Anonym skriver:
Jeg har brug for hjælp ang. mit barn.
Jeg vil lige starte med at sige at mit barn er altid meget meget glad. H*n trives i stor stil og er Livsnyder med stort L

Nedenstående er kun gældende for den sidste måned.......
MEN....
Vi er ved at blive sindsyge herhjemme fordi h*n græder, pjevser eller brokker sig rigtig meget lige i tiden..
Det er nærmest ligegyldigt hvad vi gør, så kan h*n pludselig flippe skrot.
H*n prøver mange grænser af lige i øjeblikket...... H*n slår, kaster med alt og det gør jo bar´ at vi siger nej hele tiden..... det er så ærgeligt....
Hvordan forklarer man et barn på 15 mdr at nej er nej.....??
Vi har simpelthen bar´ så mange kampe i øjeblikket..... Har/havde I også det med jeres 15 mdr gamle børn???
KAn man bruge "sanktioner" overfor så lille et barn?? Og nej, jeg er sleeeet ikke ude i at ville straffe eller noget. Jeg er bare ved at være magtesløs og frustreret over at meget af vores tid sammen er øv.....
Håber at der er nogen der kan hjælpe og komme med et godt råd eller to

Hvor skønt at der er andre der har dette problem. Forstå mig ret
, blev egentlig bare lettet over at det ikke kun er vores der er konstant på tværs.
Det har stået på i et par måneder, men de sidste par dage har været meget bedre.
Han slår ikke. Men godtager ikke et nej. Så skal det da lige afprøves igen, med hyl og skrig som følge.
Pusletiden har været som at give en blæksprutte ble og tøj på, igen med hyl og skrig og sur mor eller far.
Vi har simpelthen gjort det, at når han ikke vil forstå et nej, så har vi sat ham ud i gangen med besked på, at han kan komme igen når han er i bedre humør.
Vi har også gjort det når vi spiser, orkede simpelthen ikke at høre på at han også sad dér og peb over ..... tjaaah, det var der ingen der vidste tror jeg.
Om det er dét der har virket, eller om han bare har vokset sig fra det ved jeg ikke. Han er nu 18 mdr., og som sagt har vi haft bedre og sjovere dage på det sidste 
Vi er meget konsekvente og holder os til at nej betyder nej, ingen eftergiven, selvom vi ved der kommer hyleri bagefter, og så simpelthen sætte ham ud i gangen, når han ikke vil høre efter.
Håber I også snart får en sjovere hverdag 
Anmeld