råd ang frugt træer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.866 visninger
22 svar
0 synes godt om
28. april 2011

henh01

Hej

Jeg skal bruge et træ til min brors bryllup.. Hvilket træ blomstre smukt og samtidig får lækre frugter på? Og vigtigst af alt et træ der ikke behøver at blive bestøvet af et søskende træ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

muzen

henh01 skriver:

Hej

Jeg skal bruge et træ til min brors bryllup.. Hvilket træ blomstre smukt og samtidig får lækre frugter på? Og vigtigst af alt et træ der ikke behøver at blive bestøvet af et søskende træ

rød ananas æbletræet får nogle vildt smukke lyserøde blomster men det er jo iike så længe at de blomster. men det er nogle vildt gode æbler der kommer på træet

så det kan jeg godt anbefalde rød ananasæbler

Anmeld

28. april 2011

henh01

muzen skriver:

rød ananas æbletræet får nogle vildt smukke lyserøde blomster men det er jo iike så længe at de blomster. men det er nogle vildt gode æbler der kommer på træet

så det kan jeg godt anbefalde rød ananasæbler

Tak.. Skulle måske lige have skrevet at det eneste det ikek skal være er et æbletræ, da de har et meget stort et der kommer rigtig mange æbler på hvert år

Anmeld

28. april 2011

muzen

henh01 skriver:

Tak.. Skulle måske lige have skrevet at det eneste det ikek skal være er et æbletræ, da de har et meget stort et der kommer rigtig mange æbler på hvert år

så skal du lige se mit kirsebærtræ som det ser ud i de her dage

men der er bare lige det ved kirsebærtræer at der går nogle år enden at de giver frugt. det her er 2-3 år gammel lige plantet men damen sagde at der ville gå 3-5 år endnu enden det gav frugt

Anmeld

28. april 2011

henh01

muzen skriver:

så skal du lige se mit kirsebærtræ som det ser ud i de her dage

men der er bare lige det ved kirsebærtræer at der går nogle år enden at de giver frugt. det her er 2-3 år gammel lige plantet men damen sagde at der ville gå 3-5 år endnu enden det gav frugt

Det er smukt.. Men op til 8 år.. det var længe. Må lige tænke over det

Anmeld

28. april 2011

muzen

henh01 skriver:

Det er smukt.. Men op til 8 år.. det var længe. Må lige tænke over det

ja det syntes jeg også men jeg har ikke haft held med et pærertræ da der ofte vil gå en slags syge i det. ikke noget der gør noget men vores gav bare ikke nogen frugt.

blommer skal desværre bestøves af et søskend træ men syntes du skal tage et kig inde på den her hjemmeside der er en pdf hvor du kan læse om en hel masse frugtræer der hvor der står lidt inspiration skal du trykke. ellers var der også muligheden for en frugtbusk, vi har en brombær uden torne og den giver de bedste bær MUMS

Anmeld

28. april 2011

henh01

muzen skriver:

ja det syntes jeg også men jeg har ikke haft held med et pærertræ da der ofte vil gå en slags syge i det. ikke noget der gør noget men vores gav bare ikke nogen frugt.

blommer skal desværre bestøves af et søskend træ men syntes du skal tage et kig inde på den her hjemmeside der er en pdf hvor du kan læse om en hel masse frugtræer der hvor der står lidt inspiration skal du trykke. ellers var der også muligheden for en frugtbusk, vi har en brombær uden torne og den giver de bedste bær MUMS

Tusind tak for hjælpen.. Vil klart lige tage et kig på siden

Ja overvejede også en busk, men i sangen står nævnt en sang og i talen skal jeg bruge symbolet i at plante et træ/liv og lade det blomstre.

Anmeld

28. april 2011

Rikke, Liam & Linus

Jeg ELSKER Japanske kirsebærtræer, magnoliatræer og kejserbuske. De har alle smukke lyserøde blomster, og kejserbusken blomstrer om vinteren.

De har selvfølgelig ikke frugter, men smukke er de.

Jeg ville nok vælge et æbletræ, men der går jo lige et stykke tid før det rigtig vokser til.

Anmeld

28. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Stella kirsebær MUMS. Og ellers er Magnolia utrolig smukt, dog uden bær.

Anmeld

28. april 2011

Bom

muzen skriver:

Der må jeg som datter af en anlægsgartner lige rette dig, ikke alle blomme træer behøver et søskende træ til at bestøve sig..

Til TS.
Hvis du gerne vil ha et træ der rimelig hurtig giver frugt, køber du bare et lidt "ældre" træ, og så skulle det gerne give frugt året efter, men selvfølgelig ikke lige så mange som et 20 år gammelt træ.. (De lidt ældre træer er selvfølgelig lidt dyrer)
Personligt er jeg helt vild med kirsebær og blomme træer, hvis det skal være træer, ellers kan det jo være ribs, solbær, hindbær bukse osv.. Og hvis det bare skal være et alm træ, så er det japansk kirsebær, som er utrolig flotte på denne årstid..

Held og lykke i træ junglen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.