MMF vil ikke sidde fast

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

632 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. april 2011

Sunflower

Hej med jer

Jeg har nu lavet 2 kager begge med MMF. Jeg smører kagen op med chokolade smørcreme men det er ligesom om at min MMF ikke rigtig vil hæfte sig fast? Den ligger ret løst og kan uden problemer pilles af... Hvad gør i andre for at MMF'en sidder ordentligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

Jakob'sMor

Sunflower skriver:

Hej med jer

Jeg har nu lavet 2 kager begge med MMF. Jeg smører kagen op med chokolade smørcreme men det er ligesom om at min MMF ikke rigtig vil hæfte sig fast? Den ligger ret løst og kan uden problemer pilles af... Hvad gør i andre for at MMF'en sidder ordentligt?

Jeg kigget med har haft samme problem.

Anmeld

29. april 2011

Ida.

Måske ganachen er for kold, når du overtrækker? Prøv at tage kagen ud af køleskabet 5-10 minutter før du overtrækker og så brug din hænder godt til at glatte mmf'en ud med, når du har lagt den på kagen, så den også bliver lidt varm....mon ikke det så klæber sammen?

Anmeld

29. april 2011

Sunflower

Ida. skriver:

Måske ganachen er for kold, når du overtrækker? Prøv at tage kagen ud af køleskabet 5-10 minutter før du overtrækker og så brug din hænder godt til at glatte mmf'en ud med, når du har lagt den på kagen, så den også bliver lidt varm....mon ikke det så klæber sammen?

Øhh ganachen? Er det synonym for smørcreme?

Med den ene kage lage jeg mmf på med det samme kagen var smurt op så der var den ikke for kold. Men det kan sagtens være tilfældet med den anden for der smurte jeg den op dagen inden og satte den på køl...

Men det kan da godt være at jeg skal "kæle" mere for min kage

Anmeld

29. april 2011

Ida.

Sunflower skriver:

Øhh ganachen? Er det synonym for smørcreme?

Med den ene kage lage jeg mmf på med det samme kagen var smurt op så der var den ikke for kold. Men det kan sagtens være tilfældet med den anden for der smurte jeg den op dagen inden og satte den på køl...

Men det kan da godt være at jeg skal "kæle" mere for min kage

Smørcreme, ganache - tomato tomato det er begge dele noget, man smører kagen op med og ja, nus lidt for kagen og se om det ikke virker 

Anmeld

29. april 2011

Sunflower

Ida. skriver:

Smørcreme, ganache - tomato tomato det er begge dele noget, man smører kagen op med og ja, nus lidt for kagen og se om det ikke virker 

Ok, har bare ikke hørt om det der ganache før

Jeg vil hermed nusse lidt mere for mine kager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.