Babytegnesprog af Lene Fagerholt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

477 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. april 2011

Tanja84

Har siddet og læst en masse om babytegnesprog, og er flere gange faldet ove,r Lene Fagerholt, der bla. har lavet en bog og DVD.

Nogen der kender hendes bøger og DVD`er? Og evt. nogen der ligger inde med en af delene, som de vil sælge? Eller evt. bøger fra en forfatter?

Samt vil jeg meget gerne hører fra jer der evt. har benyttet jer af babytegnesprog. Hvad er jeres holdning til dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

Siljes Mor

Heii.. der er en del tråde om det emne under "barnets sprog" her inde. Jeg har selv lige bestilt dvdén Tal Med Tegn.

Anmeld

29. april 2011

lauras*mor*

Vi har selv dvd'en og brugte den meget... Det er sat op som en ordbog, og det synes jeg var super smart.. :-)

Jeg synes babytegn var super dejligt... Hun bruger det faktisk stadig, når hun bliver genert og ikke vil tale... hehe..

Jeg er sikker på at det har forhindret en masse gråd og tvivlsomme tolkninger af hvad vores datter egentlig sagde og ville... Vi har kunne kommunikere med hende fra hun var ca 10 mdr, hvor hun kunne drike tegnet og derefter kunne hun bl.a. mad, hund, regne, mere, ko, mor, far, fugl og mange flere...

Jeg vil klart anbefale det... Men det kræver lidt arbejde, men det lønner sig at gøre det... Du kan evt. begynde noget tid før de 6 mdr som der "anbefales" for at du selv kan lære dem først... Hvis du er sikker i tegnene går det bare nemmere... Og husk endelig at lave tegnet før, under og efter.. fx drikke tegnet: du spørger: vil du ha noget at drikke (lav tegnet)? du giver barnet noget at drikke, imens siger du fx: mmmm det er dejligt at få noget at drikke (lav tegnet), bagefter siger du fx: var det godt at få noget at drikke (lav tegnet)... Pludselig kan barnet selv, og du vil elske at du lagde lidt kræfter i processen...

Knus fra Gry - der helt sikkert vil gøre det ved næste barn også..

Anmeld

1. maj 2011

Tanja84

Siljes Mor skriver:

Heii.. der er en del tråde om det emne under "barnets sprog" her inde. Jeg har selv lige bestilt dvdén Tal Med Tegn.

1000 tak for Info, var jeg slet ikke klar over. Men vil da straks kaste mig over en masse spændene læsning

Anmeld

1. maj 2011

Tanja84

Vi har selv dvd'en og brugte den meget... Det er sat op som en ordbog, og det synes jeg var super smart.. :-)

Jeg synes babytegn var super dejligt... Hun bruger det faktisk stadig, når hun bliver genert og ikke vil tale... hehe..

Jeg er sikker på at det har forhindret en masse gråd og tvivlsomme tolkninger af hvad vores datter egentlig sagde og ville... Vi har kunne kommunikere med hende fra hun var ca 10 mdr, hvor hun kunne drike tegnet og derefter kunne hun bl.a. mad, hund, regne, mere, ko, mor, far, fugl og mange flere...

Jeg vil klart anbefale det... Men det kræver lidt arbejde, men det lønner sig at gøre det... Du kan evt. begynde noget tid før de 6 mdr som der "anbefales" for at du selv kan lære dem først... Hvis du er sikker i tegnene går det bare nemmere... Og husk endelig at lave tegnet før, under og efter.. fx drikke tegnet: du spørger: vil du ha noget at drikke (lav tegnet)? du giver barnet noget at drikke, imens siger du fx: mmmm det er dejligt at få noget at drikke (lav tegnet), bagefter siger du fx: var det godt at få noget at drikke (lav tegnet)... Pludselig kan barnet selv, og du vil elske at du lagde lidt kræfter i processen...

Knus fra Gry - der helt sikkert vil gøre det ved næste barn også..

IIihhhh hvor dejligt du kun har haft en masse positive oplevelservmed dvd'en. Har selv bestilt den, og glæder mig bare så meget til at komme igang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.