Billige stoffer - hvor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.970 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. april 2011

Mutti2B

Nå, nu skal det være. Jeg vil sy et tæppe i patchwork og jeg er fuldstændig på bar bund. Sidst jeg syede var i 8. klasse, så jeg er noget rusten.

Jeg er helt vild med retro mønstre og ugler, så jeg skal ha købt mig noget stof i det. Men hvor kan jeg købe det til billige penge? Jeg har været lidt rundt omkring og snuse, men synes godt nok det er dyrt

Og lige et sidste spørgsmål. Den ene side skal være patchwork og den anden ensfarvet. Men skal jeg kun sy dem sammen i kanten? Vil det så ikke "skride" midt på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Mikkel's mor <3

haha tænkte lige Wtf..

Anmeld

28. april 2011

Williams'Mor

Undskyld, jeg skriver af samme grund som den første.

Tænkte altså også lige "Hold da op?!?!?!"
Det da en tråd man har lyst til lige at kigge nærmere på. Haha

Anmeld

28. april 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hehe tænkte også lige øhhmm til overskriften...

billigt stof er f.eks. genbrugsbutikkerne.. det er ofte jeg har set at de har fået gardiner m.v. ind som de sælger...

og ellers stofrester i stofbutikkerne.. der er nogen gange nogen af dem der står med så mange rester at de kommer på tilbud til næsten ingen penge og der er ofte store stykker imellem...

brugte selv stofbutikkernes restsalg da jeg syede en del... (er man nødt til når der ingen penge er og bukserne slides på inderlårerne næsten hurtigere end de kan sys sammen)..

hvad med aflagt tøj?? jeg har selv genbrugt tøj osv vi ikke kunne passe længere når jeg har lavet små syprojekter...

hvis der skal sys så det er 2 lag er det en god idé at sy et mønster med tråden henover midten til at holde det sammen.. eller f.eks. fylde den ud så det bliver tykt og så sy siderne sammen... ved ikke helt om det er på maskine eller i hånden du syr

god projektlyst

Anmeld

28. april 2011

Mutti2B

Wampires skriver:

hehe tænkte også lige øhhmm til overskriften...

billigt stof er f.eks. genbrugsbutikkerne.. det er ofte jeg har set at de har fået gardiner m.v. ind som de sælger...

og ellers stofrester i stofbutikkerne.. der er nogen gange nogen af dem der står med så mange rester at de kommer på tilbud til næsten ingen penge og der er ofte store stykker imellem...

brugte selv stofbutikkernes restsalg da jeg syede en del... (er man nødt til når der ingen penge er og bukserne slides på inderlårerne næsten hurtigere end de kan sys sammen)..

hvad med aflagt tøj?? jeg har selv genbrugt tøj osv vi ikke kunne passe længere når jeg har lavet små syprojekter...

hvis der skal sys så det er 2 lag er det en god idé at sy et mønster med tråden henover midten til at holde det sammen.. eller f.eks. fylde den ud så det bliver tykt og så sy siderne sammen... ved ikke helt om det er på maskine eller i hånden du syr

god projektlyst

Restsalg, ja, jeg skal da lige ha hovedet i kasserne. Og når det er patchwork må det jo gerne være en blandet landhandel.

Jeg har arvet min mors symaskiner, men jeg skal bare lige finde ud af hvordan de fungerer. Jeg kan jo desværre ikke spørge hende om hjælp mere. Men tænker at lave et vintertæppe med pladevat i mellem de to stykker stof. Kunne jeg så ikke sy dem sammen sådan at jeg syer udenom firkanterne og derved igennem tæppet? Så kan man godt nok de syningerne på den side med ensfarvet stof, men sålænge jeg vælger at sy med samme farve som bagsiden så gør det vel ikke noget. Eller behøver jeg det?

Anmeld

28. april 2011

Mutti2B

Jennifer skriver:

haha tænkte lige Wtf..

Anmeld

28. april 2011

Mutti2B

Williams'Mor skriver:

Undskyld, jeg skriver af samme grund som den første.

Tænkte altså også lige "Hold da op?!?!?!"
Det da en tråd man har lyst til lige at kigge nærmere på. Haha

Anmeld

28. april 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Mutti2B skriver:

Restsalg, ja, jeg skal da lige ha hovedet i kasserne. Og når det er patchwork må det jo gerne være en blandet landhandel.

Jeg har arvet min mors symaskiner, men jeg skal bare lige finde ud af hvordan de fungerer. Jeg kan jo desværre ikke spørge hende om hjælp mere. Men tænker at lave et vintertæppe med pladevat i mellem de to stykker stof. Kunne jeg så ikke sy dem sammen sådan at jeg syer udenom firkanterne og derved igennem tæppet? Så kan man godt nok de syningerne på den side med ensfarvet stof, men sålænge jeg vælger at sy med samme farve som bagsiden så gør det vel ikke noget. Eller behøver jeg det?

hvis du gerne vil have noget der skal kunne vaskes så skal pladerne syes fast til siderne ellers klumper det sammen på midten efter vask

også selvom det ikke er maskinvask..

længe siden jeg selv har syet med maskine men har altid godt kunne lide at sy i hånden og har en veninde der er ferm med symaskinen og da hun var inde i en periode med masser af overskud og var igang fik jeg en masse tips som bare ligger gemt inde i de mørke kroge af hjernen..

så er da glad for at kunne bruge de info til noget fremfor de bare ligger og fylder..

Anmeld

28. april 2011

Mutti2B

Wampires skriver:

hvis du gerne vil have noget der skal kunne vaskes så skal pladerne syes fast til siderne ellers klumper det sammen på midten efter vask

også selvom det ikke er maskinvask..

længe siden jeg selv har syet med maskine men har altid godt kunne lide at sy i hånden og har en veninde der er ferm med symaskinen og da hun var inde i en periode med masser af overskud og var igang fik jeg en masse tips som bare ligger gemt inde i de mørke kroge af hjernen..

så er da glad for at kunne bruge de info til noget fremfor de bare ligger og fylder..

Så det vil være nok at sy dem sammen i siden? Ja, undskyld, jeg er lidt langsom . Åh, nej, nu lugter det af kantebånd

Anmeld

29. april 2011

mariamiss6

Mutti2B skriver:

Så det vil være nok at sy dem sammen i siden? Ja, undskyld, jeg er lidt langsom . Åh, nej, nu lugter det af kantebånd

hvis du bruger pladevat SKAL du sy i midten af tæppet også... Altså som du selv foreslår uden om firkanterne....

Men HVIS du nu er overskuds hygge agtig, så fatter du en nål og en tråd i hånden, og syr sting som med lidt snilde kun ses på bagsiden

God fornøjelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.