Har i haft den samme ømhed??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.293 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. april 2011

Zibi_84

Hej piger. Jeg er i uge 32, og sover ikke vildt godt om natten. Er begyndt at have lidt ondt i ryggen/lænden(musklerne), men jeg synes også at min mave/underliv er blevet mere øm, end den var for nogle uger siden. Især når jeg skal vende mig i sengen. Har i oplevet det samme? Mvh. Zibi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

tingimor

Zibi_84 skriver:

Hej piger. Jeg er i uge 32, og sover ikke vildt godt om natten. Er begyndt at have lidt ondt i ryggen/lænden(musklerne), men jeg synes også at min mave/underliv er blevet mere øm, end den var for nogle uger siden. Især når jeg skal vende mig i sengen. Har i oplevet det samme? Mvh. Zibi

er i dag i uge 39 og har oplevet det samme de sidste mange uger man er bare meget mere øm, og er blevet meget besværligt at sove. vågner også flere gange hver nat. og er øm i ben lænd ryg ovs. 

dog har det hjulpet at min jordmore gav mig det råd at hæve ben enden nogle cm i sengen og har hjulpet en del på min ben og manden lækker ikke mærke til den når det bare er en hævning på 4-5 cm.

Ellers tror jeg bare det kroppen der forbereder sig. 

Anmeld

29. april 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Zibi_84 skriver:

Hej

Er også i uge 32 og oplever det samme. Smerter i lænden, og så er det som om ligament smerterne er kommet tilbage. specielt når jeg skal vende mig i sengen.

Anmeld

29. april 2011

-Milla-

Jeg var til fødselforberedelse på Herlev igår og der fortalte JM at det er plukveer.
Hun fortalte at nogle mærkede dem i ryg/lænd, andre i benene, smerter i maven eller i underlivet. Sa det er altså kroppen, som er i gang med at forberede sig til den kommende fødsel.
Jeg synes ikke selv jeg oplever nogen rigtig smerte eller ømhed endnu. Det eneste er at jeg kan være lidt øm, når jeg ligger i sengen og skal vende side, så ligger lillemanden, så langt nede at det strækker lidt nede i underlivet og omkring lysken.
Men jeg kommer nok også snart til at mærke mere til de plukveer.
Så vi må bare tænke at det er fordi vi er ved at nærme os enden af eventyret og vi snart får vores guldklumper at se.
Ved ikke om du evt skulle prøve lidt forkælelse i form af graviditetsmassage, måske det kan hjælpe lidt på den ømme ryg/lænd?
Held og lykke med resten af graviditeten.

Anmeld

29. april 2011

Rebecca55

Zibi_84 skriver:

Ja jeg har vildt ondt i underlivet når jeg vender mig og ryg og lænd også... Men det har jeg nu også om dagen. Men vi slæber jo også på meget mere end kroppen er vant til.

Anmeld

29. april 2011

Rebecca55

Zibi_84 skriver:

Ja jeg har vildt ondt i underlivet når jeg vender mig og ryg og lænd også... Men det har jeg nu også om dagen. Men vi slæber jo også på meget mere end kroppen er vant til.

Kan se der er en der skriver det er plukveer og det er det altså ikke ved mig... Dem har jeg nu også mange af, men det er en hel anden følelse.

Anmeld

29. april 2011

Zibi_84

Hej igen. Tusind tak for jeres svar! Min mand og jeg kunne desværre ikke komme på holdet til Fødselsforberedelse, så det er rigtig rart at høre lidt fra jer som har været. Lyder nemlig lidt som om det godt kunne være noget ligment smerte eller froberedelse på(som du så smukt skriver) eventyret

Har godt overvejret graviditets massage? Tak for info og svar alle

Anmeld

29. april 2011

-Milla-

Rebecca55 skriver:

Kan se der er en der skriver det er plukveer og det er det altså ikke ved mig... Dem har jeg nu også mange af, men det er en hel anden følelse.

Hej.
JM sagde til det foredrag på herlev at plukveer godt kan føles forskelligt fra person til person. Derfor mærker nogle måske mere smerterne omme bagved, altså ryg/lænd og andre i benene selvom de fleste nok mærker det i mave/underliv.
Jeg er selv førstegangsgravid og har som sagt ikke selv så mange smerter, så jeg kan jo ikke sige 100% hvordan det føles, men det var i hvert fald hvad JM sagde til fødselsforberedelse.

Anmeld

30. april 2011

Rebecca55

-Milla- skriver:

Hej.
JM sagde til det foredrag på herlev at plukveer godt kan føles forskelligt fra person til person. Derfor mærker nogle måske mere smerterne omme bagved, altså ryg/lænd og andre i benene selvom de fleste nok mærker det i mave/underliv.
Jeg er selv førstegangsgravid og har som sagt ikke selv så mange smerter, så jeg kan jo ikke sige 100% hvordan det føles, men det var i hvert fald hvad JM sagde til fødselsforberedelse.

Jeg er bestemt heller ikke afvisende overfor at det i andres tilfælde kan være plukveer, ved bare at det er det ikke i mit tilfælde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.