Elmer&Amy skriver:
En hund bider som udgangspunkt aldrig i folk eller efter folk med mindre der er noget galt
Der kan være SÅ mange ting som man som ejer ikke ser, i weekenden var vi til fødselsdag hos min far, min bror på 6 år går ind i stuen og jeg har godt bemærket at deres 6 måneder gamle hvalp lå derinde, pludselig lyder der et hyl fra hunden folk kigger rundt og fortsætter så, men jeg havde godt se hvad der var sket, min bror havde hevet ham i ørerne og fik en meget hård forklaring på at det gør man bare ALDRIG ved en hund.. Min pointe er, din hund er (går jeg ud fra) ikke under din opmærksomhed 24 timer i døgnet, han kan have haft en elendig oplevelse med et barn en gang du ikke har set og derfor reagere han som han gør..
Det kan også være at han bare generalt er jaloux på børn grundet den opmærksomhed de general modtager mere end hunden 
MEN var det min hund ville jeg se på hvor grelt det egentligt var også ville jeg opsøge en hundetræner der skulle se på min familie og min hund og se hvad de mener.. Fordi gider hunden ikke børn er det altså fair nok at den sige fra, det er en dum måde men hunde er så inteligent at den ved godt, gør jeg dette så kommer jeg væk fra hvor der er børn hvilket er det jeg gerne vil
Jeg har også sagt at jeg ALDRIG skal have en hund der bider, men jeg vil gå igennem ild og vand for mine to elsklinge, men det skal ikke være på bekostning af mine børn 
Håber dette gav mening og du ikke føler det som en overrumpling fordi det er det SLET ikke.. Det er fra erfaringer gennem mit job i en hundebutik ...
tror godt jeg forstod det hele
. men det er bare fordi, at det er sket rigtig mange gange ved små børn, både hvor jeg har stået og holdt øje med ham, og det overhovedet ikke gjorde noget! og hvor der er blevet gjort noget, også. og nu står vi i det, at vi har ét lille barn, og venter nummer to, og vil ikke risikere mere nu, så jeg tror selv på at det er bedre at få ham et sted hvor der ingen små børn er, også for hans egen skyld, når han alligevel ikke gider dem.
han har sådan et reb, og her igår gik han SELV hen til min datter med det, for at lege, og så knorrede han af hende, og DET gider jeg bare ikke, for så kan han lade hende være, ligesom hun skal lade ham være engang imellem
.