Vi har selv dvd'en og brugte den meget... Det er sat op som en ordbog, og det synes jeg var super smart.. :-)
Jeg synes babytegn var super dejligt... Hun bruger det faktisk stadig, når hun bliver genert og ikke vil tale... hehe..
Jeg er sikker på at det har forhindret en masse gråd og tvivlsomme tolkninger af hvad vores datter egentlig sagde og ville... Vi har kunne kommunikere med hende fra hun var ca 10 mdr, hvor hun kunne drike tegnet og derefter kunne hun bl.a. mad, hund, regne, mere, ko, mor, far, fugl og mange flere...
Jeg vil klart anbefale det... Men det kræver lidt arbejde, men det lønner sig at gøre det... Du kan evt. begynde noget tid før de 6 mdr som der "anbefales" for at du selv kan lære dem først... Hvis du er sikker i tegnene går det bare nemmere... Og husk endelig at lave tegnet før, under og efter.. fx drikke tegnet: du spørger: vil du ha noget at drikke (lav tegnet)? du giver barnet noget at drikke, imens siger du fx: mmmm det er dejligt at få noget at drikke (lav tegnet), bagefter siger du fx: var det godt at få noget at drikke (lav tegnet)... Pludselig kan barnet selv, og du vil elske at du lagde lidt kræfter i processen... 
Knus fra Gry - der helt sikkert vil gøre det ved næste barn også..
Anmeld