6 år og afhængig af sutteklud/stofble.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2011

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Altså jeg mener ikke en sutteklud er meget anderledes end hvis hun var knyttet til en bamse. Men der bliver måske bare set anderledes på det fordi en sutteklud er en babyting - men kunne ligeså vel være en bamse. Og ville du have haft de samme tanker om det hvis det var en bamse?

Det tror jeg du har ret i. Ja, ville nok ikke se på det sådan hvis det var en bamse. Men det er jo netop det med at det er en babyting, vi får så mange kommentare når hun går rundt med den. "er du ikke for stor til sutteklud" osv Og kan se på hende hun bliver flov og ked, hun er i kæmpe dilemma for hun vil jo gerne være en stor pige og ikke drilles med det men hun kan bare ikke undvære den. Det er som om hun er afhængig af den. Tror ikke hun smider den selv, men skal have hjælp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

Leonora25

He he - Denne må jeg lige kommentere på

Min lillesøster på nu 18år sover stadig med sin nusseklud om natten, hun falder bedre i søvn når hun nuldrer den og det giver hende en tryghedsfornemmelse.

Da hun begyndte i skole blev hun ret hurtigt bevidst om at de andre børn ikke havde brug for nusseklud og at det var derfor pinligt at have den med. (Tror også min mor havde haft en snak med hende om det inden skolestart)  Men den lå dog stadig under hovedpuden- klar til at blive tagen frem til natten og det gør den stadig.

Så hvad angår din bonusdatter, så synes jeg absolut hun skal have lov til at have den om natten, da den nok giver hende en nødvendig tryghed. Men når det så er sagt, så skal hun selvfølgelig efterhånden forstå at hun er blevet det ældre og at der jo heller ikke er nogle der har sut med i skole - det tror jeg godt hun vil forstå Men det er selvfølgelig svært hvis moderen ikke støtter op omkring det Held og lykke med det

Anmeld

29. april 2011

Anonym trådstarter

Leonora25 skriver:

He he - Denne må jeg lige kommentere på

Min lillesøster på nu 18år sover stadig med sin nusseklud om natten, hun falder bedre i søvn når hun nuldrer den og det giver hende en tryghedsfornemmelse.

Da hun begyndte i skole blev hun ret hurtigt bevidst om at de andre børn ikke havde brug for nusseklud og at det var derfor pinligt at have den med. (Tror også min mor havde haft en snak med hende om det inden skolestart)  Men den lå dog stadig under hovedpuden- klar til at blive tagen frem til natten og det gør den stadig.

Så hvad angår din bonusdatter, så synes jeg absolut hun skal have lov til at have den om natten, da den nok giver hende en nødvendig tryghed. Men når det så er sagt, så skal hun selvfølgelig efterhånden forstå at hun er blevet det ældre og at der jo heller ikke er nogle der har sut med i skole - det tror jeg godt hun vil forstå Men det er selvfølgelig svært hvis moderen ikke støtter op omkring det Held og lykke med det

Hehe hvor sjovt Jamen det kan være hun beholder den lige så længe som din søster.Já det er svært, men håber vi kan blive enige om hun ikke skal have den i skolen.

Anmeld

29. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja også det jeg tænker. Hvis hun bare kunne lægge den fra sig når hun er i børnehave/skole, og kun have den når hun skal sove. Synes det er svært, hun er virkelig afhængig af den.Selv når hun leger har hun den under armen.

Så må du jo begynde at snakke med hende om, at hun er for stor til at have den fremme om dagen og at den glimrende kan ligge og putte sig under hendes dyne.
Du kan jo sige at den sikkert er træt, så den trænger til at putte sig med sin kæreste dynen

Anmeld

29. april 2011

tinasmor

Min venindes søster havde sin sutteklud til hun var omkring 10 år eller sådan noget.

Jeg synes, at så længe det er om aftenen inden din papdatter skal sove og når hun sover, at hun skal have lov at have den. Jeg tror også det bare er et spørgsmål om tid før hun ikke bruger den mere om dagen. Tilgengæld synes jeg ikke det er særlig pædagogisk af de voksne mennesker at "drille" med at sige: Ej er du ikke for stor til den, så hun bliver ked af det.

Anmeld

29. april 2011

Cris

SussieThyssen skriver:

Jo i dagtimerne, men hun kan jo godt have den om natten.
jeg havde selv min til jeg var omkring 7 år og lagde den så selv på hylden.
Men jeg havde så også kun min når jeg skulle sove.

Kærligst
Sussie

Jeg er også enig... Og man kan faktisk sige til hende (nu er hun stor nok til at forstå) At hun må ikke tage suttekluden med i skolen. Fra nu af bliver hun nød til at lade den stå hjemme. I børnehaven skete aldrig noget, menj i skolen er nemt at den bliver væk. Sådan er det. Og hun kan bruge den derhjemme og om natten. Så tror jeg, at stille og rollig bliver mindre og mindre brugt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.