skal til jobsamtale, hvad gør jeg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

424 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. april 2011

Anonym trådstarter

skal til jobsamtale idag, skal jeg nævne at jeg er gravid (8uge) ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

katrine7

Anonym skriver:

Det skal du gøre op med dig selv. Jeg fandt ud af det, lige efter jeg havde været til jobsamtale, var ca. ligeså langt henne som dig. Men fortalte det stort set lige efter jeg var startet.

Anmeld

29. april 2011

Mussen2

Anonym skriver:

NEJ! Jeg ved godt det kan virke røvet, men hvis du gør får du det ikke. SOrryt to say it! Jeg har selv været i sammen situation, hvor jeg følte mig som som en fusker hvis jeg ikke fortalte det. Jeg fik strenge instrukser fra fagforeningen på at det SKAL man ikke.

Og helt ærligt, specielt i disse tider, hvor der er en milliard søgende, hvem vil bruge ressourcer på at oplære en ny for så at betale for barsel, så en ny skal til igen.

De vil helt sikkert ikke se dine kompetencer, graviditeten vil overskygge dem. Så sig ikke noget, få jobbet og giv den en mega skalle og vis dem du var det rigtige valg

Anmeld

29. april 2011

Anonym trådstarter

okay ja men tror jeg venter til jeg har fået jobbet hvis jeg får det.. sys bare ikke jeg vil sige det nu..

Anmeld

29. april 2011

Anonym trådstarter

Mussen2 skriver:

NEJ! Jeg ved godt det kan virke røvet, men hvis du gør får du det ikke. SOrryt to say it! Jeg har selv været i sammen situation, hvor jeg følte mig som som en fusker hvis jeg ikke fortalte det. Jeg fik strenge instrukser fra fagforeningen på at det SKAL man ikke.

Og helt ærligt, specielt i disse tider, hvor der er en milliard søgende, hvem vil bruge ressourcer på at oplære en ny for så at betale for barsel, så en ny skal til igen.

De vil helt sikkert ikke se dine kompetencer, graviditeten vil overskygge dem. Så sig ikke noget, få jobbet og giv den en mega skalle og vis dem du var det rigtige valg

det er lige hvad jeg ahr tænkt mig

Anmeld

29. april 2011

Mussen2

Anonym skriver:

det er lige hvad jeg ahr tænkt mig

Anmeld

29. april 2011

Sphynxlover

Enig du skal ikke sige noget før du er ovre de første 3 mdr prøvetid - hvis du da kan skjule det så længe hehe

Anmeld

29. april 2011

AndreasMor84

Du skal absolut ikke sige noget, medmindre du ikke vil have jobbet...  de har ikke krav på at vide det før 3 måneder inden termin..

Anmeld

29. april 2011

eElak

Solstråle2011 skriver:

Du skal absolut ikke sige noget, medmindre du ikke vil have jobbet...  de har ikke krav på at vide det før 3 måneder inden termin..

Anmeld

29. april 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Reglerne er i følge min fagforening og mit jobcenter dette, jeg spurgte dem begge da jeg var gravid:

Du må ikke sige det til en jobsamtale ej heller 3 måneder før fødsel, du må heller ikke sige det til en jobsamtale hvis du er højgravid og alle kan se det, men hvis de spørger om det så skal du svare ærligt(men arbejdsgiver må nu ikke spørge om det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.