Frygtelig situation at stå i. Kommunelån til privat udlejning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.967 visninger
19 svar
1 synes godt om
28. april 2011

Anonym trådstarter

Vi flyttede her i feb. til min mands barndomshjem, som bliver lejet ud af en privat udlejer. Alt var på plads og vi var klar til at opdrage vores barn her, som skal komme til verden i juni.

Men så kom dommen. Vores udlejer skrev til os for ca. 14 dage siden at han var gået konkurs og kommer med en ejendomsmægler som skal sælges vores hus!

Nej hvor er det bare træls! Føler hele vores fremtids plan og drømme vælter.

Vi har lov at bo her et år efter det bliver solgt, udlejer vil dog have os ud en måned efter. Hvis vi ikke går med til det, vil han opsige os pr. 1. maj.

Er så bange for at stå i flytning og intet hjem have når jeg kommer hjem fra barselsgangen med vores første barn!

Nå men mit spørgsmål er så, kan man låne til indskud til en bolig som ejes af HD ejendomme A/S ?

Det eneste almennyttige som man jo for kommunegaranteret lån til som er ledigt nu er blokke og lejligheder på 2 og 3. sal. Det har vi overhovede ikke lyst til at bo i.

HD ejendomme har ledige rækkehuse i samme by som min bonusdatter bor i, der vil vi gerne bo, så kunne hun lige løbe over til os når hun havde lyst, og hendes mor synes også det er en perfekt løsning.

Kan det mon lade sig gøre? Kan man mon også få til de første måneders husleje, så vi kunne flytte nu, inden fødslen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Anonym trådstarter

Hjælp

Anmeld

28. april 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Vi flyttede her i feb. til min mands barndomshjem, som bliver lejet ud af en privat udlejer. Alt var på plads og vi var klar til at opdrage vores barn her, som skal komme til verden i juni.

Men så kom dommen. Vores udlejer skrev til os for ca. 14 dage siden at han var gået konkurs og kommer med en ejendomsmægler som skal sælges vores hus!

Vi har lov at bo her et år efter det bliver solgt, udlejer vil dog have os ud en måned efter. Hvis vi ikke går med til det, vil han opsige os pr. 1. maj.

Er så bange for at stå i flytning og intet hjem have når jeg kommer hjem fra barselsgangen med vores første barn!

Nå men mit spørgsmål er så, kan man låne til indskud til en bolig som ejes af HD ejendomme A/S ?

Det eneste almennyttige som man jo for kommunegaranteret lån til som er ledigt nu er blokke og lejligheder på 2 og 3. sal. Det har vi overhovede ikke lyst til at bo i.

HD ejendomme har ledige rækkehuse i samme by som min bonusdatter bor i, der vil vi gerne bo, så kunne hun lige løbe over til os når hun havde lyst, og hendes mor synes også det er en perfekt løsning.

Kan det mon lade sig gøre? Kan man mon også få til de første måneders husleje, så vi kunne flytte nu, inden fødslen?

Kommunegaranterede lån er KUn til almen boligbyggeri..

ikke private udlejere så desværre er I nok nødt til at finde et rækkehus i et alment boligbyggeri eller nøjes med en lejlighed...

vi ville også helst have haft rækkehus at bo i med børn og fremtid men kunne ikke få noget i den nærmeste fremtid så vi har fået os en lejlighed på 1. sal på 2-værelser og er på ventelisten og samler ancinitet de næste 2 år hvorefter vi igen kan flytte indenfor boligselskabet og kan søge en større lejlighed eller et rækkehus igen da vi så er 3 i husstanden i stedet for 2...

Anmeld

28. april 2011

LSU

Det kan du godt. Du skal søge om en enkeltydelse. Og du skal søge i den kommune du bor i. Held og lykke med det hele. Det er da en rigtig trist situation I er havnet i. (Du må selv indsætte smileyer og kram, min telefon vil ikke som jeg vil.)

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Kommunegaranterede lån er KUn til almen boligbyggeri..

ikke private udlejere så desværre er I nok nødt til at finde et rækkehus i et alment boligbyggeri eller nøjes med en lejlighed...

vi ville også helst have haft rækkehus at bo i med børn og fremtid men kunne ikke få noget i den nærmeste fremtid så vi har fået os en lejlighed på 1. sal på 2-værelser og er på ventelisten og samler ancinitet de næste 2 år hvorefter vi igen kan flytte indenfor boligselskabet og kan søge en større lejlighed eller et rækkehus igen da vi så er 3 i husstanden i stedet for 2...

Der er bare 4 til 10 års ventetid på rækkehusene.

De blokke der er, er der sååå meget ballade osv. Og udover det har både min mand og jeg dårlige ben/knæ og kan ikke gå på trapper.

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Pv86 skriver:

Det kan du godt. Du skal søge om en enkeltydelse. Og du skal søge i den kommune du bor i. Held og lykke med det hele. Det er da en rigtig trist situation I er havnet i. (Du må selv indsætte smileyer og kram, min telefon vil ikke som jeg vil.)

Har du erfaring med at man godt kan? Tak for smiley osv

Anmeld

28. april 2011

aya-zia

Pv86 skriver:

holder med her...

da jeg flyttede fra silkeborg til horsens flyttede jeg i en privat bolig som jeg lånte pengene til ved silkeborg kommune... men det skal lige siges at det ik er ALLE kommuner som vil låne ud til private...

og ja det er en engangsydelse i skal låne... hvis i kan for det kommer også an på størelsen af boligen og hvad i tjener...

Anmeld

28. april 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Der er bare 4 til 10 års ventetid på rækkehusene.

De blokke der er, er der sååå meget ballade osv. Og udover det har både min mand og jeg dårlige ben/knæ og kan ikke gå på trapper.

ja sådan er det desværre..

der findes også lejligheder i stueetagen.. denne del vi bor i er dog forbeholdt gamle mennesker og "ejet" af kommunen til det formål så vidt jeg har forstået det...

men som sagt kom ind i et boligselskab og få noget ancinitet sparet op og så flyt efter de 2 år til noget I gerne vil...

hvis der ikke er barn endnu så tror jeg ikke de vil opleve det store ved et skift i alderen 1-3 år hvis I flytter der igen...

er selv gravid med termin til september med den første..

Anmeld

28. april 2011

aya-zia

Anonym skriver:

lige hurtigt har kommenteret en af de andre... håber du kan bruge det

Anmeld

28. april 2011

Nalle

Jeg har lånt penge til indskud af kommunen ved en privat, så det passer ikke at kommnunen ikke låner til private

Hør din kommune ad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.