... Kan da ikke passe at de kan forlange at I betaler selvrisiko for en skade som I selv vælger at betale 100 %... Det må altså være en fejl...

Anmeld

30. april 2011

ZamanogDania

Siljesmor skriver:

Hmmm. Det lyder godt nok mærkeligt.... Kan da ikke passe at de kan forlange at I betaler selvrisiko for en skade som I selv vælger at betale 100 %... Det må altså være en fejl...

Ja ik? Må ringe og høre den ad på mandag. Tænkte måske at det skulle man bare.

Anmeld

30. april 2011

ZamanogDania

Er der ikke andre som ved lidt mere om det?

Anmeld

30. april 2011

AnneH

Hvis i vælger at betalen og ikke lade forsikringen klare det, så skal I ikke betale selvrisiko.

Anmeld

1. maj 2011

ZamanogDania

AnneH skriver:

Hvis i vælger at betalen og ikke lade forsikringen klare det, så skal I ikke betale selvrisiko.

Jamen vores forsikring har betalt den, men de skriver hvis vi vil betale deres omkostning altså det som reprationen kostet skal vi indbetale 6 tusind. Så lader vi som om intet er sket skriver de. Men vi skal betale selvrisikoen alligevel. Det forstår jeg simpelhen ikke. Da jeg ringede og talt med dem om vi kan afdrage de 6 tusind, så sagde de nej kun selvrisikoen kan vi afdrage.

Anmeld

1. maj 2011

Siljesmor

Altså hvad lyder den reelle regning på og hvad lyder selvrisikoen på? Og har forsikringen betalt regningen til værkstedet? Hvis de vil have at I skal betale regningen OG selvrisikobeløbet, så overstiger jeres udgift jo langt mere end det beløb de har "brugt" på jeres skade... Det forstår jeg simpelthen ikke..

Anmeld

1. maj 2011

ZamanogDania

Siljesmor skriver:

Altså hvad lyder den reelle regning på og hvad lyder selvrisikoen på? Og har forsikringen betalt regningen til værkstedet? Hvis de vil have at I skal betale regningen OG selvrisikobeløbet, så overstiger jeres udgift jo langt mere end det beløb de har "brugt" på jeres skade... Det forstår jeg simpelthen ikke..

Altså der står på brevet at: vi har betalt 8806,31 kr for skaden, heraf skal du betale din på selvrisiko på 2719,00 hvorefter vores udgift til sagen udgør 6087,31 kr.
Også står der at jeg rykker fra trin 4 til 0 osv. Så står der deres konto nr jeg kan indbetale de 6087,31 kr. Så har jeg modtaget en Giro på 2719 som er min selvrisiko. Forstår du noget af det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.