At vente et handikappet barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

443 visninger
1 svar
0 synes godt om
2. november 2008

Miamaja

Af en forrige traadstarter om at have handikappet barn, faar det mig til at taenke paa, hvordan mon det er at vente sig et handikappet barn... er det noget man ofte ved i forvejen eller kan det vaere en hel overraskelse. hvor svaert har det vaeret at skulle 'vende' sig til tanken og er der nogen der hellere ville vaelge abort ved udsigten til et barn med downs, udviklingshaemmet eller andre svaere handicaps.

selv ved jeg det virkelig ikke. moedet med den dejligeste 3 aarige pige med downs har dog sat nogle positive folelser igang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2008

petersmor

Miamaja skriver:

Af en forrige traadstarter om at have handikappet barn, faar det mig til at taenke paa, hvordan mon det er at vente sig et handikappet barn... er det noget man ofte ved i forvejen eller kan det vaere en hel overraskelse. hvor svaert har det vaeret at skulle 'vende' sig til tanken og er der nogen der hellere ville vaelge abort ved udsigten til et barn med downs, udviklingshaemmet eller andre svaere handicaps.

selv ved jeg det virkelig ikke. moedet med den dejligeste 3 aarige pige med downs har dog sat nogle positive folelser igang.

Puha, den er godt nok svær......Jeg har en søn på 19 år med Downs, jeg vidste det ikke i forvejen og heldigvis for det!!!!! Jeg var 25 da jeg fik ham og er da ikke sikker på at jeg havde fået ham hvis jeg vidste det...... Men det gjorde jeg jo heldigvis ikke og idag hvor jeg er blevet ældre og har en downs ville jeg helt sikkert ikke vælge fra........Men man skal jo også huske at der er stor forskel på børn med Downs, min knægt tager selv bus og tog, skriver og regner og kan selv tage ud at handle.... Men der har da været nogen i både børnehave og skole, som aldrig vil nå så langt. Hold da op en smøre

Knus Hanne.
Som elsker ALLE hendes børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.