Hej
bliver bare nødt til at komme ud med det hele....... det drjer sig om min hund som lige nu ligger på rødovre dyrehospital og kæmper for sit liv!!!
Det hele startede med at min lille hund liva begyndte at opføre sig mærkeligt, bakke tilbage ryste og stønne som en gal. først skød vi det hen med at hun var fjollet (liva er min lille førbaby) og hun reagerede sådan som beskrevet ovenover da jeg havde siddet sammen med et vennerpars lille datter. så vi skød det hen med jalousi.
Men da aftenen kom og natten blev det bare værrer og værrer, vi kører derefter til en dyrlæge (ikke en vi normalt bruger og han siger at det er eppilepsi) vi får noget medicin som vi dog vælger ikke at give da vi er ret overbevist om at dette ikke er tilfældet! Senere på ugen i søndags er det helt skidt og vi ringer til dyrlæge vagten som desværre viser sig igen at være den samme dyrlæge dog en anden person ( grunden til at vi ikke bruger vores egen er at vi på dette tidspunkt er på ferie i den anden ende af sjælland). Nå men vi kører derud og han tjekker hende rigtig godt igennem og finder ud af at hun har en ret voldsom blærebetændelse. Hun får medicin for dette og vi er meget lettede da hun dagen efter virker nogenlunde frisk.
Dette varer dog meget kort og tirsdag eftermiddag kører vi hjem til hvidovre og skynder os ud til vores egen dyrlæge som tjekker hende og siger at det stadig godt kan være blære betændelsen der driller dog vil han gerne have hende ind til røngten da hun har mange smerter i ryggen.
Hun bliver røngten fotograferet dagen efter onsdag og de finder intet hvor efter hun bliver sendt hjem, hun har været i narkose og virker meget sløv og uoplagt hvilket er meget normalt. Torsdag kan man næsten ikke røre hende uden hun skriger af smerte og går i kramper og generelt er meget utilpas derfor ringer vi igen til vores dyrlæge som vælger at indlægge hende akut og vil beholde hende natten over, her er hun blevet pumpet med steroider/binyrebark??. de mener hun har en hjernehinde betændelse / TBE Virus hvor der ingen kur findes kun støttende behandling som den hun er i nu. det bliver foresaget af flåt bid og smitter ligeså snart de bider.
Dyrlægen har nu ringet hun er stabil, men får stadig perioder hvor hun har det dårligt. Han vil Tage hende med hjem til sig selv i weekenden og ( hvor er det vildt og sørge for hende) han syntes ikke vi skal have hende hjem, da han ved hvor følsom man er som gravid.
Yderligere vil han sende blodprøver til analyse for at finde ud af hvad det er.
Ved ikke hvor jeg vil hen med dette her men havde bare så meget brug for at komme ud med det. undskyld det blev langt
Anmeld